جاباما
۷۸۹۳۴۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

گفتگوی تلفنی مکرون و ترامپ درباره سوریه

رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا پیش از برگزاری نشست چهارجانبه در استانبول با محوریت سوریه، درباره موضع دو کشور نسبت به مسأله سوریه تلفنی گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ایسنا: رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا پیش از برگزاری نشست چهارجانبه در استانبول با محوریت سوریه، درباره موضع دو کشور نسبت به مسأله سوریه تلفنی گفت‌وگو کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی درباره هماهنگ کردن مواضع دو کشور در قبال سوریه پیش از نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان با محوریت سوریه در استانبول گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، ریاست جمهوری فرانسه (الیزیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون در تماس خود با ترامپ موضوعات مربوط به این نشست را مورد بررسی قرار داد که هدف از این نشست، برقراری آتش بس در ادلب و تحکیم مذاکرات مربوط به روند سیاسی حل و فصل اختلافات در سوریه است.

در بیانیه الیزیه آمده است که فرانسه و آمریکا اهداف امنیتی، انسانی و سیاسی مشترکی در سوریه دارند و به همین منظور ترامپ در این تماس از ماکرون خواسته که در جریان نشست استانبول این موضع مشترک را بیان کند.

در همین راستا، یک منبع در کاخ الیزیه نیز اظهار کرد: علی رغم پایین بودن سطح انتظارات از نشست چهارجانبه استانبول، اما فرانسه امیدوار است که در این نشست پیشرفت‌هایی در زمینه امنیتی و روند سیاسی سوریه حاصل شود.

این منبع افزود: فرانسه به دنبال تضمین آتش بس در ادلب و ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشر دوستانه به این استان است.

این منبع ادامه داد: ما امیدواریم که رهبران شرکت کننده در این نشست توافق کنند که سازمان ملل باید کمیته قانون اساسی سوریه را تشکیل دهد و این کمیته اولین جلسه خود را در چند هفته آتی و پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار کند.

قرار است که مقامات ارشد روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه فردا (شنبه، پنجم آبان) نشستی را در استانبول درباره سوریه برگزار کنند. وضعیت ادلب و نیز روند سیاسی سوریه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا بدون ایران

      پاسخ ها

      • بی نام

        چون در خاورمیانه هر حرکتی انجام شود با نظر ایران است بعدا"نتیجه این نشست را به ایران جهت اجرا ابلا غ می کنند شما خیلی خودتون ناراحت نکنید بعید بنظر میرسد قصدشان اخراج ایران از سوریه باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج