۷۸۵۳۶۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آینده بغداد بونجاح؛ یک تیم بزرگ، نه لیدز و لیل!

بغداد بونجاح ۲۶ ساله که عضو تیم السد قطر است را می توان جدیدترین و احتمالا خطرناک ترین کشف و اسلحه فوتبال الجزایر دانست.

ورزش سه: بغداد بونجاح ۲۶ ساله که عضو تیم السد قطر است را می توان جدیدترین و احتمالا خطرناک ترین کشف و اسلحه فوتبال الجزایر دانست.

شاید در توضیح استعداد بغداد بونجاح باید به ۴ اوکتبر سال ۲۰۱۱ بازگشت. در آن زمان وحید هلیلویچ به تازگی هدایت تیم ملی الجزایر را بر عهده گرفته بود و زمانیکه از وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد غیبت بازیکنانی چون زیانی و ابودان و افت خط حمله الجزایر پرسیده شده بود وی اینگونه پاسخ داد:

"شما انگار نمی خواهید سوال کردن در مورد این بازیکنان را تمام کنید اما من می خواهم به بازیکنی به نام بغداد بونجاح اشاره کنم که شما انگار او را نمی بینید اما این بازیکن می تواند به تیم ملی الجزایر دعوت شود."

در آن مقطع بغداد بونجاج برای گذراندن یک دوره آموزشی دعوت شد و بعد از آن نیز بازی کردن در تیم زیر ۲۱ سال این کشور را تجربه کرد.

محمد کیارتی، همبازی او در تیم الجزیره غربی در دسته های پایین فوتبال الجزایر در آن مقطع در مورد بغداد گفت: "من در حال حاضر ۳۰ سال دارم اما بونجاح تنها ۱۷ سال و نیم داشت و در هنگام ورود به تیم سرعت یادگیری او فوق العاده بود. او از هیچ چیزی نمی ترسید و از همان ابتدا قدرت دریبلینگ بالای خود و توانایی اش در رقم زدن تفاوت ها را به رخ می کشید. در آن مقطع سرمربی باشگاه به مدیریت اطلاع داد که برای پیشرفت بغداد بونجاح باید به او اجازه جدایی داد.

آینده بغداد بونجاح؛ یک تیم بزرگ، نه لیدز و لیل!

والید بوچنافا مدیر برنامه الجزایری از سال 2012 وکالت بغداد بونجاح را بر عهده گرفت اما اگرچه قرار بود این بازیکن با قراردادی 200 هزار یورویی راهی تیم اسپرانس تونس شود، اما این انتقال در لحظات پایانی منتفی شد و طبق ادعای والید بوچنافا به جز سوفیالوسکی نیز تیمی در اروپا خواهان بغداد نبود. هیچ کس او را نمی شناخت. این مسئله اغلب مشکل همه بازیکنان الجزایر است زیرا آنها در معرض دید نیستند.

در نهایت، بغداد بونجاح به اتحاد ساحل انتقال پیدا کرد و در 21 سالگی، عملکرد فوق العاده ای از خود ارائه داد. بغداد در بین سال های 2013 تا 2015، 66 بازی را انجام داد، 53 گل به ثمر رساند و با زدن 6 گل عنوان آقای گلی و جام کنفدراسیون های آفریقا را به دست آورد.

بعد از این درخشش تیم لیل فرانسه خواهان جذب بغداد بونجاح شد اما مدیران تیم تونسی طمع کرده و رقم فروش وی را بین 5 تا 6 میلیون یورو اعلام می کنند و این انتقال منتفی می شود. پس پیشنهاد السد با مبلغ 3.5 میلیون یورو برای باشگاه و 300 هزار یورو برای خود بازیکن فرا می رسد و بونجاح راهی قطر می شود. در این لیگ نسبتا ضعیف که البته در آن حتی برخی از مهاجمان بزرگ اروپا الزاما موفق نمی شوند، بغداد در 58 بازی 44 گل به ثمر می رساند؛ مانند 15 گل این فصل تنها در 7 بازی.

این درخشش باعث می شود تیم هایی چون لیل و لیدز برای جذب بغداد در تابستان اقدام کنند اما بونجاح خودش تمایلی به انتقال به چنین تیم هایی ندارد. بونجاح در این رابطه می گوید: "به جاه طلبی های خود اعتقاد دارم. من آینده ام را در اروپا می بینم و می خواهم یک نام بزرگ برای خودم ساخته و ​در رقابت های باشگاهی اروپا حضور یابم."

آینده بغداد بونجاح؛ یک تیم بزرگ، نه لیدز و لیل!

ماجد بوقیرا، کاپیتان سابق تیم ملی الجزایر که از بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای لخویا قطر بازی می کرد در خصوص او می گوید: "از زمان انتقال به تونس بازی های بونجاح را دنبال می کنم و می دانم وی همیشه فصل را به عنوان آقای گل به پایان می رساند. بغداد یک بازیکن کامل است و می تواند در اروپا به آسانی تکامل پیدا کند. این بازیکن از الجزایر می آید و با گذشت زمان او در الجزایر، تونس و قطر عملکرد خوبی داشته است.

بونجاح یک بازیکن بسیار باهوش است که در جای مناسب قرار می گیرد و می داند که چگونه مدافع حریف را اذیت کند. من واقعا این توانایی های این مهاجم را دوست دارم و امیدوارم او را در اروپا ببینم."

منبع: فرانس فوتبال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      هیچ عددی نیست

    • احمد

      هیچ عددی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج