جاباما
۷۸۷۵۳۶
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

معاون روحانی: معیار انتخاب وزرا هماهنگی بود

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفت‌وگو با «ایران» می گوید: شاخص معرفی وزرای جدید، کارآمدی و هماهنگی با سیاست‌های دولت بود.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفت‌وگو با «ایران» می گوید: شاخص معرفی وزرای جدید، کارآمدی و هماهنگی با سیاست‌های دولت بود.

معاون روحانی: معیار انتخاب وزرا هماهنگی بود

۴ وزیر پیشنهادی بر چه اساسی و با چه معیارهایی به مجلس معرفی شده‌اند؟

برای معرفی وزرا یک سری شاخص‌های عمومی وجود دارد و در کنار هم یک سری شاخص‌های اختصاصی است. طبیعتاً مهم‌ترین شاخص برای انتخاب این افراد برای حضور در دولت اعتقاد و التزام به سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت است. اعتقاد به برنامه‌های آقای رئیس جمهوری که قبلاً به مردم ارائه شده هم از مهم‌ترین شاخص‌های مدنظر برای انتخاب این افراد است. توانمندی و کارآمدی، روحیه کار تیمی با دولت، کارنامه افراد و سابقه اجرایی آنها از جمله شاخص‌های انتخاب افراد است.

مشخصاً انتقاداتی درباره جابه‌جایی آقای شریعتمداری از وزارت صمت به وزارت کار وجود دارد. توجیه و توضیح دولت برای این جابه‌جایی چیست؟

به هر حال شرایط امروز کشور و موقعیت امروز ما با شرایط مرداد سال قبل که شاهد تشکیل کابینه دوازدهم بودیم، کاملاً متفاوت است. ما در شرایط متفاوت قطعاً نیاز به ترکیب متفاوتی در دولت داریم. تفاوت این ترکیب هم می‌تواند ناشی از تغییر افراد و جابه‌جایی با افراد دیگر باشد و هم ناشی از تغییر پست‌ها و سمت‌ها.

آقای رئیس جمهوری با بررسی‌های مفصل و جلسات متعددی که داشتند، به این نتیجه رسیدند که ادامه کار آقای شریعتمداری در کابینه به عنوان وزیر کار می‌تواند مفید به حال کشور و دولت باشد. ایشان سابقه طولانی در بخش‌های مختلف مدیریتی و اجرایی کشور دارد و اکنون نیروی بسیار با تجربه‌ای هست که به نظر آقای رئیس جمهوری می‌تواند در اداره حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه به نحو مطلوبی، مؤثر باشد.

یکی از انتقاداتی که مطرح می‌شد، این بود که تیم اقتصادی دولت با همدیگر هماهنگ نیستند. آیا با این تغییرات شاهد افزایش هماهنگی و کارآمدی تیم اقتصادی دولت خواهیم بود؟

شرایط کشور نسبت به یک سال قبل که دولت دوازدهم شکل گرفت، متفاوت شده است. آقای رئیس جمهوری هم احساس کردند که باید با تغییر شرایط، تغییری هم در دولت صورت بگیرد.

بسیار طبیعی است که این تغییرات در دولت در راستای هم باشند که بتوانند هماهنگی لازم در بدنه اقتصادی دولت را هم ایجاد کنند و این یکی از فاکتورهای مهم انتخاب چهار وزیر پیشنهادی بوده است. برآیند مجموع این دو عامل یعنی انطباق با شرایط روز کشور و همین طور هماهنگی با بقیه کابینه هم تضمین کننده کارآمدی تیم اقتصادی دولت است که ان‌شاءالله در بالاترین سطح بتوانیم شاهد آن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارامد خندم گرفت اگر کار بلد بودن زرت زرت تغییر نمیکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش اینه کسی ساز مخالف نزنه. مثل ترامپ که هرکدوم از وزیرها یا مشاورها یکمی مخالف باشن عوض میکنه. چرا راه دوور میریم همین محمود خودمون هم این مدلی بود. ینی کسی حق اعتراض به تصمیم رو نداره

    • بدون نام

      این دولت هم مثل احمدی نژاد بود

    • بدون نام

      چه وقتی از خودشون مردم میگیرن چیزی که یاد داریم از این دولت و مجلس مردم همش در حال کشمکش و رای اعتماد این داستانا

    • بدون نام

      کدام برنامه. منظور از برنامه رانت های پشت پرده است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظور هماهنگی با آقای شریعتمداری بود بابت تغییر ایشلن از وزارت اول به دوم

    • بدون نام

      به باره بگو امر بر !!!!!! تخصص و کارایی کیلویی چنده!!!!

    • مهدی

      بله دیگه ... هامهنگی برای اختلاس های کاملا هماهنگ

    • م.م

      من پیشنهادخوبی برای دولت دارم ۲به ۲ وزراروباهم جابجاکنه مثلا اقای وزیرخارجه روباوزیرکشاورزی یاوزیربهداشت روبا وزیرکشورجابجاکنن کمی هم تنوع بدنیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج