۷۸۴۸۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می‌روند

گروهی از محققان بین المللی توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند.

خبرگزاری فارس: گروهی از محققان بین المللی توانستند اولین مدل رایانه ای را ابداع کنند که با بررسی پروتئین های مسموم منتشر شده در شبکه عصبی مغز انسان می تواند نحوه گسترش بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزامیر را بررسی کند. توانمندی مدل رایانه ای یادشده این است که بررسی خود در زمینه انتشار پروتئین های مسموم در بدن را در یک بازه زمانی ۳۰ساله انجام می دهد و لذا جزئیات ارزشمند و بی نظیری را در دسترس دانشمندان قرار می دهد.

رایانه‌ها به جنگ آلزایمر و پارکینسون می‌روند

پزشکان با بررسی اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار رایانه ای هم می توانند تشخیص خود در مورد ابتلا به بیماری های فوق الذکر را تقویت کنند و همین روش های درمانی جدیدی را برای مبارزه با این دو بیماری خطرناک و مرگبار که هنوز درمان قطعی ندارند، ابداع کنند.

گفتنی است که این مدل برای تشخیص و مقابله با یک بیماری خطرناک دیگر در شبکه عصبی مغز موسوم به amyotrophic lateral sclerosis (ALS) مناسب است. این بیماری که در فارسی به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شهرت دارد، موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود.

این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود. به‌طوری‌که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد. گفتنی است که استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور هم به همین بیماری مبتلا شده بود.

مدل یادشده در مورد بیماری آلزایمر از مدل سازی دو نوع پروتئین مسموم تائو و amyloid beta برای شناسایی نحوه پیشرفت بیماری یادشده استفاده می کند. انتظار می رود با تکمیل این نرم افزار با همکاری دیگر دانشمندان روش های درمانی موثرتری برای بیماری های فوق الذکر به دست آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج