جاباما
۷۸۷۷۱۵
۹۹ نظر
۶۷۰۶
۹۹ نظر
۶۷۰۶
پ

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

در این مطلب رزومه ۲۱ بازیگر زن پس از انقلاب به همراه بهترین فیلم‌هایی که در آن‌ها نقش آفرینی کرده‌اند را برایتان تهیه کرده ایم.

روزنامه هفت صبح: در این مطلب رزومه ۲۱ بازیگر زن پس از انقلاب به همراه بهترین فیلم‌هایی که در آن‌ها نقش آفرینی کرده‌اند را برایتان تهیه کرده ایم.

۱. لیلا حاتمی

دختر علی حاتمی و زری خوشکام. بازیگری را در اوایل کودکی و با نقشی کوتاه در کمال الملک آغاز کرد. در سال 1371 در فیلم دلشدگان در نقش شاهزاده ترک نابینا ایفای نقش کرد و چهره‌اش مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت.

در سال 1375 با فیلم لیلا در اندازه های یک پدیده سینمایی جلوه‌گر شد. ارتفاع پست و ایستگاه متروک کارنامه او را غنی‌تر کردند. ازدواج و مادر شدنش او را دو سه سالی از عرصه سینما دور ساخت اما در دهه 80 بار دیگر به سطح اول سینمای ایران بازگشت.

دو سیمرغ بلورین و عضویت هیات داوران جشنواره کن از اتفاقات مهم کارنامه او هستند. او در دهه 90 هم خودش را به عنوان بازیگری مهم و صاحب سبک به دیگران قبولانده است. او در 46 سالگی هنوز بالاترین دستمزد را در بین بازیگران میگیرد و فیلم هایش عموما با اقبال گسترده مردم و اهالی سینما مواجه میشوند.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم ها: لیلا (۱۳۷۵)، شیدا (۱۳۷۷)، ارتفاع پست (۱۳۸۰)، بی پولی (۱۳۸۷)، سعادت آباد (۱۳۸۹)، جدایی نادر از سیمین (۱۳۹۰)، در دنیای تو ساعت چند است (۱۳۹۲)، من (۱۳۹۴)، رگ خواب (۱۳۹۵).

2. نیکی کریمی

در سال ۱۳۶۹ با فیلم عروس در جشنواره فجر حاضر شد. در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به عنوان یک پدیده سینمایی مورد توجه قرار گرفت. موفقیت تجار این فیلم او را مورد توجه شدید فیلمسازان قرار داد اما توانست در اوج جوانی با انتخاب های خاص جایگاه خود را تثبیت کند. بازی در دو فیلم پیاپی از مهرجویی و سپس دو فیلم از حاتمی کیا اعتبار او را مضاعف کرد.

او طی ۲۸ سال حضور در سطح سینمای ایران به جز برخی زمان های کوتاه همیشه از بازیگران مطرح و جریان ساز ایران بوده که در عرصه کارگردانی هم سه فیلم نسبتا موفق ساخته است. او چهار جایزه بین المللی بازیگری هم از جشنواره های نانت، سن سباستین، قاهره و تائورمینا به دست آورده است. او ۴۷ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم ها: عروس (1369)، سارا (1370)، پری (1372)، بوی پیراهن یوسف (1373)، برج مینو (1373)، دو زن (1377)، نیمه پنهان (1380)، دیوانه از قفس پرید (1381).

۳. هدیه تهرانی

با فیلم سلطان وارد عرصه بازیگری شد. شیوه خونسرد و با اعتماد به نفسش در نقش آفرینی مورد توجه نسل جوان قرارگرفت او در یک دوره 7 ساله به مهم ترین ستاره سینمای ایران بدل شد. در این دوره دوبار هم برنده سیمرغ بلورین فجر شد. از سال 83 اما حضورش در سینما کمرنگ شد و به دنبال علایق دیگرش در عرصه های دکوراسیون و محیط زیست و گردشگری رفت. طی یک دهه گذشته تعداد انگشت شماری فیلم بازی کرده است. او 46 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم ها: سلطان (۱۳۷۵)، غریبانه (۱۳۷۷)، قرمز (۱۳۷۷)، شوکران (۱۳۷۸)، پارتی (۱۳۷۹)، کاغذ بی خط (۱۳۸۰)، چهارشنبه سوری (۱۳۸۳)، بدون تاریخ بدون امضا (۱۳۹۵).

4. مهناز افشار

شباهتش با فائقه آتشین راهگشای او به سینمای تجاری و روی جلد نشریات عامه پسند شد. در اوخر دهه ۷۰ و در حالی که تنها ۲۱ سال داشت. اما از میانه دهه ۸۰ تلاش کرد در میان کمدی رمانتیک های کم خرج پرفروش، در آثار جدی تر هم اهر شود و با تکیه بر استعداد غریزی‌اش توانست جای پای خود را میان ستاره های مهم سینمای ایران محکم کند.

محبوبیت او از طوفان حاشیه های سیاسی مربوط به ازدواجش جان سالم به در برد و حالا از موفق ترین بازیگران سینمای ایران است. او به طور متوسط در سال سه چهار فیلم بازی میکند و دستمزد های بسیار کلان هم دریافت میکند.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌‌ها: چه کسی امیر را کشت (1384)، آتش بس (1383)، برف روی کاج ها (1389)، سعادت آباد (1389)، پل چوبی (1391)، نهنگ عنبر (1394)، دارکوب (1395)،

۵. فاطمه معتمد آریا

او مهم ترین بازیگر زن سینمای ایران در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 بود. یک استعداد مسلم بازیگری که همزمان در عرصه های درام، کمدی و حتی ملو درام های خانوادگی موفق ظاهر میشد. او از میانه دهه 70 اشباع شده و کم کار شد اما در یک دهه اخیر هر وقت در فیلمی ظاهر شده متفاوت و قوی بوده است. او چهار سیمرغ بلورین دارد. دوتا نقش اول و دوتا نقش دوم.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: ریحانه (۱۳۶۸)، هنرپیشه (۱۳۷۰)، مسافران (۱۳۷۰)، یک بار برای همیشه (۱۳۷۱)، همسر (۱۳۷۲)، روسری آبی (۱۳۷۳)، کلاه قرمزی و پسرخاله (۱۳۷۳)، مرد عوضی (۱۳۷۷)، گیلانه (۱۳۸۳)، اینجا بدون من (۱۳۹۰).

6. ترانه علیدوستی

با فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم درخشید و جوایز داخلی و بین المللی به دست آورد و به تدریج با انتخاب های درست موفق شد به یک بازیگر معتبر و در عین حال محبوب بدل شود. او یک حرفه ای است و به ندرت بازی ناراضی کننده ای از او در یادها مانده است. بازی در سریال شهرزاد محبوبیت او را دو چندان ساخته است. او ۳۴ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: من ترانه 15 سال دارم (1381)، شهر زیبا (1382)، کنعان (1387)، درباره الی (1388)، پذیرایی ساده (1390)، آسمان زرد کم عمق (1391)، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (1392)، مادر قلب اتمی (1394)، فروشنده (1394).

۷. باران کوثری

دختر رخشان بنی اعتماد از دوران طفولیت در کارهای مادرش ظاهر میشد اما اولین فیلم مهم او رقص در غبار بود. ساخته اصغر فرهادی. او از میانه دهه 80 به هویتی مجزا از مادر نامدارش دست پیدا کرد و به یکی از ستاره های جوان سینمای ایران بدل شد. رغبت و نوع بازی او بیشتر به سمت درام های متعهد اجتماعی است و تخصصش هم ایفای نقش دختران طبقه متوسط و فرو دست.

اسم او ناخودآگاه ذهنیت تماشاگر را در مورد فیلمی که خواهند دید شکل میدهد. او دوبار برنده سیمرغ شده است در حالیکه تنها 32 سال دارد. فعالیت های او در عرصه سیاسی هم خود داستان مفصلی دارد.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: خون بازی (۱۳۸۵)، روز سوم (۱۳۸۵)، اسب حیوان نجیبی است (۱۳۹۰)، من مادر هستم (۱۳۹۰)، عصبانی نیستم (۱۳۹۲)، کوچه بی نام (۱۳۹۳)، سد معبر (۱۳۹۵).

8. فریماه فرجامی

در دهه ۶۰ میتوانست ستاره بزرگ سینمای ایران باشد اما قوانین سختگیرانه درباره چهره زنان هر از چندی موجب توقف او میشد. با این حال این بازیگر مستعد و خاص با بازی‌های به یاد ماندنی‌اش در سال ۶۶ تا ۷۰ در ذهن همه دوستداران سینما ثبت شده است. از سال ۱۳۷۱ و در حالیکه یک زن ۴۰ ساله و در اوج شکوفایی استعداد های بازیگری‌اش بود به مدت ۴ سال قربانی سیاست های سختگیرانه ارشاد شد و وقتی در سال ۷۵ به عرصه سینما بازگشت مجبور بود با ستاره های تازه نفس سینما رقابت کند. فرجامی در حال حاضر ۶۶ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: سرب (1367)، مادر (1368)، پرده آخر (1369)، نرگس (1370).

۹. سوسن تسلیمی

بازیگر محبوب سینمای بیضایی بود و با بازی در 4 فیلم پیاپی از او توانایی های سینمایی خود را به همگان ثابت کرد. این بازیگر گیلانی از نوعی تربیت تئاتری برخوردار بود که برخی لحظات بازیگری اش را مبالغه آمیز نشان میداد اما هرچه بود بازیگری صاحب سبک و درخشان بود. او در سال 1366 از ایران مهاجرت کرد و از آن به بعد در سوئد زندگی میکند. او در حال حاضر 68 ساله است

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: مرگ یزد گرد (۱۳۶۱)، مادیان (۱۳۶۳)، باشو غریبه کوچک (۱۳۶۴)، طلسم (۱۳۸۸).

10. مریلا زارعی

ابتدا به عنوان بازیگر نقش های مکمل در سینمای ایران جلوه گر شد. با درخشش در فیلم هایی مثل دو زن و سربازهای جمعه. اما به تدریج نقش های مهم تری انتخاب کرد و با بازی زیبایش در فیلم شیار ۱۴۳ همه را شوکه کرد. او در چندین فیلم ابراهیم حاتمی کیا نیز ظاهر شده است از جمله دعوت، چ و بادیگارد. او ۴۳ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: سربازهای جمعه (1380)، زن زیادی (1383)، گزارش یک جشن (1389)، شیار 143 (1392).

۱۱. مهتاب کرامتی

حضورش در سینمای ایران به آرامی شکل گرفت. در 28 سالگی اولین فیلمش را بازی کرد و سپس با ایفای نقش در مومیایی 3 توجهات را به سمت خود جلب کرد. اما به عنوان یک بازیگر مطرح از نیمه دوم دهه 80 تلاش هایش را آغاز کرد. او سعی کرد از حصار چهره شیک و اشرافی و سرد خود عبور کند و به بازیگری تمام عیار بدل شود. این تلاش او توجه مردم و همینطور اهالی سینما را به سمتش جلب کرده است. کرامتی در حال حاضر 48 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: مومیایی۳ (۱۳۷۸)، تردید (۱۳۸۷)، بیست (۱۳۸۷)، چیزهایی هست که نمیدانی (۱۳۹۰)، عصر یخبندان (۱۳۹۳).

12. گلچهره سجادیه

در سینمای قبل از انقلاب نقش کوتاهی در کلاغ بیضایی داشت اما در نیمه دهه ۶۰ با بازی در مجموعه‌ای از فیلم‌های با ارزش و به خصوص یک سه گانه از مسعود کیمیایی صاحب جایگاه ویژه‌ای در سینمای ایران شد. او کم کار اما به شدت گزیده کار بود و از اواخر دهه ۷۰ دیگر از جران اصلی سینمای ایران کلا دور شد. او در حال حاضر ۶۳ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: ایستگاه (1366)، دندان مار (1368)، گروهبان (1369)، رد پای گرگ (1370)، سرزمین خورشید (1375)، هیوا (1377).

۱۳. بیتا فرهی

با فیلم هامون در سن 31 سالگی چهره شد. در شاه نقشی که مهرجویی برای او آماده کرده بود یعنی مهشید. فیلم بعدی او یعنی بانو کاملا بر محور استعداد بازیگری او ساخته شد اما توقیف 3 ساله و بی جهت این فیلم راه پیشرفت او را سد کرد. با کیمیا اما نشان داد که از چه استعدادی برخوردار است. او در حال حاضر 59 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: هامون (۱۳۶۸)، بانو (۱۳۶۹)، کیمیا (۱۳۷۲)، اعتراض (۱۳۷۸)، خانه ای روی آب (۱۳۸۱).

14. نگار جواهریان

با نقشی فرعی در من ترانه ۱۵ سال دارم وارد عرصه سینما شد. بازیگری بی حاشیه و موفق که حالا در ۳۳ سالگی مجموعه ای رنگارنگ از نقش آفرینی های متفاوت را در کارنامه خود دارد. متخصص ایفای نقش کاراکترهای معصوم و ساده و عشق های خاص و حقیقی.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: تنها دوباره زندگی میکنیم (1386)، طلا و مس (1387)، یه حبه قند (1389)، اینجا بدون من (1389)، هیچ (1390)، بیخود و بی جهت (1390)، حوض نقاشی (1391).

۱۵. ماهایا پطروسیان

دانش آموخته تئاتر دانشگاه تهران در همان 20 سالگی و اولین فیلمش همه را شوکه کرد. به خصوص با تک گویی شگفت انگیزش در پرده آخر. او به مدت سه سال ستاره محبوب سینمای ایران شد اما باز هم ارشاد وارد عمل شد و یک ممنوعیت سه ساله را به او تحمیل کرد. تا بازیگری که میتوانست سالها ستاره بی رقیب سینمای ایران باشد به انزوا کشیده شود. او در 20 سال گذشته هیچ نقشی در خور استعدادش بازی نکرده است. پطروسیان در حال حاضر 49 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: پرده آخر (۱۳۶۹)، هنرپیشه (۱۳۷۰)، ناصرالدین شاه آکتور سینما (۱۳۷۰)، دیگه چه خبر (۱۳۷۱).

16. ویشکا آسایش

با سریال امام علی و شاه نقش قطامه مشهور شد اما به زودی همه را با استعداد شگرفش در ایفای نقش های کمیک حیرت زده کرد. او ۴۳ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: بلوغ (1378)، ورود آقایان ممنوع (1389)، نهنگ عنبر (1393)، در مدت معلوم (1394)،خوب بد جلف (1395)، دراکولا (1395).

۱۷. پگاه آهنگرانی

در 16 سالگی با فیلم دختری با کفش های کتانی وارد عالم سینما شد و طی دهه 80 و دهه 90 با فراز و نشیب های فراوان در حرکت مدام میان سینما و فعالیت های اجتماعی به زندگی ادامه داد. بازیگری با استعداد که گویی هیچ وقت سینما دغدغه اصلی‌اش نبوده است. او 33 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهمترین فیلم‌ها: دختری با کفش های کتانی (۱۳۷۸)، زندان زنان (۱۳۸۰)، آقا یوسف (۱۳۸۹)، ورود آقایان ممنوع (۱۳۸۹)، دربند (۱۳۹۱)، مادر قلب اتمی (۱۳۹۴)، سارا و آیدا (۱۳۹۵).

18. هانیه توسلی

یک دانش آموخته دیگر تئاتر که در سینما با شام آخر شروع کرد و حرت صعودی چشمگیری در ابندای کارنامه سینمایی اش داشت اما به تدریج با انتخاب های نه چندان دقیق از خط اول سینمای ایران کمی دور شد او متولد ۱۳۵۹ و در حال حاضر ۳۸ ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: شام آخر (1381)، یک شب (1383)، شب های روشن (1384)، دهلیز (1391)، سیانور (1394).

۱۹. سحر دولتشاهی

او هم از تئاتر آمد اما بعد از چند تجربه نه چندان تاثیر گذار سینمایی بالاخره از سال 93 به بعد جای پای خود را در سینمای حرفه ای به عنوان یک ستاره محکم کرد. او حالا 39 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: آسمان زرد کم عمق (۱۳۹۱)، عصر یخبندان (۱۳۹۳)، وارونگی (۱۳۹۴)، جاده قدیم (۱۳۹۶)، عرق سرد (۱۳۹۶).

20. گلشیفته فراهانی

با درخت گلابی در نوجوانی چهره شد و بعد در دهه ۸۰ دو سه تا فیلم خوب دیگر بازی کرد اما با بازی در فیلم جاسوسی ریدلی اسکات مجبور به ترک ایران شد و از دهه ۹۰ در پاریس زندگی میکند.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: درخت گلابی (1376)، بوتیک (1382)، میم مثل مادر (1383)، درباره الی (1388).

۲۱. طناز طباطبایی

بازیگر پر استعدادی که هنوز به سقف توانایی های خود نرسیده است. او 14 سال است که در سینمای ایران حضور دارد و نقش های متنوعی را بازی کرده است. او اگر سختگیر تر باشد میتواند ستاره یک دهه آینده سینمای ایران باشد. او 35 ساله است.

بهترین بازیگران زن پس از انقلاب سینمای ایران

مهم‌ترین فیلم‌ها: صداها (۱۳۸۷)، هیس دختر ها فریاد نمی‌زنند (۱۳۹۱)، آرایش غلیظ (۱۳۹۲)، خشم و هیاهو (۱۳۹۴)، ویلایی ها (۱۳۹۵).

و چهره های دیگر:

گلاب آدینه (روسری آبی، زیر پوست شهر)، هنگامه قاضیانی (روزهای زندگی، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)، ساره بیات (ناهید، جدایی نادر از سیمین)، رویا نونهالی (عروسی خوبان، بوی کافور عطر یاس)، پریناز ایزد یار (ابد و یک روز، خوک)، افسانه بایگان (دو فیلم با یک بلیت، کافه ستاره)، میترا حجار (متولد ماه مهر، فریاد)، الناز شاکردوست (خفه‌گی)، بهنوش طباطبایی، آزاده صمدی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      1 نیکی کریمی
      2ویشکا آسایش
      3پگاه آهنگرانی
      4 فاظمه معتمد آریا
      5 ماهایا پطروسیان
      6 مریلا زارعی
      کسیکه فیلم دیده باشه میفهمه بقیه هنر آنچنانی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشترشون نقش خودشون رو بازی می کنند.امثال لیلا حاتمی و ترانه علیدوستی خیلی کار شاقی انجام نمیدن.نیکی کریمی هم که فقط دو سه تا نقش خوب داره.بطور کلی در ایران بازیگر خیلی مستعدی وجود نداره نه در زنها نه در مردها

      • بدون نام

        پگاه آهنگرانی؟ اگه منیژه حکمت کارگردان باشه دخترش هم بازیگره!!!

      • محمد

        به نظرم بازیگرایی که نوشتی رو باید از لیست خارج کرد
        کلا لیستت افتضاحه صد رحمت به لیست برترینها

      • بدون نام

        جای خالی خیلی ها در این لیست دیده میشه مثل فایقه آتشین

    • Niloofar

      گلشیفته فراهانی عالللیه
      البته یه سری مثل طناز طباطبایی ، ترانه علیدوستی ، لیلا حاتمی و پگاه اهنگرانی رو خیلی دوست دارم

    • بدون نام

      مهناز افشار و پگاه آهنگرانی و مهتاب کرامتی با اون بازیهاشون موفقن ؟ فقط تو پول درآوردن از طریق سینما موفقن نه در بازیگری

    • Neymar

      ب نظرم باید برای ساره بیات هم ی قسمت جداگانه میزاشتین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی تو سینما نبوده

    • بدون نام

      خوب بازی کردن جذاب بودن و خنثی بودن بازی کردن فرق داره

      خوب بازی کردن و جذاب
      گلشیفته.حاتمی. کریمی . تسلیمی.فرجامی.توسلی .فرهی.کوثری. افشار.

      خنثی و گاهی نقش خوب بازی کردن
      تهرانی.طباطبایی.پطروسیان. اهنگرانی.معتمداریا.

      بازیگرانی که هیچ تاثیری روت نمیذارن حتا خوب بازی کنند
      جواهریان. دولتشاهی . سجادیه. اسایش. کرامتی

      محبوبیت و تعداد فیلم و جوایز همین جدول رو میگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم باهات

      • بدون نام

        حاتمي جيغ جيغو فقط خودش جذابه نه بازي ش

      • بدون نام

        اینها همه اش سلیقه شماست.افشار بازیگر خیلی بدیه.سحر دولتشاهی هم خیلی جذابه

      • بدون نام

        افشار خوب و جذاب بازی میکنه؟برو بازیشو تو بیگانه و برف روی کاجها ببین!عین یه کاسه ماست چکیدس

    • بدون نام

      باران کوثری و هانیه توسلی بازیگرم نیستن چه برسه ک تو این لیست اسمشون بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد مهناز افشار و پگاه اهنگرانی بازیگرند؟

      • بدون نام

        هانیه توسلی به شدت تکراری و یکنواخته ولی مشخصه رابطش با کارگردانا خیلی خوبه همچنین خبرنگارا

    • fm

      پس ثریا قاسمی کو؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و البته حمیده خیرآبادی

    • بدون نام

      لطفا از بازیگران جوان هم گزارش تهیه کنید اینها همه مربوط به دهه قبل هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مشت زردمبوی رنگ پریده

    • بدون نام

      چقدر اینا خوبن حتما باید اسمشون رو می بردید

    • شیخ شنگر

      قرار گرفتن کسی مثل سوسن تسلیمی با خیلی از این افراد توی یک لیست بیشتر به طنز شبیهه

    • بدون نام

      معروف شدن به بهای از دست دادن عفت

      پاسخ ها

      • parisa.a

        بیا برو بابا

      • بدون نام

        خداوند شعور و عقل بهتون عطا کنه

      • بدون نام

        خیلی بی لیاقت و بی ادب و بی ترببت و بی فرهنگ تشریف دارید

    • علیرضا

      قبول نیست. چرا اسم گلشیفته هست ولی چرخنده نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازی خوب گلشیفته رو با بازیگر دست چندمی مثل چرخنده مقایسه میکنید دوست عزیز؟!

    • parisa.a

      واقعا بازی مریلا زارعی عالیه:)
      طنازِ طناز:)

    • سجاد

      اینا انگشت کوچیکه ی سوسن تسلیمی نیستن

    • مرجان اسیایی

      مطلبتون در مورد بازیگران زن ناقص بود خانم تسلیکی و ادینه بسیار قوی در سینما حاضر شدن جزو اولینهای مطلب شما باید میشد

    • بی نام

      یبارکی میگفتی همه بازیگران زن بعد از انقلاب دیگه هه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبل انقلابیها منظورت اونهایی هستند که تو فیلمفارسی ها نقش ابدی رقاصه کاباره ها رو بازی می کردند و برای قهرمان عشوه می ریختند؟

    • مهدی

      دقیقا. مهتاب کرامتی. گلشیفته فراهانی. مریلازاعی خیلی حرفه ایی هستن. تو مردها هم پرویز پرستویی و امین حیایی با اختلاف جلوترن

    • مسیحا:)

      گلشیفته هم هست:(

    • بدون نام

      همه بازيگرا رو گفتي ديگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سحر قریشی رو نگفت

    • بدون نام

      ليلا حاتمي و مريلا زارعي بعدش از اون فاطمه معتمد آريا

    • بدون نام

      لیلا حاتمی که همیشه مثل ماست بازی میکنه!
      خیلی از نفرات بالای لیست انتخابی شما بازی یکسانی دارند و توی کارشون چالش خاصی نداشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نقش خودش رو بازي مي كنه لوس عصبي

    • وروجک

      بارون کوثری وترانه علیدوستی نگارجواهریان ومهناز افشار رابکش بیرون ازلیست.....اینها هنوز بچه هستن ....پس مرجانه گلچین افسانه بایگان رایادتون رفت... .حالا خوبه عکس بهاره رهنما وبهنوش بختیاری رانذاشتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با جمله اولت موافقم

      • بدون نام

        ترانه علیدوستی و نگار جواهریان واقعا بازیگرای خوبی هستن و حتی در زمینه بین المللی هم اعتبار دارن؛ اگه توجه کرده باشید خیلی پیش میاد تو جشنواره های بین المللی داور باشن

      • وروجک

        ممنون

    • بدون نام

      بین این همه لعیا زنگنه جا افتاد
      لعیا خانم بازیگر بسیار خوبیه

    • بدون نام

      گلشیفته فراهانی رو باید از این لیست حذف کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی از نظر بازیگری حرف واسه گفتن داره مشخصه که اسمش باید تو لیست باشه

    • بدون نام

      لیست چندان مناسبی نیست مثلا گلشیفته فراهانی که ایران نیست و کلا بازیگر خوبی نیست فقط حاشیه داره و به خاطر بی بندوباری معروف شده واقعا جای تاسفه در این اسامی باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میم مثل مادرو ببین بعد نظر بده لطفا!!!

      • بدون نام

        واقعا تعصب باعث میشه عقل بعضی افراد از کار بیفته

    • طاهره

      معتمد آریا و هدیه تهرانی و گلاب ادینه رو خیلی قبول دارم

      بنظر من بازی مهناز افشار و ترانه علیدوستی اصلا اونجور ک تعریف کردین خوب نیس

      پزیناز ایزدیار و باران کوثری و سحردولتشاهی روهم دوست دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به جمله اولتون مثبت دادم؛
        ولی جمله دومتون رو قبول ندارم؛ ترانه علیدوستی بازیگر خوبیه و تو جشنواره های جهانی هم همیشه به عنوان یه شخص معتبر دعوت میشه

    • آرین

      ایشالا حال وروز خانم فرجامی روزبروزبهتربشه وبرگرده به سینماوتلویزیون.جاش خیلی خالیه.دوستش داریم تاابد.بازیهاش درخاطرمون ثبت شده وازیادنمیره

    • بدون نام

      اولا گلشیفته فراهانی ایران نیست دوما خیلی مبتذله اصلا چندشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون ذهن آلوده و م متعصب شماست که چندشه

    • علیرضا ناصری

      فقط گلشیفته فراهانی و پریناز ایزدیار و متین ستوده و ساره بیات و دیگر هیچ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متین ستوووووده؟؟؟؟؟!!!!!!O_O

    • مریم

      همه اینا فقط یه مدل بلدن باشن و اصلا بازی بلد نیستن
      کل فیلمهای نیکی کریمی حتی طرز نگاهشو حرف زدنش یه مدله
      یه مشت بی استعداد که شانس زیادی اوردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      واي برترينها چه عكسايي ازشون اينداختي وووووويي ي ي ي ي ي ي
      امضا:‌يك آدم بي ظرفيت كه شما حواست نيست ممكنه با همين عكسها....

      پاسخ ها

      • parisa.a

        خاک بر سرت واقعا

      • بدون نام

        سلام مریض جنسی
        حالت خوبه؟

    • پویا قلعه ویسی

      از بازیگران خیلی قدیمی اسمی نبردین

    • بدون نام

      همه هنرمندامون به نوبه خودشون كار درست هستند ولي خب توي سينمايي بودن چهره ها اولخانم ليلا حاتمي دوم خانم مهتاب كرامتي سوم خانم گلچهره سجاديه و بعدش بقيه هنرمنداي عزيزمون.

    • بدون نام

      افسانه بایگان؟

    • بدون نام

      به نظر سحر دولتشاهی باید جای طناز طباطبای یا پگاه آهنگرانی می بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سحر دولتشاهی و پگاه آهنگرانی اصلا نباید تو این لیست میبودن افسانه بایگان و مرجان گلچین بازیشون خیلی بهتر از سحر دولتشاهی و پگاه آهنگرانیه

    • طراوت

      بارکد هم جزو فیلم های قشنگ سحر دولتشاهی هست

    • بدون نام

      معتمدآریا خیلی بی نمکه

    • بدون نام

      چهره ی ویشکا آسایش خیلی مناسب نقش نامادری سیندرلاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ویشکا آسایش از خیلی از این خوب چهره های یخ بی استعداد بهتره و از نظر بازیگری بسیار بالاتر از علیدوستی و حاتمی قرار می گیره

    • بدون نام

      گلشیفته فراهانی جایی در این لیست نداره...! واقعا گلاب ادینه باید در لیست پایینتر قرار بگیره؟!!! خیلی عجیبه

    • H

      آیا رتبه بندی هم بوده؟ یعنی لیلا حاتمی شماره 1 است ؟! و چه کسی گفته باران کوثری جزئ بهترین ها است ! و گلاب آدینه و افسانه بایگان از بیست تای اول نیستن ؟! فکر کنم انتخاب ها ناعادلانه بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها لیستهای ژورنالیستیه .جدی نگیر .باران کوثری رو همین ژورنالیستها آدم کردند وگرنه یک خانم زاده بی استعداده

    • reza

      متاسفم که کاردرست ترین بازیگر رو فراموش کردی
      شبنم مقدمی

    • بدون نام

      حتی اینجا هم نظرات رو سانسور میکنید!
      بابا ایول!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      گلاب ادینه و افسانه بایگان باید در لیست اول باشند و گلشیفته فراهانی کلا حذف بشه ...

    • بدون نام

      سوسن تسلیمی رو اول میشه گفت ولی خب سابقه بازیگریش کمه متاسفانه تو سینمای ما...هر چند هر کسی میتونه نظری داشته باشه اما قطعا رتبه دوم میرسه به فاطمه معتمد آریا و بعد تهرانی و حاتمی و کریمی
      تو جوونا گلشیفته با اختلاف اوله و بعدش ترانه علیدوستی

    • آنام

      از طرز بازی گری لیلا حاتمی متنفرم .مریلا زارعی مهتاب کرامتی نیکی کریمی مهناز افشار حرف ندارن ..

    • بدون نام

      کاکو گوهر جونو یادت رفت که !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      هانیه توسلی متولد خرداد پنجاه هشته و به نظر من روشنفکرنمایی باعث شد عقب بیافته وگرنه از خیلی از اینهایی که الان شهرت پیدا کردند بهتر بود

    • مریم

      جالبه
      اول نوشته بود فرجامی سی و پنج سال دارد
      من کامنت گذاشتم که اشتباهه
      حالا درستش کرده
      ولی کامنت منو سانسور کرده به جای دستت درد نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ما منم سانسور کرد. تازه ترانه را هم نوشته بود 18 سال داره.

      • بدون نام

        خياي خنگه همه مي دونن ترانه ١٥ سال داره

    • دوست

      شبنم مقدمی عزیز چی پس مرجان خانم گلچین؟؟؟؟

    • بدون نام

      عجب ليست احمقانه اي! باز اين ليلا خانم ژن خوب رو گذاشته صدر ليست

    • بدون نام

      طفلكيا از ليلا حاتمي مي ترسند نه اينه اعصاب نداره و حسابي به طرف مي پره جرات ندارند اسمش رو اول نذارند

    • بدون نام

      مریلااا زارعی واقعا هنرمنده خدا پشت وپناهش

    • بدون نام

      آخه بهاره رهنما چه تاثیری گذاشته با بازیگریش؟یه مشت فیلم سوپرمارکتی داره.همون خط آخرم اسمشو زیادی بود آوردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فیلمای سوپر مارکتیسو دیدی وگرنه تو تیاتر عالیه

    • بدون نام

      بهترین چیه !کسی باقی نموند دیگه...

    • بدون نام

      چه عكس زشتي از هديه گذاشتي!

    • محمد

      طناز طباطبایی باید جزو 10 نفر اول باشد . رخ دیوانه و هیس دخترها فریاد نمی زنند رو فوق العاده بازی کرده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طنازو فقط پسرا میپسندن اونم کاملا مشخصه که فانتزیشون طنازه!وگرنه مثلا فرق نقشش تو هیس دخترها با خشم و هیاهو چیبود؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      پس لیلا اوتادی رو چرا نگفتین که خودشو جزو برترین ها میدونست
      خخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      بهترین هنرپیشه سینمای ایران
      لیلا حاتمی
      ترانه علیدوستی
      نیوشا ضیغمی
      باران کوثری
      مهناز افشار
      مریلا زارعی
      هانیه توسلی
      نیکی کریمی
      سحر دولتشاهی
      گوهر خیراندیش
      ساره بیات
      هدیه تهرانی
      پریناز ایزدیار
      شیلا خداداد
      بهاره رهنما
      بهاره کیان افشار

    • ناشناس

      خانم نونهالی از نظر من بر همه این گزینه ها ارجحیت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج