۷۸۷۹۶۹
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

گزینه انتحاری روحانی برای وزارت كار!

بعد از آنكه بسياري از نمايندگان مجلس استيضاح عباس‌‌آخوندي و محمدشريعتمداري را به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ريزي كرده‌بودند، دولت روحاني تصميم‌گرفت تا با طراحي استعفا آن‌ها را از زير تيغ استيضاح رها كند. بعد از پايان اين ماجرا، بدون هيچ تعللي نام وي به عنوان وزير وزارت كار مطرح شد كه تعجب همگان را در برداشت.

روزنامه قانون نوشت: بعد از آنكه بسياري از نمايندگان مجلس استيضاح عباس‌‌آخوندي و محمدشريعتمداري را به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ريزي كرده‌بودند، دولت روحاني تصميم‌گرفت تا با طراحي استعفا آن‌ها را از زير تيغ استيضاح رها كند. بعد از پايان اين ماجرا، بدون هيچ تعللي نام وي به عنوان وزير وزارت كار مطرح شد كه تعجب همگان را در برداشت.

گزینه انتحاری روحانی برای  وزارت كار!

نكته قابل تامل اين بود كه شريعتمداري در وزارت صمت كه با پيشينه او همخواني داشت، آن وضعيت را ايجاد كرد و امروز كه روحاني وي را براي اين وزارت جديد معرفي كرده‌است بايد منتظر فاجعه‌اي نوين در بخش كار و تامين اجتماعي مردمي باشيم كه اين روزها به دليل سياست‌هاي اشتباه و نادرست افرادي مانند شريعتمداري با معيشت خود درگير هستند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از معرفی محمد شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: معرفی شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که رييس‌جمهور هیچ اراده‌ای برای ترمیم کابینه ندارد.

سید حسن نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی درباره انتخاب شريعتمداري نيز با اظهار نظري خنثي و با سياست زدن يكي به نعل و يكي به ميخ گفت: درباره آقای شریعتمداری هم این سوال وجود داشت که ایشان اگر فرد توانمندی است در همان وزارت صنعت ادامه دهد و اگر نیست که برای کار هم مناسب نیست؛ البته من معتقدم آقای شریعتمداری فرد توانمندی است و توانست وزارتخانه فشلی مانند صمت را تا حدودی قوام دهد.

رسول منتجب نيا، قائم‌مقام پيشين حزب اعتماد ملی درباره چرايي استفاده دوباره از گزينه‌اي مانند شريعتمداري در دولت پاسخ مي‌داد، گفت كه ملاك‌ها بايد برحسب شايسته سالاري، لياقت و كفايت افراد باشد و اگر اين تغيير براساس ارزيابي صورت گرفته باشد خوب است. اما اگر ملاك افراد فقط برحسب رفاقت‌ها يا اينكه آن فرد در ستاد انتخابات بوده است، نبايدملاك قرار داد وبه آن بسنده كرد.

اسماعيل گرامي مقدم، سخنگوي حزب اعتماد ملي نيز در واكنش به اين جابه‌جايي گفت كه بنده از كل تركيب دولت انتقاد دارم. اين فعال سياسي اصلاح طلب اضافه كرد كه آقاي روحاني كردارشان با رفتارشان متفاوت است. گرامي مقدم با انتقاد از اقدام روحاني براي معرفي شريعتمداري به عنوان گزينه وزارت كار گفت كه رييس دولت درباره قضيه آقاي شريعتمداري نيز يك بار ديگر به اصلاح طلبان رو دست زده است. وي درپايان افزود كه اين اقدام حسن‌روحاني هيچ اميدي را در جامعه ايجاد نخواهد كرد.

عبد‌ا... ناصري از اعضاي شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان و عضو بنياد باران نيز كه در گذشته مخالفت خود را با حضور شريعتمداري در وزارت كار اعلام كرده بود گفت:«اين تصميم رييس جمهور با موافقت آقاي شريعتمداري بوده است و به نظر مذاكراتي بين آقايان لاريجاني و روحاني صورت گرفته ودرآن مذاكره قرارشده آقاي شريعتمداري جابه‌جا شود».

محمد علي ابطحي، رييس دفتر رييس دولت اصلاحات و از افرادي كه براي تمام جريانات و افراد سياسي معرفي شده است نيز در واكنش به سوال «قانون» مبني بر اينكه آيا شريعتمداري صلاحيت لازم براي حضور در وزارت كار را دارد يا خير در پاسخي تامل برانگيز گفت كه اين افراد از دوستان هستند و براي همين من در اين باره سخن نمي‌گويم!

با توجه به سابقه ناخوشايند محمد شريعتمداري، افكار عمومي و جريانات سياسي نگاه مثبتي به حضور دوباره اين فرد در كابينه دولت دوازدهم ندارند؛ بنابراين حسن‌روحاني نبايد بيش از اين آبروي بدنه اجتماعي حامي خود را خرج بازي‌هاي سياسي كند.

و بايد به اين رويه پايان دهد زيرا در اين روزگاري كه اذهان مردم به دليل مشكلات معيشتي و اقتصادي با بحران روبه رو شده است، انتخاب گزينه‌هاي ناكارآمدي كه در تصور مردم سابقه مناسبي ندارند مي‌تواند وضعيت دولت را نسبت به قبل بحراني كند و باقي مانده اميد مردم را نيز برباد دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره یه گزینه برا خود حسن کلید ساز پیدا کنید.....تا ۱۴۰۰ اثری از ایران و مملکت نمیزاره باور کنید....سال ۱۴۰۰ میره وسط امریکا زندگی میکنه حالا ببینید

    • بدون نام

      اگر مجلس به این رای اعتماد بده فقط به مردم خیانت کرده

    • بدون نام

      عجب این اقا شریعمتداری از در میره بیرون ازپنچره میاد تو اگر این اقا توان مند بود همان جا بود ومدیریت میکرد واقعا این ریس حمهور مگر چقدر وام دار این اقا هست بهتر بگوید تا مردم بدهی روحانی را بااین اقا تسویه کنند درضمن جناب نقوی این گونه طرف زدن فقط کار کسانی که شجاعت ندارند بهتر شفاف حرف بزنی یا مدیر هست یا نیست چرا دوپهلو و عمروعاص صفت خرف میزنی خجالت بکش

    • بدون نام

      یک ضامن ازکمربندانتحاری اقتصادی آقای شریعتمداری مونده که انگاری قراره درساختمان وزارت کارکشیده شود! اگرلابی گری شکست بخورد بعیده درمجلس رای بیاورد! بس نیست اینهمه سال وزارت وناتوانی درتجارت؟!

    • ابراهیم هستم کارگر

      این وزیر به درد وزارت کار نمیخوره با زدو بند رای میاره پدر کار سوخته میشه دستمزد پایین به کارگر میده گلو سرمایه دار پر میکنه

    • دوست

      با معرفی اقای شریعتمداری اقای روحانی به سیم اخر زده.اگه مجلس هم رای اعتماد ب ایشون بده خدا بفریاد این مردم فلک زده برسه .

    • دوست

      ما که هر چی گفتیم شما سانسور کردین .نظرات خودتونو بنویسید ما اکه عددی نیستیم قبول نکنیم جناب مدیر سیبیل از ما قیچی هم ک دست شماست .بزن دلاور خسته نباشی

    • بدون نام

      اقای روحانی این یکی و دوروز را هم هر کاری میخواهی انجام بده که کار نکرده نداشته باشید.راستی چند تا کلید زاپاس هم درست کن که در جیبت باشه .به دردت خواهد خورد.

    • بدون نام

      اگرشریعتمداری وزیر کارشد و وزیر رفاه رفاه رفاه رفاه شد اولین کار به محرومین ، پله کانی حقوق معلولین بهزیستی ازماهی 100 تومن به 101 تومن افزایش مصداق گرانی وقحطی وچندنرخی پوشک برای مددجویان با قیمت بسته 80 تومن وماهی 100 تومن حقوق البته با تایید بین الملل وحقوق بشر

    • م ا

      اقا یکی بداد این مردم برسه روحانی اصلا کاری انحام نداده ونخواهد داد تا ۱۴۰۰ فاتحه ایران بخوانید

    • م ا

      ببین چه بخوربخورکه ازدر بیرون میکنن ازپنجره میاد اقای شریعتمداری تو که وضعت خوبه دیگه چی میختی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خیانت به طبقه کار گر وگرسنه است آگه نماینده ها به این رای بدن

    • سعید

      روز به روز تنفر جامعه نسبت به روحانی بیشتر میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج