جاباما
۷۸۷۱۸۰
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

کدام وزیران روحانی تغییر نکردند؟

پس از تغییرات جدید در کابینه روحانی، این سوال به ذهن می‌آید که آیا دولت روحانی رکورد تغییرات کابینه را زده است یا رکورد در اختیار رئیسان جمهور دیگر است.

رویداد ۲۴ نوشت: پس از تغییرات جدید در کابینه روحانی، این سوال به ذهن می‌آید که آیا دولت روحانی رکورد تغییرات کابینه را زده است یا رکورد در اختیار رئیسان جمهور دیگر است.

با استعفای عباس آخوندی و محمد شریعتمداری، دو وزیر دیگر از دولت خارج شدند؛ این در حالی است که پیش از این وزارتخانه‌های اقتصاد و کار نیز پس از استیضاح وزرای آن، با سرپرست اداره می‌شوند. بدین ترتیب با خروج شریعتمداری و آخوندی، چهار وزارتخانه بدون وزیر مانده است.

روحانی البته چهار وزیر را برای این وزارتخانه‌ها معرفی کرده است. بدین ترتیب آمار تغییرات دولت دوازدهم تا کنون چهار وزیر است تا همچنان دولت محمود احمدی‌نژاد را بتوان بی ثبات‌ترین دولت بعد از انقلاب ایران بدانیم. هیچ کدام از وزیران احمدی نژاد، هشت سال در کابینه باقی نماندند.

تغییرات کابینه آنقدر ادامه داشت که صفار هرندی پس از برکناری توسط احمدی نژاد و از نصاب افتادن کابینه در نامه‌ای نوشت در هشت روز باقیمانده از عمر دولت نهم، از اینکه از او به قدر یک عدد بهره گرفته شود،‌ راضی است.

از این منظر، دولت روحانی هنوز دولتی با ثبات محسوب می‌شود. حتی اگر در اولین سال دومین دولت، چهار وزیر کابینه را ترک کنند. هنوز بعضی ژنرال‌ها در کابینه حضور دارند.

مشهورترین فرد، محمد جواد ظریف در وزارت امور خارجه و زنگنه در وزارت نفت و رحمانی فضلی در وزارت کشور و قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت و حجتی در وزارت جهاد کشاورزی و بالاخره محمود علوی در وزارت اطلاعات و البته اسحاق جهانگیری در صندلی معاون اولی.

گویا حساسیت‌ها نسبت به وزارتخانه‌های سیاسی کاهش داشته است. این در حالی است که مثلا برای وزارت کشور، خاتمی و هاشمی با فشار محافظه‌کاران ناچار به تغییر کابینه شدند. عبدالله نوری استیضاح شد و مدتی بعد به دادگاه رفت. نوری در دولت هاشمی هم وزیر کشور بود که جای خود را به علی محمد بشارتی داد.

هم مرحوم هاشمی و هم سیدمحمد خاتمی، در دولت اول از عبدالله نوری حمایت کردند اما هر دو دولت با فشار نیروهای محافظه کار، ناچار شدند سیاست خود را تغییر دهند و افرادی محافظه کارتر، بشارتی و موسوی لاری را جایگزین عبدالله نوری کردند. روحانی اما از همان ابتدا، کار را برای خود دشوار نکرد و با هماهنگی علی لاریجانی، رحمانی فضلی را به ساختمان خیابان فاطمی فرستاد.

البته وزارت خارجه عموما بی حاشیه‌تر بود تا نوبت احمدی نژاد رسید و وزیر خود را که به آفریقا سفر کرده بود، هنگام ماموریت عزل کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط خاله رباب و خاله اقدس و ننه قمر ماندند اونم اگه ...

    • بدون نام

      در تاریخ نام.دولت احمدی نژاد و روحانی...بعنوان دولتهای .نابود کننده مردم ایران ثبت خواهد شد. در کتابهای درسی هم این دو دولت بعنوان منفورترین دولتهای ایران به آینده گان خواهند شناخت .

      پاسخ ها

      • عماد

        دمت گرم

      • بدون نام

        کور خوندی احمدی نژادخادم ملت بود اینو بنشین واسه ننه ات بگو که به تو حواسش نبود چرا به روحانی رای دادی ههههه

    • بدون نام

      کلا رئیس جمهور از قانون حذف شود بهتره

    • بدون نام

      اقای روحانی دست بردار از این شریععتمداری خب اگر خوب بو وعرصه داشت تو پست خودش کار میکرد باز گذاشتیش واسه تعاون چقدر مردم روخر فرص کردی این ادم خودشو داماد جون دزدش هی دارن میخورن نگرانشون نباش شما

    • بدون نام

      مملکت شده موش ازمایشگاهی و کاس درس
      هر کور و کچلی رو میارن بشه اقای وزیر و چند ماهی بیاد بپلمونه و حکم وزیری بگیره و کیسشو پر کنه
      انگار به همه روحانی قوله وزیری داده الان داره انجام میده پس کلید کلید این بوووود که همه کابینه وزیر بشن خداییش از اول انقلاب رییس جمهور به این الکی نداشتیم خداییش بدجور مردم رو انداخت
      حداقل به قولهایی که اطرافیاش داده بود عمل کرد

    • بدون نام

      توی عکس معلومه اطرافش واستادن صف برا وزیری
      جالبه جاهاشونم برا تفریح عوض میکنه و مردم هم تماشاچی شدند
      نفت بفروش و وزیر عوض کن حالشو ببر

    • بدون نام

      توی عکس معلومه اطرافش واستادن صف برا وزیری
      جالبه جاهاشونم برا تفریح عوض میکنه و مردم هم تماشاچی شدند
      نفت بفروش و وزیر عوض کن حالشو ببر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج