جاباما
۷۸۸۴۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تراشه‌های کامپیوتری ساخته‌شده از بدن انسان

دانشمندان قصد دارند تراشه‌های کامپیوتری بسازند که جنس آن‌ها از پروتئین انسانی باشد.بنابراین نسل بعدی رایانه‌ها به‌قدری کوچک می‌شوند که در کنار هم سلول‌های انسانی را تشکیل داده و به‌صورت بیولوژیک در بدن ما جا خوش می‌کنند.

خبرآنلاین: دانشمندان قصد دارند تراشه‌های کامپیوتری بسازند که جنس آن‌ها از پروتئین انسانی باشد.بنابراین نسل بعدی رایانه‌ها به‌قدری کوچک می‌شوند که در کنار هم سلول‌های انسانی را تشکیل داده و به‌صورت بیولوژیک در بدن ما جا خوش می‌کنند.

محققان دانشگاه west of London روی ساختار میکروسکوپی متفاوتی به نام cytoskeleton کار می‌کنند که نوعی داربست پروتئینی است که تشکیل سلول می‌دهد.

اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، تراشه‌های سیلیکونی که از دهه ۱۹۸۰ بدین سو دنیای کامپیوتر را در برگرفته، به تاریخ می‌پیوندد.

البته پیش‌تر برخی دانشمندان تلاش کردند تا تراشه‌هایی از جنس دی ان ای بسازند اما آنچه محققان انگلیسی به دنبال آن هستند، داربست پروتئینی است که ۲۵ نانومتر ضخامت داشته و طول آن نیز نصف طول ویروس هپاتیت است. به گفته این محققان سیگنال کامپیوتری روی دو پروتئین Actin و tubulin که سیتوکین‌ها را تشکیل می‌دهند، توسعه داده می‌شود.

دیتا با جنبش اتم‌ها و الکترون‌ها روی سلول جابجا شده و این سیگنال‌ها کار محاسبه کامپیوتری را انجام می‌دهند.

بر اساس مدل تئوریک سیگنال‌ها دروازه منطقی(واحد اساسی کامپیوترهای دیجیتال) را تولید می‌کنند. آن‌ها به دلیل ساده‌تر بودن و سیگنال رسانی پرقدرت، بهتر از دی ان ای بوده و انرژی کمتری هم در مقایسه با تراشه‌های سیلیکونی مصرف می‌کنند.

اگر چنین فرضیه‌ای محقق شود، به‌زودی شاهد ظهور ابررایانه‌های به‌اندازه دسکتاپ خواهیم بود و قراردادن تراشه‌های بیولوژیک در بدن، بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج