۷۸۹۲۵۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

جبران خسارت کلاهبرداری از تماس بین‌المللی

رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: خسارت مشترکان کلاهبرداری از طریق تماس بین المللی با همکاری اپراتورهای داخلی بازگردانده می شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: خسارت مشترکان کلاهبرداری از طریق تماس بین المللی با همکاری اپراتورهای داخلی بازگردانده می شود.

۲۹ مهرماه امسال شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در اطلاعیه ای به انجام تماس های مشکوک با سرشماره های بین المللی اشاره کرد و از مشترکان خواست از پاسخگویی به این تماس ها که هزینه های زیادی به آنها تحمیل می کند، خودداری کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ۳۰ مهرماه اعلام کرد: شناسایی اپراتورهای واسطی که اقدام به برقراری تماس بین المللی با مشترکان و قطع سریع آن می کنند را در دستور کار قرار داده زیرا به روش جدید کلاهبرداری و تحمیل هزینه به دارندگان تلفن همراه تبدیل شده است.

در همین پیوند «حمید فتاحی» رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در صفحه توئیتر خود نوشت:۳۸۲ میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته از ١٢٦ هزار نفر، توسط کلاهبرداران خارجی، با جزئیات شناسایی شده است.

وی افزود: مانع از سودجویی متخلفان خواهیم شد و در نظر داریم که مبالغ از دست رفته از طریق اپراتور ها به مشترکان بازگردانده شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در صفحه توئیتر تماس ناموفق(Missed Call) را روش جدید کلاهبرداری از مشترکان تلفن همراه اعلام کرده و نوشته است: «قانون بقای کلاهبردار و قاچاقچی، از بین نمی روند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر ابزار می‌دهند. یک روز پیامک کلاهبرداری، این روزها Missed Call و انتظار تماس و شارژ مشترک تلفن همراه؛ روش های جدید کلاهبرداری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      پس چرا پلیس فتا و وزارت اطلاعات زودتر رد اینارو نزدن.که کار به خسارت برسه

    • بدون نام

      با یکی از این نوع کاهبرداری ها مواجه شدم. به سایت پلیس فتا مراجعه کردم تا اطلاعات مربوطه را به آنها بدهم. گفته بودند که اول باید در سایت ثبت نام کنید. طبق معمول، لازم بود در روند ثبت نام گذرواژه ای نیز اختیار و وارد کنم. گذرواژه ای هشت کاراکتری مشتمل بر حروف و اعداد انتخاب کردم پیغام داد که قواعد مربوطه رعایت نشده. تعداد کاراکترهایش را زیاد کردم. باز همان اشکال را گرفت. هر چه توی سایت دنبال قواعد مورد نظرشان گشتم چیزی پیدا نکردم. یکی دو تغئیر دیگر دادم افاضه نکرد! قید گزارش کردن را زدم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج