۷۸۸۰۷۸
۳۰ نظر
۵۰۰۵
۳۰ نظر
۵۰۰۵
پ

زیباکلام: همه ما قربانیان روحانی جدید هستیم

صادق زیباکلام، تحلیل گر سیاسی در ارتباط با اظهارات جهانگیری مبنی بر آنکه اجازه تغییر منشی خود را ندارد می‌گوید: اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی هزینه جدا شدن روحانی از روحانی اردیبهشت ۹۶ را می‌پردازند. همه ما قربانیان روحانی جدید هستیم که ما را فروخت و با اصولگرایان کنار آمد.

فرارو: صادق زیباکلام، تحلیل گر سیاسی در ارتباط با اظهارات جهانگیری مبنی بر آنکه اجازه تغییر منشی خود را ندارد می‌گوید: اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی هزینه جدا شدن روحانی از روحانی اردیبهشت ۹۶ را می‌پردازند. همه ما قربانیان روحانی جدید هستیم که ما را فروخت و با اصولگرایان کنار آمد.

آقای جهانگیری هم جزء اولین قربانیان بود. اولین علامت عوض شدن روحانی، نوع رفتاری بود که با جهانگیری داشت. ما همان اول دولت دوم روحانی بود که متوجه شدیم آقای جهانگیری هیچ نقشی در چینش کابینه ندارد. تنها نقش جدی که جهانگیری در دولت دوم روحانی بازی کرد نقش دردناک اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی بود که همه می‌دانیم این تصمیم، تصمیم آقای جهانگیری نبود، بلکه در سطوح بالاتر نظام تصمیم‌گیری شده بود و آقای جهانگیری فقط آن را اعلام کرد.

جهانگیری بیشتر نقش دکور را دارد تا معاون اول

این تحلیل‌گر سیاسی ادامه می‌دهد: بعد از اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی همه تصور کردند این تصمیم جهانگیری بود. در حالی که همه این را می‌دانیم که آقای تصمیمات کوچک‌تر از این هم بر عهده جهانگیری نیست. اما وقتی مصیبت‌های این تصمیم ظاهر شد هیچ یک از تصمیم گیرندگان اصلی دلار ۴۲۰۰ تومانی یک کلام حرف نزدند. انگار اصلا دلار ۴۲۰۰ تومانی تصمیم آقای روحانی نبود.

فکر می‌کنم یک بچه دبستانی هم بتواند به ما بگوید تصمیمی به این بزرگی در ایران نمی‌تواند توسط معاون اول رئیس جمهور اتخاذ شود. اگر چنین تصمیم سرنوشت سازی توسط معاون اول رئیس جمهور گرفته شود، این معاون اول، نمی‌تواند اسحاق جهانگیری باشد که در دولت هیچ کاره است. اگر این تصمیم زمان آقای خاتمی یا هاشمی رفسنجانی گرفته می‌شد که در آن وزرا نقش بیشتری داشتند می‌توانستیم بگوییم معاون اول هم پاسخ گو بوده است. اما در دولت دوم آقای روحانی، جهانگیری بیشتر نقش دکور دارد تا معاون اول.

جهانگیری را به ماندن در دولت توصیه کرده اند زیباکلام با طرح این سوال که وقتی به زبان بی زبانی به جهانگیری گفته شد شما هیچ کاره هستید چرا جهانگیری ماند؟ می‌گوید: شاید شماری از بزرگان اصلاح طلب به او توصیه کرده اند که مصلحت نیست که از دولت بیرون بیاید. شاید از او خواسته اند آنقدر در دولت بماند و تیغ و تیشه‌هایی که آقای روحانی و برخی دیگر به او حواله می‌کنند را پذیرا باشد تا آقای روحانی رسما به او بگوید آقای جهانگیری لطفا از فردا نیایید.

این استاد دانشگاه در پایان می‌گوید: من فکر نمی‌کنم تصمیم‌گیرندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌دانستند تصمیم آن‌ها چنین عواقبی را به بار می‌آورد. آن‌ها که دشمن این مملکت نبودند. اما متاسفانه مدتهاست اخلاق سیاسی در ایران پرپر شده و هیچ کس مسئولیت تصمیمات را برعهده نمی‌گیرد. وقتی در جوامع دموکراتیک تصمیمی به این شکل گرفته می‌شود یک عده استعفا می‌دهند و یک عده سین جیم می‌شوند. اما در نظام ما پاسخ گویی وجود ندارد و تصمیمات کلانی که تبعات منافع ملی وحشتناک دارد فقط می‌آید و می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زشت کلام یاوه گو

    • محمدرضا بختیار

      دوست آن است که در موقع دشواری گیرد دست دوست نه اینکه دست زند بر سینه دوست!!!!جناب زیبا کلام از توصیف های عامه پسند و پوپولیستی شما و دوستان رقیب شما در پی چه هدفی هستید؟!!!

      پاسخ ها

      • بینام

        ما دیگه حیران وسرگردان موندیم که حرف کی رو باور کنیم به خدا دیگه به هیچ کدوم اعتماد نداریم وبه والله از این به به دیگه انشاالله به هیچ کس ونه نماایندگان ونه کاندیدای رییس جمهوری رای نمیدیم رای نمیدبم رای نمیدیم این دیگه شعار نیست بلکه یک واقعیت است !!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      باز هم توطئه، حالا دیگه دارن جهانگیری رو به عنوان مخالف میخوابونن تو آب نمک برای انتخابات بعدی، باز هم حقه، باور نکنید،

      پاسخ ها

      • کله مسیح 37

        شما خوب راه وبلدید همیشه خودتو همپالونیهات فقط خوبید دعا کنید زلزله بیاد یه پولی به جیب بزنید

      • Ali

        باریکلا منم میخواستم همینو بگم شما گفتی کار ما راحتتر شدزیبا کلام هم که قبلا روحتنیو به خوردمون دادا حالا چیر لیدر جهانگیری شده . دوباره داری مردم رو چند میفروشی زیبا کلام؟ جناب شو من شلوغ کن

    • بدون نام

      بهتره كل وزرا عوض بشن

    • بدون نام

      بسه بازی اصلاح طلب و اصولگرایی.دست تون رو شده

    • چویل

      تو که جوابگویی دکی جون بگو پولای مردم رو چکار کردی...

    • رضا

      جناب آقای زیبا کلام این تحلیل شما که در این دولت هیچکس مسئولیت کارهایشان را نمی پذیرند قابل قبول و و معاون اول بعنوان یک دکور محسوب میشود فاجعه میباشد .به هرحال مسئولی که با تصمیماتش زندگی دهها میلیون تبعه و خانواده ایرانی را تحت تاثیر قرار میدهد حالا چه دکور باشد یا نباشد باید پاسخگویی لازم را داشته و‌نمیشود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند!؟

      پاسخ ها

      • سلام

        کدام مسئولیت کجا هستی از روحانی بگو این ها برای جیب خودشان نه برای مردم

      • بدون نام

        رضا،کسانی که این تصمیم رو گرفتن باید حواب بدن نه جهانگیری بیچاره،زیبا کلام واقعیت و میگه اما درکش واسه شما سخته چون شماها ظاهر قضیه رو میبینید

    • پیمان

      قضیه شبیه سریالهای کره ای چینی ژاپنی شده

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیست آقای زیبا کلام یادتان هست در انتخاب 96 تنها راه نجات ایران را رای به روحانی می دانستید این نتیجه همان تحلیل های آبکی است لطفا کمی شهامت داشته باشید و مسئولیت پذیر باشید به خاطر آنکه با گذشت این همه سن و سال نتوانستید شخصیت روحانی را بشناسید .

    • بدون نام

      به گفته خانم پروین اعتصامی :
      سیر یک روز طعنه زد به پیاز که تو مسکین چقدر بدبویی
      گفت از عیب خویش بی خبری زان ره از خلق می جویی ؟
      و در آخر شعر
      خویشتن بی سبب بزرگ مکن
      که تو هم از ساکنان این کویی .

      پاسخ ها

      • ناشناس

        البته شعر پر معنی ای بود ولی استاد، آقای زیباکلام که نگفت من بهترم گفت روحانی تا حد زیادی به طرفدارانش خیانت کرده است که مطلب نسبتا درستی است و بدا به حال آنانی که باز در سال ۱۴۰۰ بازی خواهند خورد. چه رأی اولی باشند چه نباشند

    • کرمانشاه

      ما مردم باید مواظب باشیم البته بااین وضع اگه به اونجا رسیدچون بعید میدونم ماندنی باشن . اینا خوب بلدن همه رو بکشونن پای صندوق های رای !؟فقط کافیه یه جنگ زرگری راه بندازن وجناح بازی شروع کنن درست میشه مثل تیم های فوتبال آنوقت هرکس از لج دیگری رای به مثلا یارش میده باور کنید مسولین عوضی راهشو بلد شدن چون دست ملتو خوندن ..

    • بدون نام

      قشنگ معلومه کارایی که قراربوده بکنه کرده وبایدبکشه کنارکه بندازن گردن یکی دیگه و طبق معمول مظلوم نمایی کنن وخودشم توی اب نمک بخوابه برای ماموریتهای بعدی..

    • بدون نام

      آقای زشت کلام امروز جوانان ایران زمین گول حرفهای شما و مظلوم نمایی کسانی که مردم را به خاک سیاه نشاندن نمی خورند و با بصیرت به سیاسیون نگاه مکنند .

    • مقدم

      قطعا دکتر روحانی اصولگرای (راستی)بایک سیاست و راهکار پیچیده وزیرکانه باشعاردولت تدبیر وامید بعنوان اعتدال گرای متمایل به اصلاح طلبان کل مجموعه صلاح طلبان،وهمچنین شخصیت های بزرگ اصلاح طلب امثال جهانگیری،دکتر سیدمحمدخاتمی وغیره،،،راپیچوند وفریب داد!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب بگذارید مدت ریئس جمهوری تمام شود باز با شکلی جدید وارد می شوند وباز هم ما مردم خ........... می شویم

    • مقدم

      جناب دکتر زیباکلام تحلیلگرسیاسی!؟ قطعا جنابعالی هم باان تحلیل های متوالی به نفح وطرف داری از دولت تدبیر وامیددرباره حضور وترغیب پرشورمردم درانتخابات ورای به دکتر روحانی در ۲دوره یازدهم ودوازدهم انتخابات ریاست جمهور شریک‌ جرم دکترروحانی هستید!!

    • بدون نام

      روحانی هم تقصیرنداردبنده خدا بی سواداست وعقلش بیشترنمی رسد ازاول هم اشتیاه بودحمایت ازروحانی واقعا نمی فهمددرکشورچه خبراست وچه رنجی راجلمعه متحمل می شود

      پاسخ ها

      • کرمانشاه

        بیسواد بود تمام ! خیلی خیلی بیخود کرد ه به مردم دروغ گفته البته از یه نظر حق باشماست مملکت بی دروپیکر اینه که ردصلاحیت نشده

    • بدون نام

      روحانی هیچ وقت بهوعده هاش عمل نکرد

    • بدون نام

      تو قربانی نمیشی ان شاالله به درک واصل میشی

    • بدون نام

      چرت کلام از چرت گویی خسته نشدی؟

    • بدون نام

      این روحانی جدید وقدیمش فرقی نداره واین روزا ایشان دارند برا پسا ریئس جمهوری تلاش می کنند

    • محمد

      اصلاح طلب اصولگر ..بسه دیگه بازی دراوردن ملت را سرگرم کردن. دستتون روشده.

    • سهیل

      اینها وقتی می بینند کم آوردند ودر انتحابات آینده مردم جواب خواهند کرد می خواهند یقه خود را کنار بکشند وشکست هارا متوجه روحانی کنند کور خواندید استاد بربوقلمون صدرحمت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج