جاباما
۷۸۶۵۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس مثل سامسونگ، السد مثل کاشیما

در نیمه‌ی هفته‌ای که در پیش‌ داریم، هیجان در فوتبال آسیا به اوج می‌رسد. چهار تیم برتر قاره قرار است دو به دو مقابل هم بایستند و فینالیست‌های لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ را معرفی کنند. در غرب آسیا پرسپولیس ایران و السد قطر با هم رودررو می‌شوند و فینالیست نیمه‌ی شرقی هم بعد از بازی برگشت کاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ کره‌جنوبی معرفی می‌شود.

ایران ورزشی: در نیمه‌ی هفته‌ای که در پیش‌ داریم، هیجان در فوتبال آسیا به اوج می‌رسد. چهار تیم برتر قاره قرار است دو به دو مقابل هم بایستند و فینالیست‌های لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ را معرفی کنند. در غرب آسیا پرسپولیس ایران و السد قطر با هم رودررو می‌شوند و فینالیست نیمه‌ی شرقی هم بعد از بازی برگشت کاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ کره‌جنوبی معرفی می‌شود.

در بازی‌های رفت مرحله‌ی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پرسپولیس با یک گل السد را در دوحه شکست داد و کاشیما آنتلرز هم پیروزی خانگی خود برابر سوون سامسونگ را با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ جشن گرفت. هنوز اما کار تمام نشده و باید تا پایان چهارشنبه‌ی پیش‌رو منتظر بمانیم. سه‌شنبه تیم برانکو میزبان قطری‌هاست و یک روز بعد، ژاپنی‌ها در کره‌جنوبی به میهمانی سامسونگ می‌روند.

در این میان آنچه بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند، شباهت‌ تیم‌های نیمه‌نهایی در گلزنی است. پرسپولیس و سامسونگ به یک اندازه گل زده‌اند و گل‌های السد و کاشیما هم با هم برابری می‌کند. مهم اما گل‌هایی است که در بازی‌های این هفته زده می‌شود و قرار است دو فینالیست لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا را معرفی کنند.

پرسپولیس؛ قرمزپوشان ایرانی در ۹ بازی از ۱۱ بازی‌ای که در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ انجام داده‌اند، موفق به گلزنی شده‌اند و تنها در دو بازی گل نزده‌اند. آنها در واقع با ۱۶ گلی که به ثمر رسانده‌اند میانگین ۱.۴۵ گل زده در هر بازی را به نام خود ثبت کرده‌اند. بهترین مهره تیم برانکو در فاز تهاجمی، علی علیپور بوده است.

پرسپولیس مثل سامسونگ، السد مثل کاشیما

او ۵ گل زده (هر ۱۹۰ دقیقه یک گل)، ۲ پنالتی گرفته، ۱۷ شوت در چارچوب داشته و یک پاس گل را هم در کارنامه دارد. بعد از علیپور، گادوین منشا نیجریه‌ای با ۳ گل زده (هر ۱۵۹ دقیقه یک گل)، گرفتن یک پنالتی و ۹ شوت در چارچوب بهترین بازیکن پرسپولیس در فاز تهاجمی به حساب می‌آید.

السد؛ تیم قطری در گلزنی کمی بهتر از پرسپولیس بوده است. آنها در ۸ بازی از ۱۱ دیدار گذشته‌شان در لیگ قهرمانان گل زده‌اند و در ۳ بازی هم موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده‌اند. السد در ۱۱ بازی قبلی خود ۲۰ گل به ثمر رسانده و میانگین ۱.۸۱ گل زده را بر جای گذاشته است.

بهترین مهره هجومی این تیم هم بغداد بونجاح الجزایری است که در واقع نیازی به معرفی ندارد. این مهاجم در 11 بازی این فصل ۱۲ گل برای السد به ثمر رسانده (هر ۷۷ دقیقه یک گل)، ۲ پنالتی گرفته، ۳ پاس گل را به نام خودش ثببت کرده و همچنین ۲۴ بار به سمت دروازه حریفان شوت زده است.

کاشیما آنتلرز؛ این تیم ژاپنی که در بازی رفت نیمه‌نهایی با نتیجه 3 بر 2 تیم سوون سامسونگ را شکست داده، در ۱۰ بازی از ۱۱ دیدار گذشته‌اش در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا گل زده و تنها در یک بازی موفق نشده دروازه حریفش را باز کنند. این تیم درست مثل السد با ۲۰ گل زده و میانگین ۱.۸۱ گل زده به ازای هر بازی، پا به بازی برگشت نیمه‌نهایی می‌گذارد.

نکته جالب در این تیم ژاپنی این است که آنها گلزن یا مهاجم شاخصی ندارند. وقتی روند گلزنی را در این تیم بررسی کنید، متوجه می‌شوید که بار گلزنی کاشیما آنتلرز بر دوش یک یا دو بازیکن خاص نبوده است. تا اینجای کار دوئی، کانازکی و سرگینیو هر کدام با ۳ گل زده، بهترین عملکرد را در بین بازیکنان تهاجمی تیم کاشیما داشته‌اند.

سوون سامسونگ؛ این تیم در گلزنی عملکردی مشابه پرسپولیس داشته است. آنها در ۹ بازی از ۱۱ دیدار گذشته‌شان گل زده‌اند و با زدن ۱۶ گل، مثل تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، میانگین ۱.۴۵ گل زده در هر بازی را از خود بر جای گذاشته است. در تیم سوون سامسونگ، دامیانوویچ با ۸ گل زده (هر ۱۲۴ دقیقه یک گل) و گرفتن یک پنالتی بهترین عملکرد را در فاز تهاجمی داشته و نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رسانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج