۷۸۵۴۲۷
۸ نظر
۵۰۲۳
۸ نظر
۵۰۲۳
پ

پایین‌ترین رتبه مالکیت توپ جام جهانی برای ایران

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گزارش فنی خود را از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرد و در فهرست کلیدی ترین نکات این گزارش، تیم ملی ایران با ۳۳ درصد مالکیت توپ، پایین ترین رتبه را در بین ۳۲ تیم حاضر در این رویداد به خود اختصاص داد.

ایرنا: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گزارش فنی خود را از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرد و در فهرست کلیدی ترین نکات این گزارش، تیم ملی ایران با ۳۳ درصد مالکیت توپ، پایین ترین رتبه را در بین ۳۲ تیم حاضر در این رویداد به خود اختصاص داد.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه نوشت: با گذشت سه ماه از برگزاری موفقیت آمیز جام جهانی ۲۰۱۸، اعضای اصلی کمیته برگزاری این تورنمنت و مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به همراهی چندین مقام بلندپایه ورزش قطر برای استفاده از تجربیات روسیه، در اجلاسی ۲ روزه در زوریخ گردهم آمدند.

با اتمام این اجلاس کمیته فنی فیفا گزارش کاملی از آمار کلی بدست آمده از جام جهانی ۲۰۱۸ منتشر کرده است که در فهرست زیر به تعدادی از نکات کلیدی مندرج در گزارش مذکور اشاره شده است:

*تیم ملی روسیه به عنوان یکی از پایه های مرحله یک چهارم نهایی، به ازای هر ۴.۵ ضربه در چارچوب، یک مورد را به گل تبدیل کرده است؛ آماری که آنها را به تاثیرگذارترین تیم از این حیث بدل کرده است. تیم های فرانسه (۶)، کلمبیا (۶.۵)، ژاپن (۶.۷) و بلژیک (۶.۷) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در این بین، تیم ملی آلمان از این حیث کم اثرترین تیم جام شناخته شد، آنها برای هر گل به ۳۶ ضربه به سمت دروازه حریفان نیاز داشتند و مکزیک هم با میانگین ۲۰ ضربه بالاتر از آلمان جای گرفت.

** اسپانیا با وجود اینکه در مرحله یک هشتم از گردونه رقابت ها کنار رفت؛ با میانگین ۶۹ درصد، بالاترین میزان مالکیت توپ را از آن خود کرد.

آلمان (۶۷ درصد)، آرژانتین (۶۴) و عربستان سعودی و سوئیس به صورت مشترک (۵۸ درصد) در رده های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که فرانسه قهرمان از این حیث با ۴۹ درصد، در جایگاه نوزدهم جای گرفت؛ کرواسی که عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد ۵۶ درصد و تیم های انگلیس و بلژیک هم هر کدام ۵۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

در این بین، تیم ملی فوتبال ایران با ۳۳ درصد مالکیت توپ، در آخرین رتبه در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی روسیه جای گرفت.

* از هر ۲۹ ضربه کرنر، یک مورد تبدیل به گل شده است؛ آماری که به شکلی چشمگیر نسبت به دروه های قبل افزایش یافته است؛ در واقع این آمار برای جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۰ به ترتیب ۳۶ و ۶۱ بوده است.

*تیم های بیست و یکمین دوره جام جهانی در مقایسه با دوره های پیشین، از لحاظ دفاعی متراکم تر عمل کردند؛ به عبارت بهتر به طور میانگین فاصله مابین عمقی ترین لایه دفاعی یک تیم با پیشتازترین لایه هجومی همان تیم در حالت بدون توپ، ۲۶ متر گزارش شده است.

** در مقایسه با جام جهانی ۲۰۱۰، ضربه های نواخته شده از بیرون محوطه جریمه ۳۲ درصد کاهش یافته است و براساس گزارش مذکور؛ این کاهش به طور محسوس به «دفاع فشرده و متراکم» تیم ها مربوط می شود.

با این حال، بازده کلی ضربه های خارج از محوطه جریمه بهبود یافته است؛ در واقع از هر ۲۹ ضربه خارج از محوطه جریمه یک ضربه تبدیل به گل شده است، این در حالی است که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، این آمار یک گل به ازای هر ۴۲ ضربه راه دور بوده است.

**بازیکنان تیم ملی صربستان با میانگین ۱۱۳ کیلومتر، بیشترین مسافت را در بین تیم های حاضر در جام جهانی پیمودند؛ تیم ملی آلمان با ۱۱۱.۹ کیلومتر و روسیه با ۱۱۰.۷ کیلومتر در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

براساس گزارش فنی فیفا، تیم ملی فرانسه که جام جهانی را برای دومین بار به پاریس برد، با میانگین ۱۰۱ کلیومتر در هر بازی در رتبه ۲۸ جای گرفت و تیم های آرژانتین، نیجریه، مکزیک و پاناما ۴ تیمی هستند که به ازای هر بازی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر دویده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه تورو خدا میخواستید جلوی اسپانیا و پرتقال و حتی مراکش با اون همه ستاره تو تیمهای باشگاهی انگلیس و بقیه لیگهای معتبر و قهرمان افریقا. بیادو بیشترین مالیکت توپ و داشته باشه. اصلا شیوه و تاکتیک ایران جلوی این تیمها اینطوری بوده...بعد هم تیمهایی که بیشترین مالکیت توپ و داشتند مگه موفق بودند ؟نمونه اسپانیا مقابل روسیه ویا پرتقال مقابل اروگوئه

    • بدون نام

      دیگه هی حالا چون ایران خوب بازی کرد و بولیوی و برد عقده هاتون و خالی کنید و با گفتن این اراجیف مثلا کیروش بکوبید و بازی خوب امروزشو یه طوری بی اهمیت جلوه بیدید..شما ها از کدوم سیاره اومدید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اها کیروش جونت با اون تیمش خوب بازی کرد چی میگین بابا فردا میخواد جلو ژاپن وبقیه اینطور بازی کنه خاک بر سر کیروش

      • بدون نام

        کاربر 10:55
        دهنتو ببند خائن که ارزوی باخت ایران و میکنی .. عقده ای پوچ تو بی خود کردی زیر نظر من زر زیادی زدی بی چشم و روی جیره خوار کریمی

      • بدون نام

        کاربر10:55اخه نفهم چطوری باید دیگه بازی کنه؟نکنه مثل وقتی برانکو سرمربی تیم ملی بود و رفت جام جهانی و 3تا از پرتقال و 3تا از مکزیک خورد و قبلش هم از بحرین چند تا کشور دیگه باخت بازی کنه عقده ای؟

    • رضا

      زرتتتت

    • ح

      آخه مگه تیم ماباتوپ هم بازی میکردیابچه هاپاس کاری میکردن وقتی مربیشون فقط دفاع اتوبوسی یادشان داده مجبورن تاتوپ اومدجلوشون فقط بزنین زیرش

    • فردوسی

      خخ تازه این دلال موزامبیکی به بازی‌های ایران تو جام جهانی افتخار هم میکنه چرا نمیخواین قبول کنین ایران الله بختکی اون نتیجه رو گرفت خدا بغلش کرده بود وگرنه کی‌روش چیزی بر فوتبال ما نداشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج