۷۸۹۸۴۴
۳۹ نظر
۶۵۴۸
۳۹ نظر
۶۵۴۸
پ

مطالعه مطالب این پرونده به افراد زیر ۱۲ سال، توصیه نمی‌شود!

ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

روزانه هزاران فیلم و کلیپ در فضای گسترده اینترنت بارگذاری و اجرا می‌شود. از فیلم‌های شخصی و خانوادگی گرفته تا مستند و سینمایی و ویدئو‌های آموزشی. جرقه‌ای که باعث شکل گرفتن پرونده امروز زندگی‌سلام شد، ویدئو‌های مرموز و وهم‌آوری است که هر از گاهی توسط کاربران ناشناس ساخته و در فضای مجازی منتشر می‌شود و موجی از سوال و ابهام و ترس، ایجــاد می‌کند.

روزنامه خراسان - فاطمه قاسمی: روزانه هزاران فیلم و کلیپ در فضای گسترده اینترنت بارگذاری و اجرا می‌شود. از فیلم‌های شخصی و خانوادگی گرفته تا مستند و سینمایی و ویدئوهای آموزشی. جرقه‌ای که باعث شکل گرفتن پرونده امروز زندگی‌سلام شد، ویدئوهای مرموز و وهم‌آوری است که هر از گاهی توسط کاربران ناشناس ساخته و در فضای مجازی منتشر می‌شود و موجی از سوال و ابهام و ترس، ایجــاد می‌کند. ویدئوهایی که معمولا آن قدر عجیب‌اند که کاملاً رمزگشایی نمی‌شوند و همواره در هاله‌ای از ابهام می‌مانند. ویدئوهایی که می توانند یک تهدید، یک هشدار، یک ماجراجویی و حتی یک شوخی ساده باشند که ذهن ما را با فضای رمزآلودشان درگیر کرده است. با هم برخی از پربحث‌ترینِ این ویدئوها را مرور می‌کنیم.

مطالعه مطالب این پرونده به افراد زیر 12 سال، توصیه نمی‌شود!

شکنجه با خوراندن سوپ در اتاقی خالی؛ شکنجه‌گرانی با ظاهر عروسکی!

این ویدئو، هنوز بعد از یک دهه مرموز و ترسناک و حل نشده باقی مانده است. در سال ۲۰۰۸ ایمیلی ناشناس با یک فیلم ضمیمه برای «ریموند اس پرسی» انیماتور، کارگردان، فیلم نامه نویس، صداپیشه و... ارسال می شود و او پس از مشاهده، از شدتِ شگفت‌زدگی سریع در یوتیوب آپلودش می کند. بارزترین ویژگی این ویدئو، تن پوش عروسکی دو بازیگر اصلی این ویدئوست که متعلق به شخصیت های Rey Rey است. این لباس ها قبلا از خودروی پرسی دزدیده شده بودند. در این ویدئو مردی در یک اتاق خالی و اداری، رو به روی یک میز نشسته و با بیزاری و گریه در حال خوردن سوپ با یک قاشق بزرگ است در حالی که دو شخصیت لباس‌پوشیده، او را آرام می کنند.

بعضی ها معتقدند که این فیلم ساختگی است و بعضی این طور شایعه کرده اند که احتمالا این مرد در حال خوردن سوپ گوشت بدن افرادی است که پیش از او شکنجه شده اند و به این ترتیب شکنجه می شود! هر سه کاراکتر فیلم چهره های پنهان دارند. به گفته پرسی، انجام حرکات ظریف انسانی با تن پوش‌های Rey Rey نیاز به چند هفته تمرین دارد و از حرکات خوب این دو شخصیت فیلم متعجب است. در هرصورت درباره این فیلم سوالات زیادی مطرح است؛ این که اگر آن مرد سوپ را نخورد چه اتفاقی می افتد؟ آیا گروگان های دیگری هم وجود دارند؟ این فیلم، یکی از عجیب ترین ویدئوهای فضای مجازی است که هنوز رمزگشایی نشده.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

پزشک قرون وسطی با صدایی آزاردهنده؛ کدهای صوتی و تصویری مرموز

ماجرای این ویدئو زمانی شروع شد که یک خبرنگار، ویدئویی را که به شکل یک سی‌دی با پست به دستش رسیده بود، مشاهده کرد. روی CD فقط تعدادی عدد و حروف نامفهوم دیده می شد اما فیلم درونِ سی‌دی تکان‌دهنده بود؛ فیلمی ترسناک که بلافاصله روی یوتیوب منتشر شد. در این فیلم فردی دیده می شود که لباسی مبدل بر تن دارد و ماسکی به صورت زده که دارای منقار است و تا حدودی تداعی کننده لباسی است که پزشکان در زمان شیوع طاعون بر تن می کردند. نوعی منبع نور چشمک زن هم کف دست این فرد دیده و یک موسیقی آزاردهنده و خشن در پس زمینه شنیده می شود که ظاهرا حاوی اطلاعاتی مخفی است که در آن گنجانده‌اند.

پس از مدتی کارشناسان با بررسی این صداها به پیغام هایی عجیب رسیدند و علاوه بر این، تصویری هم در محتوای فرکانس صدای این ویدئو دیده می شد که ظاهرا زنی را در حال شکنجه شدن نشان می‌داد. متخصصان تا کنون به مشخصات جغرافیایی کاخ سفید، یک کد مورس که در صورت ترجمه معادل «RED LIPSLIFE TENTH» خواهد بود و یک کد باینری که به زبان اسپانیایی می گوید «شما یک سال یا کمتر زمان دارید» رسیده اند که همگی در این فرکانس ها پنهان شده بودند. می توان این ویدئو یا معمای مطرح شده را، هم یک اثر هنری خواند و هم یک تهدید یا نوعی شیرین کاری که معروف شد و ذهن بسیاری را به خود جلب کرد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

کدهایی که سرنخ‌هایی از مقتولان می‌دهد؛ ویدئوهای مرموزی درباره قتل

اولین بار که در سال ۲۰۱۶ این فیلم عجیب با موضوع قتل واقعی و پرونده های مرتبط منتشر شد، مدت های طولانی کنجکاوی مردم را تحریک و آن ها را مضطرب کرده بود. این فیلم ابتدا به شکل ویدئوهایی در قالب یک کانال در یوتیوب منتشر شد که به نظر می رسید مجموعه ای عجیب و غریب از فیلم های کوتاه تصادفی است. اما خیلی زود کشف شد این ویدئوها پیام های مرموزی به شکل کد با خود دارند. بعضی از سرنخ هایی که از این کدها در پس زمینه فیلم کشف شدند عبارت بودند از ۷۳ ۶۵ ۶۳ ۷۵ ۷۴ ۶۹ ۲۰ ۷۳ ۷۵ ۶ که یک کلمه لاتین به معنای «آن ها پیگیری شدند» و نام چند قربانی قتل هایی را که هیچ وقت رازشان فاش نشد، تداعی می‌کرد.

یکی از کدها که از آخرین قسمت‌های این مجموعه ویدئوی فیلم آن ها رمزگشایی شده است، نام «پاتریشیا ان کوردواوا» را برملا کرد که از سال ۲۰۰۵ ناپدید شده بود. درباره این کانال یوتیوب نظرات متفاوت است؛ بعضی ادعا می کنند که این بخشی از بازی واقعی ARG است، یک بازی شبکه ای که از دنیای واقعی به عنوان یک پلتفرم استفاده می‌کند و روند بازی با ایده های بازیکنان تغییر می کند. برخی می گویند پای یک قاتل سریالی وسط است و بعضی هم می گویند این فقط یک پروژه هنری است. باید صبر کنیم تا ببینیم اتفاق های بعدی چیست؟

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

ماسک‌های پی در پی روی؛ یک صورت ترسناک، دختری با چهره سوخته

در این ویدئو، دختری وارد کادر می شود و رو به دوربین می خندد. ولی کم‌کم مشخص می شود خنده و حالت صورتش کاملا ثابت و مصنوعی و در واقع یک ماسکِ عجیب است. دخترک پس از مدتی، ماسک صورتش را برمی دارد و می‌بینیم چهره عجیبی دارد. بعد از ثانیه هایی که با آن چهره عجیب رو به دوربین کارهایی انجام می دهد، دوباره سعی می کند ماسک دیگری از چهره اش بردارد که فیلم تمام می شود! اصلا مشخص نیست که حرف این ویدئو چیست، اما باید اعتراف کنیم که نمایش ترسناکی ارائه می دهد. حتی دقیقا نمی توان توضیح داد که این دختر در فیلم چه می کند و در ادامه فیلم ممکن است چه اتفاقی بیفتد.

چهره ای که دختر از خودش نمایش می دهد، به وضوح یک ماسک است. به نظر می رسد که چانه اش آویزان است و فاقد بینی است. به گفته بعضی از تماشاگران شاید این زن قربانی یک سوختگی باشد، اما دلیل این که چرا از این طریق مردم را می ترساند؟ مشخص نیست! هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست که این دختر به تنهایی این ویدئو را می سازد یا با همدستی شخص دیگر.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

دخترکی شبیه روبات که به زبان عجیبی حرف می‌زند؛ دختر مسخ شده در برابر شعله‌های آتش

یکی از عجیب‌ترین ویدئوهایی که تا کنون در وب‌سایت یوتیوب بارگذاری شده است، ویدئویی معروف به «این جا چیزی نیست» است. ویدئویی که خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار داد و تا مدت‌ها به نقل محافل و سوژه گفت و گوی افراد در دورهمی‌ها تبدیل شد. این ویدئو توسط فردی ناشناس ساخته و در سال ۲۰۰۷ میلادی در یوتیوب بارگذاری شده است. در این ویدئو دختری، روی یک صندلی، مقابل دوربین نشسته است و در حالی که پشت سر او پنجره‌ای قرار دارد، در فضای تاریک پشت پنجره آتش زبانه می‌کشد؛ آتشی که به نظر می‌رسد با گذشت زمان شعله‌ورتر می‌شود. دختر در مقابل ما طوری رفتار می‌کند که انگار هیچ گونه احساسی در قلبش نیست و به همه چیز بی‌تفاوت است.

حالت مسخ عجیبی که در چهره او پیداست، آدمی جن‌زده یا تحت تسخیر شیطان را تداعی می‌کند. این ویدئو به صورت برعکس پخش می‌شود، یعنی حرکات و حرف‌های دختر از انتها آغاز می‌شود. در لحظات پایانی این ویدئو، دختر چیزی می‌گوید که در ابتدا قابل تشخیص نیست اما اگر ویدئو را برعکس، یعنی از انتها به ابتدا ببینید، دختر با لحنی عجیب و البته ترسناک می‌گوید: «آن جا هیچ چیز نیست». فضای رازآلود و خوف‌ این ویدئو تا مدت‌ها باعث ترس بسیاری از کاربران شد و خیلی‌ها دوست داشتند پرده از رازهای این اتاق برداشته شود و واقعیت ماجرا را بدانند. اما همچنان کسی چیز بیشتری از این ویدئو نمی‌داند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

مقتول مشکوکی که نتوانست از چنگ قاتل نامرئی فرار کند؛ مورد عجیب قتل الیسا

«الیسا لام» زن جوانی بود که در سال ۲۰۱۳ به طور اسرارآمیزی ناپدید می شود و سپس جسد او را در مخزن آب پشت بام یک هتل پیدا می کنند. در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۳ این دانشجوی کانادایی، آخرین بار توسط یک کارمند هتل «سسیل» در لس آنجلس دیده می شود و تا چند هفته بعد از آن هیچ خبری از او نمی شود. تا این که در ۶ فوریه همان سال، پلیس لس آنجلس به امید زنده پیدا کردن او، به اطلاعاتی دست پیدا می کند و در ۱۴ فوریه از طریق یک فیلم نسبتا طولانی ثبت شده توسط دوربین های مداربسته هتل، این زن جوان را می بینند که در آسانسور رفتارهای غیرمعمولی و عجیبی از خود نشان می دهد.

بسیاری از بازدیدکنندگان این ویدئو می گویند که احتمالا این زن با یک فرد ناشناس نامرئی یا ماوراءطبیعی ارتباط برقرار کرده است و برخی مدعی اند این زن شاید دچار نوعی شوک روانی شدید شده است و این گونه رفتار می کند و برخی دیگر او را متهم به مصرف مواد مخدر کرده اند. پنج روز بعد از انتشار این فیلم، این هتل شکایت هایی از مهمانانش مبنی بر بدبو و بدرنگ شدن آب هتل دریافت می کند که بعد از بررسی، بازرسان آب متوجه می شوند در یکی از چهار مخزن آب پشت بام هتل یک جسد قرار دارد که متعلق به همین زن جوان است. در نهایت مرگ مرموز این زن به دلیل غرق شدن در تانکر آب، توسط پلیس لس آنجلس «اتفاقی» ثبت و دلیل رفتارهای عجیب در آسانسور، اختلال دوقطبی این زن جوان اعلام شد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

مثبت و منفی تماشای ویدئوهای ترسناک

شاید در پایان این پرونده برای مخاطبان این پرسش پیش بیاید: «که چی؟ مرور این ویدئوها، چه فایده ای داشت و دارد جز ترس و اضطراب؟» بد نیست کمی درباره چرایی علاقه گروهی از مردم به دیدن این ویدئوها و پیگیری ماجراهای ترسناک (یا از دید عده ای «حال بد کُن») صحبت کنیم.

قبل از هر چیز باید بدانیم که وب‌سایت یوتیوب به عنوان مرجع این گونه ویدئوها، براساس پروتکل های خود به هیچ ویدئوی خشنی که طبق گزارش کاربران، امنیت روانی جامعه را به خطر بیندازد، اجازه انتشار نمی دهد. برای همین با اطمینان می توان درباره ویدئوهایی که در این پرونده مطرح شده اند، اظهار کرد اگر همچنان از این سرویس حذف نشده‌اند پس شامل صحنه های خشن واقعی نیستند و از نظر این سرویس انتشار ویدئو، کلیپ های رمزآلود صرفاً سرگرمی محسوب شده و وقوع جرم یا خشونت اثبات شده در آن ها برای کاربران و مدیران یوتیوب محرز نشده است.

ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

گروهی از مردم ذاتا به ترشح بیش از حد آدرنالین در بدن شان معتادند. این افراد به دنبال راه هایی برای بالا بردن ضربان قلب شان می گردند تا از این راه لذت ببرند. همان هایی که با «بانجی جامپینگ» یا تماشای یک فیلم ترسناک، لذتی به اندازه خوردن چند پرس غذای مورد علاقه یک نفر دیگر را تجربه می کنند! پس به این نوع ویدئوها دامن می زنند تا حدی از هیجان را تجربه کنند و سرگرم شوند. مهم است بدانیم مخاطبان به شکل ناخودآگاه این کلیپ ها را جدی می گیرند و برای تمرین هیجان به سمت این ویدئوها می روند پس آن ها را در همین حد جدی بگیریم.

عده ای نیز معتقدند تجربه بعضی ترس ها، باعث از بین رفتن ترس هایی به مراتب عمیق تر و خطرناک تر می شود. برای همین با پی گرفتن این موارد به خواسته شان می رسند. این ها با مواجهه با ترس خودخواسته، سعی می‌کنند اهمیتِ کاذب درگیری‌های زندگی را در ذهن شان کمرنگ کنند.

بعضی ها هم از بعد علمی مشتاق پیگیری علت های موارد ناشناخته فراطبیعی و ماورایی هستند. برای همین با اشتیاق چنین اخبار و ویدئوهایی را دنبال می کنند تا هم حس کنجکاوی خود را ارضا کنند و هم بتوانند با شم کارآگاهی شان گره از این معماهای سفر در زمان، موجودات فرازمینی، رخدادهای ماوراء الطبیعه و... باز کنند.

ویدئو‌های عجیب و ترسناکی که هنوز رمزگشایی نشده‌اند (۱۲+)

یکی دیگر از دلایل پرمخاطب شدن چنین کلیپ هایی آن است که بیشتر آدم ها در نقاط مختلف دنیا درگیر زندگی روزمره هستند و این ویدئوها به رغم آن که در بیشتر اوقات صرفاً یک بازیگوشی است چیزی را به مخاطب می دهد که می خواهد یعنی فرار از روزمرگی و رسیدن به تجربه ای که در زندگی روزمره ممکن نیست. شما این ویدئوها را جدی می گیرید و دوست دارید چون معتقدید نسخه موجود زندگی کسل کننده است و نیاز به کمی عجایب ماورایی و مرموز دارد.

انگیزه از تولید این ویدئوها هر چه باشد در بیشتر مواقع کمی خلاقیت می خواهد تا یک ویدئوی مرموز بسازید به خصوص این که هر چه ویدئو بی سرو ته تر باشد مرموز تر می شود و مخاطب دنبال کشف رمزی است که وجود ندارد. اما مطمئناً اگر در دل این کلیپ ها جنایتی بود باید برخی از آن ها توسط سرویس های پلیسی یا امنیتی دنیا کشف می شد و همین کشف نشدن می تواند نشانه ای باشد بر شوخی بودن این ویدئوها. پس اگر می خواهید با تماشای چنین ویدئوهایی کمی ترس و هیجان را تجربه کنید و از روزمرگی فرار کنید، فراموش نکنید که آن ها را در همان حدی که هستند بپذیرید یعنی ابزاری برای سرگرمی نه بیشتر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پشمامممم

      پاسخ ها

      • miss.raouf

        ریخخخخخخت

      • az

        ریخت

      • بدون نام

        ریخت

    • ایلیا

      جالب

    • سویل

      نمیخام بهشون فکر کنم جدیدنا ی رمان خوندم وحشتناک بود تا چند روز درگیر بودم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چه قدر ضعیفی

      • miss.raouf

        اسمش چی بود

      • علی

        تویی که گفتی چقدر ضعیفه ضعیف نیست همه متفاوت هستند بعضیا میترسن بعضیا نمیترسن ربطی به شجاعم نداره

    • مبینا

      یا اکثر امامزاده هااااااا /:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ههههههه⁦:-)⁩

    • بدون نام

      وحشتناک

    • بدون نام

      یا خدا این چی بود گذاشتید بیشتر هم توضیحات شما ترسناک تر و مرموز ترش کرده بود

    • بدون نام

      کلیپا خیلی ترسناک نبود متنتون بیشتر منو ترسوند

    • بدون نام

      بی اساس و منطق

    • Todoroki shouto

      اوه شت پشمام
      خدایا توبه

    • بدون نام

      وای نه حالم بد شد

    • ولم کن تا بمیرمم

      واییییییی خیلی وحشتناک بود مخصوصا اونکه مثل پزشکای طاعون بود ودختر مسخ شده.
      اینجور چیزا ادنالین نمیده فقط هورمون خودرگیری ودیونه شدنو فعال میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدرنالین

      • بدون نام

        ایولللل ادنالین⁦:-P⁩

    • الفلاحیه

      ترسیدم

    • بدون نام

      عمرا این فیلما رو لود کنم و ببینم

      پاسخ ها

      • علی

        زیاد ترسناک نبود داداش

    • مهسا

      همشون ساختگی و مسخره

    • بدون نام

      یا زرد مقدس

      پاسخ ها

      • Todoroki shouto

        یا قهوه ای مقدس

    • بدون نام

      یا موسس سلسله ماکان

    • شیما ارتیستار

      واهاهاهای واهاهاهای واهاهاهای
      چرا باید ببینمش:/
      ندیدم :/

    • بدون نام

    • بدون نام

      چ غلطی کردم دیدم

      پاسخ ها

      • علی

        چرا؟

    • ari

      من فقط اونی ک مال پزشکای طاعونی بود رو دیدم ک بنظرم کاملا ساختگیه
      یعنی مثلا مفهومش چ چیز ترسناکی داره خب

    • بی نام

      نکنه اون که میگه کمتر از ی سال زمان دارید بیادسراغمون مثل فیلم حلقه

      پاسخ ها

      • Todoroki shouto

        حقا که سگ تو روحت

    • بدون نام

      فک کنم از سر ویدیو دوم تا چن وقت نخوابم

    • امیر

      چرا فیلم i feel fantastic رو نزاشتید؟

    • امیر

      چرا فیلم i feel fantastic رو نزاشتید؟

    • مرجان

      بنظر من کلیپ اول نمادهای سحر و جادو هستن که با نگاه کردن افراد به اون نمادها
      یه جورایی طلسم و سحر میشن و اینها هم کار شیطان پرست ها هست که دارن از هر راه و طریقی مردم رو میخان تسخیر و طلسم کنن در جهت اهداف خودشون
      برای همین توصیه میکنم اصلا این کلیپ ها رو نگاه نکنین حتی به صدا و یا موزیکشم گوش ندین.

    • علی

      ویدئوی 3 کامل نزاشی اون ویدئو رو از اولش بزار من کاملشو تو یوتیوب دیدم بزا بقيم بیبینن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج