۷۸۹۳۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اولینی دیگر به نام رونالدو؛ ۴۰۰ برای CR۷

 کریس رونالدو به اولین بازیکنی تبدیل شد که تعداد گل های خود را در لیگ های معتبر اروپایی به ۴۰۰ می‌رساند.

وبسایت نود: در یکی از مسابقات هفته نهم سری آ ایتالیا یوونتوس روز شنبه در خانه از جنوا پذیرایی می‌کرد و با تساوی ۱-۱ برای اولین بار از کسب برد ناکام ماند تا فاصله اش در صدر جدول با تیم ناپولی به ۴ امتیاز کاهش یابد.

تک گل یوونتوس را در این دیدار کریس رونالدو وارد دروازه جنوا کرد تا خود را در رقابت های این فصل سری آ ۵ گله کند. البته این گل یک رکورد دیگر را هم برای CR۷ به همراه داشت.

این گل چهارصدمین گل رونالدو در لیگ های معتبر اروپایی بود تا فوق ستاره پرتغالی به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شود که شمار گل های خود را در ۵ لیگ معتبر اروپا به عدد ۴۰۰ می‌رساند.

به نقل از فیفا، او این ۴۰۰ گل را در ۴۹۷ بازی به ثمر رسانده است. رونالدو ۸۴ گل در لیگ برتر انگلیس برای منچستریونایتد، ۳۱۱ گل در لالیگا برای رئال مادرید و ۵ گل در سری آ برای یوونتوس به ثمر رسانده است.

رونالدو در سال ۲۰۰۳ از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد پیوست و در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر ۴ گل به ثمر رساند. ۵ گل در فصل ۰۵-۲۰۰۴، ۹ گل در فصل ۰۶-۲۰۰۵ و ۱۷ گل در فصل ۰۷-۲۰۰۶ آمار رونالدو در سه فصل بعد بودند.

رونالدو در فصل ۰۸-۲۰۰۷، ۳۱ گل برای یونایتد در لیگ برتر به ثمر رساند تا هم آقای گل لیگ برتر شود و هم برای نخستین بار کفش طلای اروپا را از آن خود کند. رونالدو در آخرین فصل حضور خود در انگلیس ۱۸ گل دیگر هم به ثمر رساند و پس از آن اولدترافورد را به مقصد مادرید ترک کرد.

رونالدو در نخستین فصل لالیگایی خود ۲۶ گل به ثمر رساند و در فصل ۱۱-۲۰۱۰ با ۴۰ گل، برای دومین بار کفش طلای اروپا را کسب کرد. آمار رونالدو در فصل های بعد نیز به ترتیب ۴۶، ۳۴، ۳۱، ۴۸، ۳۵، ۲۵ و ۲۶ گل بود. گل های رونالدو در فصل ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۵-۲۰۱۴ برای او دو کفش طلای دیگر هم به ارمغان آورد.

البته افزون بر این گل ها، رونالدو ۳ گل دیگر هم برای اسپورتینگ لیسبون به ثمر رسانده که به دلیل رقم خوردن آن گل ها در لیگ پرتغال (لیگی غیر از ۵ لیگ معتبر اروپایی) در این آمار محاسبه نگردیده است.

نزدیک ترین بازیکن به رونالدو لیونل مسی است که در ۴۲۷ بازی برای بارسلونا در لالیگا ۳۹۰ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج