جاباما
۷۸۸۸۴۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آیت الله مکارم: دستور من برای نخواندن زیارت عاشورا دروغ است

آیت‌الله مکارم با اشاره به شایعاتی در خصوص عدم پخش زیارت عاشورا در شبکه ولایت اظهارکرد: اینکه گفته می‌شود بنده دستور داده ام که در شبکه ولایت زیارت عاشورا خوانده نشود دروغ است؛ من در محرم و صفر، دو ماه تمام و یا ۴۰ روز، زیارت عاشورا می‌خوانم، زیرا با برکت است.

پایگاه خبری انتخاب: آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، سخنان خود را حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آغاز کرد و گفت: یکی از اموری که باعث مغفرت الهی می شود سلام کردن به یکدیگر و روبه‌رو شدن انسان‌ها با سخنان خوب با یکدیگر است.

او افزود: باید به این مساله توجه داشته باشیم که حل بسیاری از مشکلات در گرو سلام دادن به یکدیگر است؛ از جمله نکات سلام کردن آن است که سلام دادن انسان دلیلی بر کوچکی کسی نمی‌شود؛ "بذل السلام" دارای دو تفسیر هست، گاهی سلام به معنای سلام لفظی است که نشانه‌ای از سلام معنوی و روحی بوده و گاهی هم به معنای سلام عملی است.

او با ذکر این مطلب که امتحانات الهی منحصر به یک شخص و ملت نیست، یادآورشد: افراد زیادی هستند که کسانی که نیت‌های سوء در باطن دارند اما این‌ها را مخفی کرده و در باطن نگه می‌دارند، اما گاهی نیز این امتحانات الهی آشکار می‌شود.

آیت‌الله مکارم مسئله حقوق بشر را یکی از امتحانات الهی دانست و گفت: راهی که انبیاء الهی آورده‌اند بشر امروز راه انبیا الهی را به‌تدریج در حال طی کردن است.

او کشته شدن خبرنگار عربستانی را یکی از موارد نقض حقوق بشر دانست و افزود: پس از کشته شدن این خبرنگار، معلوم شد که همه این شعارها دروغ بود و شعار اصلی آمریکا و هم‌پیمانانش شعاری این است که با ترساندن، پول عربستان را از آن‌ها بگیرند، در واقع منافعشان خط بطلان بر حقوق بشر کشیده است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارکرد: امتحان الهی دولت و ملت نیز در این شرایط برپا شده است؛ در این شرایط حساس مردم قیمت‌ها را ساعت‌به‌ساعت نباید بالا ببرند؛ نباید به فکر منافع شخصی باشیم و جامعه را به خطر بیاندازیم؛ نباید احتکار کنیم و مواد غذایی و دارو را در انبارها نگه‌داشته و به فروش نرسانیم.

او افزود: ادعای اسلام، عشق به امام حسین(ع) و ارادت به اهل‌بیت(ع) داریم اما در موقع امتحان الهی رد می‌شویم، دولت هم در حال امتحان دادن است، دولت باید واقعاً برعکس جنگ روانی دشمن عمل کند، سرمایه دشمن دروغ بوده و گاهی آنچه رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید واقعاً خنده‌دار است.

او افزود: دولت و ملت باید مراقب امتحان الهی باشند، خرده‌حساب‌ها را باید برای وقت دیگری گذاشت و خالصانه و مخلصانه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم، اگر چنین کنیم نقشه دشمن عملی نخواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: ایمان و تقوا برکات زمین و آسمان را بر انسان نازل می‌کند؛ امیدواریم با وحدت و همدلی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و هیمنه دشمن و قدرتش درهم‌شکسته شود.

او با اشاره به شایعاتی در خصوص عدم پخش زیارت عاشورا در شبکه ولایت نیز اظهارکرد: اینکه گفته می شود بنده دستور داده ام که در شبکه ولایت زیارت عاشورا خوانده نشود دروغ است؛‌من در محرم و صفر، دو ماه تمام و یا ۴۰ روز، زیارت عاشورا می‌خوانم، زیرا با برکت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواندن زیارت عاشورا و مداومت در خواندن آن برکات مادی و اخروی زیادی دارد.

    • بدون نام

      زیارت عاشورا درس بزرگیست که یاد آور مبارزه در برابر ظا لمان است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج