۷۸۹۹۸۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیا تاتنهام جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر است؟

اسپرز بهترین شروع خود در تاریخ رقابت های لیگ برتر را تجربه می‌کند.

وبسایت نود: به نقل از فوتبال لندن، تاتنهام علیرغم عدم ارائه بهترین نمایش های ممکن موفق شده با کسب ۲۱ امتیاز از ۹ بازی ابتدایی، بهترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر را ثبت کند. این شروع قطع باید مدعیان جدی قهرمانی یعنی منچسترسیتی، لیورپول و دو تیم لندنی آرسنال و چلسی را بترساند.

اسپرز با ۷ برد و ۲ شکست در ۹ هفته ابتدایی، تنها ۲ امتیاز با صدرنشینان جدول، منچسترسیتی و لیورپول فاصله دارد و در بازی بزرگ هفته، دوشنبه شب در ومبلی از سیتیزن ها پذیرایی خواهد کرد.

سه پیروزی متوالی در ابتدای فصل، از جمله پیروزی ۳-۰ مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد، عده ای را به این نتیجه رساند که این تیم اسپرز توانایی به چالش کشیدن لیورپول و منچسترسیتی در مسیر قهرمانی را دارد. اما دو شکست پیاپی در برابر واتفورد و لیورپول، این فرضیه را با شک و تردید مواجه ساخت.

اما حالا و بعد از کسب ۴ پیروزی متوالی، مدعیان قهرمانی نفس های تاتنهام را در نزدیکی های خود حس می‌کنند. این شروع قدرتمند قطعا باید مدعیان اصلی قهرمانی را ترسانده باشد. اما چرا؟

منشا تاریخی آن ترس، این است که تاتنهام تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو بعد از رسیدن کریسمس و ادامه مسابقات فصل در نیمه دوم، همواره تیم بهتری نسبت به نیمه اول مسابقات خود بوده اند.

در فصل گذشته (۱۸-۲۰۱۷) تاتنهام در مقطع ابتدایی فصل و قبل از فرارسیدن ژانویه ۲۰ بازی در لیگ برتر انجام داد و به ۱۱ برد، ۴ تساوی و ۵ شکست رسید تا درصد پیروزی این تیم عدد ۵۵ را نشان دهد.

اما اسپرز در ۱۸ بازی نیمه دوم فصل (بعد از کریسمس) ۱۲ بازی را با برد پشت سر گذاست و ۴ برد و ۲ تساوی دیگر نتایج تاتنهام بود تا درصد پیروزی ها به عدد ۶۷ ارتقا یابد. تاتنهام بعد از بازی بیستم در مکان پنجم جدول حضور داشت و در پایان فصل با رسیدن به رده سوم، مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرد.

در فصل ۱۷-۲۰۱۶ تاتنهام بیش از هر فصل دیگری تحت نظر پوچتینو به قهرمانی نزدیک بود و مهم ترین دلیل آن، نتایج حیرت انگیز اسپرز بعد از فرارسیدن سال نوی میلادی بود.

تاتنهام در ۱۸ بازی در فاصله آگوست تا دسامبر ۲۰۱۶، ۱۰ برد، ۶ تساوی، ۲ باخت و ۵۶ درصد پیروزی در بازی ها را کسب کرده بود و در رده پنجم جدول قرار داشت اما در ۲۰ بازی مقطع ژانویه تا می ۲۰۱۷، ۱۶ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست ثبت کرد تا با ۸۰ درصد پیروزی، به جایگاه دوم جدول رسیده و نایب قهرمانی را جشن بگیرد.

در فصل قهرمانی لسترسیتی (۱۶-۲۰۱۵) تاتنهام دقیقا در نیمی از بازی هایش به برتری رسید. این تیم در ۱۹ بازی آگوست تا دسامبر ۹ برد، ۸ تساوی و ۲ باخت داشت و با کسب پیروزی در ۴۷ درصد از مسابقات، در رده چهارم حضور یافت و بعد از کریسمس در ۱۹ بازی، به ۱۰ برد، ۵ تساوی و ۴ شکست دست پیدا کرد و در ۵۳ درصد از مسابقات خود برنده شد. تاتنهام در پایان این فصل با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به لسترسیتی، در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.

این پیشرفت دقیقا در اولین فصل حضور پوچتینو روی نیمکت تاتنهام (۱۵-۲۰۱۴) هم رخ داد. تاتنهام در ۱۹ بازی آگوست تا دسامبر ۹ برد، ۴ تساوی، ۶ باخت داشت (۴۷ درصد) و در رده هفتم جدول قرار گرفته بود. این روند بعد از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۰ برد، ۳ تساوی و ۶ شکست در ۱۹ بازی ارتقا یافت هرچند برای رسیدن اسپرز به لیگ قهرمانان کافی نبود و تاتنهام این فصل را با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جدول به پایان رساند.

تاتنهام تا به این جای کار در ۷ بازی از ۹ مسابقه خود به پیروزی رسیده و آمار شگفت انگیز برد در ۷۸ درصد از بازی ها را ثبت کرده است. اگر این درصد پیروزی با پشت سر گذاشتن کریسمس بالاتر از این برود، تردیدی در قهرمان شدن اسپرز در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج