جاباما
۷۸۴۱۲۳
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

جان بولتون: ایران، دشمن آمریکا است

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به روسیه و حوزه قفقاز گفت، ایران همان کشور سال ۱۹۷۹ میلادی است و برای تسکین ما کاری انجام نداده است.

خبرگزاری فارس: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا قرار است روزهای آتی به روسیه ، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان سفر کند. گفته می‌شود رایزنی پیرامون ایران، در محور مذاکرات وی با مقام‌های کشورهای یاد شده قرار دارد.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا» در روز شنبه، جان بولتون درباره اهداف سفر خود در گفت‌و‌گو با «هاگ هیویت» خبرنگار معروف آمریکایی شبکه خبری «ان. بی .سی» گفت: «این سفر در تداوم دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تابستان در هلسینکی پایتخت (فنلاند) درباره پیگیری روابط واشنگتن و مسکو است و البته ما مشکلات و اختلاف‌هایی در منطقه قفقاز داریم. این کشورهای حوزه قفقاز نقش جغرافیایی مهمی در تعامل با ایران ، روسیه و ترکیه دارند.»

جان بولتون در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایران مدعی شد که حکومت ایران دشمن آمریکا و یک تهدید است.

بولتون که سابقه‌ای طولانی از حمایت از مخالفان نظام ایران به ویژه گروهک منفور منافقین دارد و بارها در همایش‌ آن‌ها شرکت کرده ، در بخشی دیگر از سخنان ضد ایرانی و تهمت زنی‌های غیرمستند درباره حوادث اخیر در فرانسه گفت: «رژیم ایران یک تهدید است به همین دلیل بود که رئیس جمهور آمریکا از توافق برجام خارج شد. آن‌ها کاری را برای تسکین ناراحتی‌های ما در زمینه تداوم حمایت از تروریسم در جهان انجام ندادند. به همین دلیل تحریم‌های اقتصادی در حال اعمال مجدد هستند. به همین دلیل ما حداکثر فشار را بر رژیم ایران وارد می‌کنیم.»

وی در ادامه با بیان خروج برخی کشورهای بزرگ نفتی از ایران، با تاکید مجدد بر هدف اصلی واشنگتن از اعمال فشار بر ایران مدعی شد: «ناآرامی در ایران در حال گسترش است. ایران همان کشور سال ۱۹۷۹ میلادی به این سو باقی مانده است. این کشور در پی ادامه برنامه‌های ساخت سلاح کشتار جمعی، هسته‌ای ، شیمیایی و بیولوژیکی است. ایران ،کشوری خطرناک در منطقه و دنیا است.»

براساس برنامه اعلام شده قرار است که سفر بولتون به مسکو روزهای ۲۲ و ۲۳ اکتبر (۳۰ مهر ماه و اول آبان) صورت گیرد. منابع خبری روسی اطلاعاتی درباره محور رایزنی‌های دوجانبه منتشر نکرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مردک بی خاصیت اگر یکبار در عمر ش درست گفته باشد همینطور است که گفته ایران دشمن آمریکا ست مرگ بر سران آمریکا واعیادیش

    • شهرآشوب

      خو آمریکا هم دشمن ایران است
      از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد گفت شیرین است آقای پمپئو

    • بدون نام

      هاپوی کی بودی تو!؟؟؟؟ هاپوی اسرائیل
      معلومه چون عین نتانیاهو واق واق میکنی
      البته استخوان پرت کردن بن سلمان هم رو هیجانی شدنت خیلی تاثیر داشته
      مرده شور سه تا تون رو با هم ببره

    • داریوش

      بعید میدونم رییس جمهور این کشورهایی که بولتون میخاد به انجا سفر کنه تاثیری در روابطشان با ایران. ایجا د کنند.چون دنیا میداند امریکا با فروش سلاحهای خود به کشورهای دیگر چه جنایاتی را درحق بشریت کرده است..پس این امریکاست که خطری بزرگ برای دنیاست..ونه ایران....

    • کامران

      حتما امریکا دوست و برادره ایران ه

    • کامران

      اگر گربه با موش دوست شد این دوتا هم ،،،،میشن

    • بدون نام

      آقای بولتون برهمه دنیا ثابت شده است که آمریکا بزرگترین تهدیدکننده ودشمن کشورهایی مثل ایران است که حاضر نیستند زیر بار زور گویی های رنگارنگ شما بروند پس بهتر است زیاد رجز خوانی نکنید

    • بدون نام

      خاک بر سر احمقت

    • بدون نام

      چقد دروغ میگه. ما به هیچ وجه دشمن آمریکا نیستیم. بلکه فقط مرگ آمریکا را میخواهیم

    • سرباز ۴۰۲سومار

      خدایش نمیدانم چرا هر موقع اسم و عکس مشاور رئیس جمهور آمریکا یک دیوانه روانی است رو میشنوم و یا میبینم یاد گربه نره کارتون پینوکیو میافتم!!!!!

    • بدون نام

      من که نیستم من عاشق آمریکا هستم و این دوست داشتن هم فکر کنم گناه نیست من همه کشورها و انسانها را دوست دارم فکر کنم اسلام هم دین مودت و دوستی باشه

    • بدون نام

      وقتی دو طرف به شدت به هم میگن دشمن اینجور استباط میشه مخفیانه با هم دوستن ولی به ظاهر دشمن
      و فقط مردم بدبخت که .........................

    • بدون نام

      نمی دونم چرا این بولتون اینقدر با ایران دشمن ؟
      جواب: نمیدونم بهتر بریم از مادرش سوال کنیم.

    • سهیل

      این پیر خرفت احمق تر از رئیس جمهوری آمریکاست وی شخصیت لجوج و کینه ای دارد ولی فردی کوتاه اندیش است ودر مقایسه با نتانیا هو می توان گفت که از یک جنس هستند .

    • بدون نام

      آمریکا دشمن ایران یا ایران دشمن آمریکاست اخه ایران جیکار میتونه بکنه تا با آمریکا دشمنی بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج