جاباما
۷۸۷۴۰۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بازگشت سپاهان به روزهای طلایی

 سپاهان روزهای خوبی را با امیر قلعه‌نویی سپری می‌کند.

وب‌سایت نود: ۹ هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و کم کم چهره‌ی تیم‌های مدعی لیگ هجدهم مشخص شده است. سپاهان یکی از قدرت‌های فوتبال ایران در دهه‌ی هشتاد که با نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خود را به جام باشگاه‌های جهان هم رسانده بود، بعد از چند فصلی که نتوانسته نتایج قابل قبولی بگیرد برای لیگ هجدهم دوباره کار خود را با امیر قلعه‌نویی شروع کرد.

قلعه‌نویی که پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر است و سابقه‌ی قهرمانی با زردپوشان اصفهانی در فوتبال ایران را هم دارد، در این فصل توانسته نتایج قابل قبولی با سپاهان بگیرد. تیم او حالا با کسب ۱۹ امتیاز بعد از پدیده‌ی ۲۰ امتیازی در رده‌ی دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی لیگ هجدهم است. به بهانه‌ی نتایج خوبی که سپاهان همراه با قلعه‌نویی در لیگ هجدهم بدست آورده، رمز موفقیت سپاهان این فصل را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

زود گل بزن کار را تمام کن

تا پایان هفته‌ی نهم رقابت‌های لیگ برتر سپاهان با ۲۰ گل زده بهترین خط حمله‌ی این رقابت‌ها را در اختیار دارد. نیمی از گل‌های سپاهان در لیگ امسال در یک سوم ابتدایی بازی به ثمر رسیده است. زرد پوشان اصفهانی آمار جالبی از این ۱۰ گل زده‌ی خود دارد. شاگردان قلعه‌نویی در ۶ بازی این فصل خود در لیگ برتر موفق شده‌اند در نیم ساعت اول بازی گل بزنند و ۵ بازی از این ۶ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

بازگشت سپاهان به روزهای طلایی

صددرصد بردهای این فصل سپاهان در رقابت‌های این فصل لیگ برتر در حالی بدست آمده که این تیم موفق شده در نیم ساعت اول بازی گلزنی کند و به نوعی تلاش آن‌ها این بوده است که در همان نیمه‌ی اول کار را تمام کند. عملکرد سپاهان قلعه‌نویی ما را یاد پرسپولیس دهه‌ی ۶۰ با هدایت علی پروین می‌اندازد که در همان یک سوم ابتدایی بازی، نتیجه را به نفع خودش می‌کرد.

پیش به سوی شکستن رکورد

سپاهانی‌ها با ۲۰ گلی که در ۹ هفته‌ی ابتدایی لیگ هجدهم به ثمر رسانده‌اند به طور میانگین آمار ۲،۲۲ گل زده در هر بازی را از خود به جای گذاشته‌اند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی اگر بتوانند همین آمار گلزنی را در لیگ هجدهم تا پایان رقابت‌ها حفظ کنند، از نظر میانگین گلزنی در پایان لیگ برتر رکوردار می‌شوند. استقلال تهران که در لیگ هشتم در ۳۴ بازی ۷۰ گل به ثمر رساند با میانگین گلزنی ۲،۰۵ گل زده در هر بازی رکوردار گلزنی در لیگ برتر است.

امیر قلعه‌نویی همراه با سپاهان این شانس را دارد که رکورد استقلال لیگ هشتم که در آن فصل خودش سرمربی آبی‌های پایتخت بود و در نهایت قهرمان لیگ برتر هم شدند از نظر میانگین گلزنی در هر بازی بشکند.

موفقیت در قلعه‌تایم همراه با کی‌روش

علاوه بر اینکه سپاهانی‌ها در رقابت‌های این فصل بازی را هجومی آغاز می‌کنند و در تلاش هستند که در همان دقایق ابتدایی بازی کار را تمام کنند، شاگردان قلعه‌نویی اگر از حریفان خود عقب بیفتند یا به پیروزی در بازی نیاز داشته باشند، تا ثانیه‌های پایانی دست از تلاش برای گل زدن نمی‌کشند.

بازگشت سپاهان به روزهای طلایی

کی‌روش استنلی مهاجم خارجی آن‌ها که دومین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند و همراه با امیر قلعه‌نویی از ذوب‌آهن به سپاهان آمده، نقش اصلی سپاهان قلعه‌نویی در گلزنی در دقایق پایانی بازی است. زرد پوشان اصفهانی در دو بازی این فصل بعد از دقیقه‌ی ۹۰ موفق شده‌اند به حریفان خود گلزنی کنند.

آن‌های در بازی هفته‌ی ششم خود در زمین پارس جنوبی جم با گلی که کی‌روش استنلی در ثانیه‌های پایانی بازی به ثمر رساند، بازی ۲ بر یک باخته را به تساوی کشاندند و از یک باخت خارج از خانه گریختند. علاوه بر بازی با پارس جنوبی جم، سپاهان در بازی این هفته‌ی خود مقابل نساجی مازندران هم بعد از وقت قانونی بازی و در وقت‌های تلف شده‌ی نیمه‌ی دوم صاحب یک ضربه‌ی پنالتی شد که باز هم کی‌روش استنلی برای آن‌ها گلزنی کرد تا شاگردان قلعه‌نوعی حریف خود را با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ شکست دهند.

خریدهای خوب و موفق در گلزنی

قلعه‌نویی که چند فصلی است نتوانسته قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود، برای لیگ هجدهم با آمدن به سپاهان بازیکنان خوبی از جمله کی‌روش استنلی، مهدی کیانی، محمد ایران‌پوریان، پیام نیازمند و سجاد شهباززاده را به این تیم آورد.

او علاوه بر جذب بازیکنان خوب نفرات موثر سپاهان در فصل گذشته از جمله ساسان انصاری، عزت‌الله‌پورقاز، سعید آقایی و مهرداد محمدی را هم در این تیم حفظ کرد تا تیمی خوب برای حضور در لیگ هجدهم داشته باشد.

نکته‌ی جالب در مورد سپاهان امیر قلعه‌نویی در این فصل این است که علاوه بر گلزنی عناصر هجومی این تیم از جمله کی‌روش استنلی، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و سجاد شهبازاده، مدافعین کناری این تیم؛ سعید آقایی و محمد ایران‌پوریان هم در حملات زرد پوشان اصفهانی شرکت دارند و حتی این دوبازیکن موفق شده‌اند برای سپاهان گلزنی هم کنند.

قلعه‌نویی همواره در تیم‌های خود به خوبی از بازیکنان سرزن بهره برده است، این فصل هم ۱۲ گل از ۲۰ گل سپاهان با ضربه سر به دست آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • idah0111

      با این پولهای میلیاردی که به بازیکنا و مربیاش داده و البته باند اصفهانی که تو فدراسیون و کمیته داورا هستن از همین الان باید جام رو بدن به اینا

      پاسخ ها

      • سپاهانی

        چراپارسال این حرفها رانمی گفتین....... که سپاهان نزدیک بود سقوط کنه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج