جاباما
۷۸۹۸۵۴
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

حواشی امروز بهارستان

استخاره‌های که با روحانی یار نبود

جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به ۴ وزیر پیشنهادی دولت، با حاشیه‌هایی شنیدنی همراه بود.

خبرگزاری مهر: جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برخلاف روال همیشگی این بار ساعت ۱۳ آغاز به کار کرد. حضور گسترده عکاسان و خبرنگاران برای پوشش این جلسه نشان می‌داد، این جلسه مجلس اهمیت قابل ملاحظه‌ای دارد. امروز بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت در دستور کار بهارستان قرار داشت.

این جلسه هم مانند تمام جلسات مشابه با حاشیه‌های جالبی همراه بوده است.

استخاره‌های که با روحانی یار نبود

عقربه‌های ساعت به ۱۳:۱۰ دقیقه می‌رسد و درب بهارستان به روی عکاسان و خبرنگاران باز می‌شود.

پس از اعلام دستور کار مجلس و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مجلس به صورت جدی وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت می‌شود. نگاه همه در ابتدا به ردیف اول صندلی‌های بهارستان می‌رود که معاون اول رئیس جمهور بر آن تکیه زده است، اما در ابتدای جلسه خبری از رئیس جمهور نیست.

همه در انتظار حضور رئیس جمهور در صحن علنی بودند که بالاخره ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه با استقبال جمعی از نمایندگان مانند علی مطهری، رئیس جمهور وارد صحن مجلس شد و در کنار جهانگیری نشست؛ معاون اولی که این روز‌ها گلایه‌هایی بر زبان می‌آورد و از کمبود اختیاراتش در دولت می‌گوید.

دقایقی بعد، رئیس جمهور به سمت تریبون مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی اش رفت و پس از خوش و بشی کوتاه با لاریجانی سخنرانی اش را آغاز کرد.

سخنان رئیس جمهور آغاز شد در حالی که بیش از دفاع از وزرا از عملکرد خود دفاع کرد و دقایق زیادی از زمان خود را به تبیین اقدامات دولتش اختصاص داد.

البته در این میان، بر رنج و سختی‌های اقتصادی ملت هم مهر تائید زد، اما دقایقی بعد بیشتر مشکلات اقتصادی را زائیده تبلیغات منفی برخی افراد و رسانه‌ها توصیف و بیان کرد آن‌هایی که به مردم می‌گویند ابرتورم داریم، دروغ می‌گویند!

البته نکته جالب توجه در سخنان رئیس جمهور این بود که برخلاف گذشته این بار دیگر حرفی از تورم تک رقمی نزد و اظهار تاسف کرد که از تورم تک رقمی عبور کرده ایم، اما با این حال رشد نقدینگی را یک بلای آسمانی ندانست که بر سر کشور به یک باره آوار شده باشد، بلکه آن را مربوط به همه زمان‌ها دانست.

روحانی در ادامه خود را امین نمایندگان و ملت دانست و خطاب به نمایندگان گفت: من به عنوان امین شما و مردم برای انتخاب این وزرا ده‌ها ساعت فکر کرده ام و وقت گذاشته ام. هرچند این هفته‌های اخیر استخاره خیلی با ما همکاری نکرد و از بعضی‌ها خواستیم که با دولت همکاری کنند، اما گفتند که استخاره‌شان خوب درنیامده است (با لبخند).

رئیس جمهور به سخنرانی خود ادامه داد و زمانی که نوبت به معرفی رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید گفت: بهتر است به جای «صمت» بگویم وزارت صنعت، چون گاهی مردم عادی می‌گویند «صمت» کجاست؟ که باید بگویم این «صمت» با آن سمت و سو فرق دارد.

در ادامه زمانی که رئیس جمهور از شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفاع می‌کرد، اشاره‌ای به آمار ایجاد اشتغال در کشور کرد و گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتم، اشتغال کشور حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود که این آمار امروز به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است و این آمار رسمی است.

این اظهارات رئیس جمهور فریاد اعتراض جمعی از نمایندگان را در پی داشت که اعتراض خود را به غیرواقعی بودن این آمار رئیس جمهور با فریاد‌های خود نشان می‌دادند، اما لاریجانی وارد شد و از نمایندگان خواست تا اجازه دهند روحانی سخنانش را بیان کند.

در ادامه رئیس جمهور که دید نمایندگان اعتقادی به این آمار و ارقام ندارند، گفت: البته بنده منکر این نیستم که مشکلاتی در زمینه اشتغال داریم، اما می‌گویم نسبت به گذشته رشد خوبی در این زمینه داشته ایم.

سخنان رئیس جمهور پس از یک ساعت پایان یافت و از پشت تریبون مجلس پایین آمد؛ همزمان تعداد زیادی از نمایندگان با وی به سمت درب خروجی خانه ملت حرکت کردند و در آن میانه با وی وارد صحبت شدند و در نهایت پس از دقایقی رئیس جمهور از صحن مجلس خارج شد.

در ادامه، جلسه نوبت به نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی رسید که اظهارات خود را از پشت تریبون مجلس مطرح کنند.

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت یکی از مخالفان دژپسند بود که برنامه‌های فرهاد دژپسند را در دست گرفت و گفت: آقای دژپسند‌ای کاش به جای ۵۰ صفحه برنامه ۵ صفحه برنامه داشتید و به آن عمل می‌کردید چرا که این ۵۰ صفحه فقط نوشتار است.

در ادامه، ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر مخالفت خود را با این وزیر مطرح کرد. وی که نسبت به گعده‌های نمایندگان در میان نمایندگان دولت اعتراض داشت، گفت: بهتر است نمایندگان سر جای خود بنشینند و سپس به خنده‌های جهانگیری معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: آقای جهانگیری دارد می‌خندد. باید هم بخندد؛ وقتی نمی‌توان مسئولدفترش را هم عوض کند. از یک طرف دوستان ما دورش جمع شده اند و از سوی دیگر هم می‌گوید مملکت همین است دیگر!

جلسه علنی مجلس ادامه داشت تا اینکه عقربه‌های ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه را نشان می‌داد که معاون اول رئیس جمهور هم با همراهی جمعی از دولتمردان همچون امیری و چند تن دیگر از وزرا به سمت درب خروجی خانه ملت حرکت کرد و از صحن مجلس خارج شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استخاره چیه واقعا دیگه من موندم به شما چی بگم که روحانی بگه ایران کشور ارزانیست کجاهست دیگه مرده ارزان فقط از نظر مجلس ودولت اگر قیمتها به ۲۰سال پیش بره انوقت میگیم ارزان

    • بینام

      حسن روحانی نوکربیگانه است وایران ویران کرد

    • بدون نام

      استخاره دولتی که کارش بااستخاره بدون برنامه ریزی بدون مشورت بابزرگان علم کنید کاری حل نمیکند از مشکلات ملت آقای ریس جمهور ماگرسنه هستیم جنسها صد در صد تورم کرده توان خرید چیزی نداریم باید جواب خدا را بدهید

    • بدون نام

      خیلی جالبه..به به عجب مجلسی داریم‌؟همه شاد وخندون..راست میگه همینه دیگه مملکت..مهم اینه که مسئولین شاد باشن...ملت و ولش کن

    • امین

      فقط میدونم که خون مردم رو تو شیشه کردین، خدا ازتون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت نمیری انشاه الله

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای زمامداران مملکتمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج