جاباما
۷۹۰۲۱۶
۸ نظر
۵۰۹۲
۸ نظر
۵۰۹۲
پ

همه آنچه از موزه دورهمی نمی‌دانید

بار دیگر برنامه دورهمی که چند ماهی است از آنتن شبکه نسیم رخت بربسته است، بر سر زبان‌ها افتاد. این روزها همه پیگیر وعده‌ای هستند که مدیری در این برنامه به مخاطبان و مهمانانش داده بود.

روزنامه جام جم - نوشین مجلسی: باردیگر برنامه دورهمی که چند ماهی است از آنتن شبکه نسیم رخت بربسته است، بر سر زبان‌ها افتاد. این روزها همه پیگیر وعده‌ای هستند که مدیری در این برنامه به مخاطبان و مهمانانش داده بود.

او در هر قسمت برنامه از مهمانانش هدیه‌ای طلب می‌کرد و قول داده بود که این هدیه را تا فرارسیدن روز موعود در موزه‌ای به امانت نگه دارد و در نهایت به نفع زلزله‌زدگان کرمانشاه به حراج بگذارد.

همه آنچه از موزه دورهمی نمی‌دانید

مدتی از این وعده گذشت و همه از سرنوشت این هدایا، محل نگهداری آنها و زمان برگزاری حراج بی‌اطلاع بودند تا این‌که بالاخره روابط عمومی شبکه نسیم اعلام کرد مراسم حراج 25 آبان و همزمان با آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) با اجرای مهران مدیری در یکی از هتل‌های تهران برگزار می‌شود.

جام‌جم پیگیر این موضوع شد و در این مورد با سید مصطفی احمدی، تهیه‌کننده سری آخر برنامه دورهمی و همچنین پیمان قانع،‌ طراح دکور و مدیر هنری برنامه گفت‌وگو کرده است.

آیا موزه‎ای در کار هست؟

لابد تصور می‌کنید موزه دورهمی یک مکان مشخص دارد که شاید شما هم بتوانید از آن بازدید کنید اما از این خبرها نیست! اصلا شاید بهتر بود که از ابتدا نام دیگری برای محل جمع‌آوری این هدایا انتخاب می‌شد تا این شبهه ایجاد نشود.

سیدمصطفی احمدی که تهیه‌کنندگی سری آخر برنامه را به عهده داشته است به جام‌جم می‌گوید مکانی برای بازدید این مجموعه وجود ندارد. ظاهرا این هدایا از مهمانان برنامه دریافت و مدتی در انبار این برنامه نگهداری می‌شده است و این روزها برای بسته‌بندی به منظور حضور در حراج در حال آماده شدن هستند.

عوامل برنامه فهرست هدایای جمع‌آوری شده را حدودا تا بهمن ماه در یک کتاب نفیس منتشر کرده‌اند. دیگر هدایایی که سال 97 به این مجموعه اضافه شده‌اند در لیست نیامده‌اند اما در کنار سایر اقلام در انبار این مجموعه نگهداری می‌شوند.

در این کتاب عکس و تاریخ حضور هر مهمان در برنامه همراه کد و کیو آرکد هر کالا نیز درج است که با اسکن آنها ویدئوی همان قسمت از برنامه قابل دسترس می‌شود. دلیل ارزشمندی این هدیه هم به صورت نوشتاری در کتاب آورده شده و هم با بارکد به صورت ویدئویی از زبان اهداکننده قابل دیدن و شنیدن است.

به گفته احمدی قرار است این کتاب برای شرکت‌کنندگان در مراسم ارسال شود و در نهایت روز حراج از هدایا به صورت بسته‌بندی رونمایی خواهد شد.

فقط خریدارها

اگر دوست دارید شما هم یکی از تماشاچیان این مراسم باشید باید بدانید که تا کنون برای حضور عموم در این حراج، برنامه‌ریزی نشده است.

احمدی می‌گوید: همه نمی‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند چون اگر بخواهیم ورود عموم را آزادکنیم باید یک استادیوم چندهزار نفری را تدارک ببینیم. البته این مراسم در قالب دو ویژه‌برنامه از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

او همچنین حاشیه جالبی درباره نحوه شرکت صاحبان برند و صنایع مطرح می‌کند و می‌گوید: شماره‌ای اعلام کردیم اما متاسفانه به آن شماره تماس‌های بی‌ربطی هم می‌شود و برخی خارج از موضوع زنگ می‌زنند، دنبال آقای مدیری می‌گردند و یا نشانی خانه ایشان را می‌خواهند!

بدقول‌ها

ظاهرا برخی از مهمانان برنامه در رساندن هدایای‌شان به این موزه بدقولی کرده‌اند. مدیر هنری کتاب موزه دورهمی نامی از این افراد نمی‌برد و می‌گوید: کسانی هستند که تنها حرفش را زدند و هنوز چیزی به ما تحویل نداده‌اند. پیگیری کردیم و به مرور که تیزرها در حال پخش است دارند کم‌کم تحویل می‌دهند.

همه آنچه از موزه دورهمی نمی‌دانید

الان یک مجموعه خوب و بزرگ داریم و اگر بقیه کسانی که قول داده‌اند هم هدیه‌‌های خود را تحویل دهند مجموعه‌مان کامل می‌شود. تا روز برگزاری اگر دوستانی که قول داده‌اند به قولشان عمل کنند، وارد حراج می‌شوند و گرنه ما بدون حضور هدایای آنها سر موعد مراسم را برگزار می‌کنیم.

یک حراج احساسی

عوامل این برنامه ادعا می‌کنند که این حراج با دیگر حراج‌ها متفاوت خواهد بود و تمام تلاششان این است که همه چیز هنرمندانه و متفاوت از یک حراج عادی که بر مدار پول می‌گذرد، برگزار شود. قانع می‌گوید این یک حراج دراماتیک است که در آن بحث فقط فروش کالا نیست و شاید اصلا کسی از بیرون برای برگزاری آن وارد نشود. این مراسم به منظور ایجاد انگیزه در مردم برای کمک به همنوعشان است و شاید بتوان گفت یک برنامه ترکیبی با موضوعیت حراج است. اسمش کمی غلط‌انداز است و آدم را یاد جایی می‌اندازد که دارند به یک کالا چوب حراج می‌زنند و می‌فروشند اما در واقع این یک کار خیر است که هنرمندان و مردم هم وارد آن شدند و ما هم به عنوان یک مجموعه احساس مسؤولیت می‌کنیم که بخوبی انجامش دهیم.

قیمتش چنده؟

قیمت‌گذاری در این مورد هدایا دشوار به نظر می‌رسد چون شما وقتی به قیمت پشت جلد یک جلد حافظ نگاه می‌کنی ممکن است نوشته شده باشد ۱۵ هزار تومان اما ارزش افزوده این هدیه، اهدا‌کننده آن و یا دلیل ارزشمندی کتاب برای اوست. قانع می‌گوید حتما به این موضوع در حراج اشاره می‌کنیم چون بعضی از هدایا ارزش مادی چندانی ندارند اما تمام دارایی احساسی یک آدم هستند و این برای ما بسیار ارزشمند است که یک شخص تمام دارایی احساسی‌اش را وسط گذاشته است. کسانی هم که در این مراسم شرکت می‌کنند برندهای شناخته شده هستند که نیازی به تبلیغ ندارند اما همه ما می‌خواهیم مسؤولیت اجتماعی‌مان را انجام دهیم. دوست دارم این اتفاق بیفتد که وقتی کسی کاپ خداداد را بخرد آن را به خانه‌اش نبرد و البته احتمال می‌دهم به خود آقای عزیزی برمی‌گرداند.

احمدی هم در این باره بیان می‌کند: نمی‌توانم درباره نتیجه حراج حدس بزنم و واقعا نمی‌دانم کدامیک از آثار با رقم بالاتری به فروش می‌رود چون تمام هدایا برای اهداکننده آن بسیار عزیز و باارزش است و برای ما هم همانقدر ارزش دارد و برای همین تلاش می‌کنیم که به بیشترین قیمت به فروش برسانیم تا به هموطنانمان در غرب کشور کمک خوبی کنیم.

از صفر تا 100 یک ایده

پیمان قانع از سری آخر برنامه به عنوان طراح صحنه، همکاری‌اش را با گروه دورهمی آغاز کرده است. او تاکنون طراحی صحنه ماه عسل، کودک‌شو، خندوانه و ... را بر عهده داشته است و به گفته خودش معمولا آن قدر دلی با یک کار همراه می‌شود که وظایفی بیش از سمت اصلی‌اش در کار را می‌پذیرد. قانع می‌گوید معمولا به عنوان طراح صحنه وارد می‌شوم اما کم‌کم بیش از آن خود را با ابعاد مختلف کار درگیر می‌کنم. در این برنامه هم به گفته احمدی و اذعان خودش صفر تا صد موزه دورهمی وایده طراحی کتاب و... را بر عهده داشته است و
در واقع مدیر هنری طرح موزه دورهمی است.

همه آنچه از موزه دورهمی نمی‌دانید

قانع درباره این‌که تا به حال تصویری از این موزه منتشر نشده است، می‌گوید: الان نمی‌توانیم عکسی از همه موزه به صورت یکجا تهیه‌ کنیم چون مثلا یکی از هدایا انگشتر و دیگری موتورسیکلت است و با توجه به اندازه‌شان در کنار هم قرار دادن آنها برای عکسبرداری کمی دشوار به نظر می‌رسد ،اما همه اینها در روز حراج با آرایش منظم و با کد مشخص کنار هم قرار می‌گیرند و به نمایش گذاشته می‌شوند.

کتاب دورهمی

آنچنان که تهیه‌کننده و مدیر هنری برنامه می‌گویند کتاب تهیه شده یک کتاب عادی و شبیه کاتالوگ نیست بلکه بسیار نفیس است و طراحی ویژه‌ای دارد. قرار است یک نسخه از کتاب به‌علاوه دعوتنامه برای همه صاحبان برند ارسال شود تا با آگاهی در این حراج شرکت کنند و از محتویات موزه آگاه باشند. این کتاب حدود ۲۰۰ تا ۲۲۵ صفحه است و طبق آماری که بدست جام‎جم رسیده، در سری آخر برنامه در مجموع حدود صد نفر مهمان شرکت کردند و با احتساب دوره‌های پیشین احتمالا تعداد هدایای دریافتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ است.

قانع می‌گوید که ویژه‌برنامه نوروز امسال به خاطر حضور مهمانان چهره، برای موزه دورهمی به لحاظ هدیه بسیار پربار بوده است اما تصویری از این هدایای دریافتی در کتاب موجود نیست، چون کتاب قبل از نوروز آماده شده است و برای همین آنها ناچارند یک ضمیمه به کتاب اضافه کنند که شامل موارد جدیدتری مثل کتاب عادل فردوسی‌پور یا لوح خندوانه با آرم دورهمی است که رامبد جوان به موزه اهدا کرده است.

صداوسیما امانت‌دار می‌شود

این مدت حواشی بسیاری برای سلبریتی‌هایی که برای کمک به زلزله‌زدگان سرپل‌زهاب کمک جمع کرده بودند پیش آمد و حتی پای عده‌ای از آنان به دادسرا نیز باز شد. منتقدان می‌گفتند که چهره‌ها باید گزارش کاملی از نحوه هزینه کردن این مبالغ ارائه دهند. تهیه‌کننده دورهمی می‌گوید برای دوری از جنجال مبالغ بدست آمده از حراج را در اختیار سازمان صداوسیما قرار می‌دهند و سازوکار رساندن پول به دست نیازمندان بر عهده این سازمان است.

از انگشتر تا موتور

اگر دورهمی را دنبال کرده باشید دیده‌اید به صورت تصادفی هدیه بعضی از مهمانان با یکدیگر مشابه می‌شد. مثلا چند نفری بودند که انگشتر هدیه دادند، عده‌ای کتاب حافظ یا تسبیح و اقلامی از این دست. اما در این میان اجناسی هم هستند که یک نمونه‌اند و شاید بتوان آنها را به لحاظ مادی ارزشمندتر قلمداد کرد. مثلا کاپ آقای گلی فرشاد پیوس، کاپ بازیکن سال شدن خداداد عزیزی، ‌موتور سیکلت شخصی فرهاد آییش، کاپ جام‌جهانی علیرضا فغانی، مدال پرستاری پیرترین پرستار ایران یا دوربین محمود کلاری که به گفته قانع قرار است از آمریکا به دست این گروه برسد.

همه آنچه از موزه دورهمی نمی‌دانید

جذاب‌ها

در میان فهرست بلندبالای هدیه‌هایی که در کتاب درج شده است می‌توان، به چند مورد جالب و جذاب اشاره کرد:

مثلا یکی از آنها که احتمالا ارزش مادی آنچنانی ندارد میکروفون احسان خواجه امیری است. میکروفونی که او نخستین کارهایش را با آن خوانده و یادگار روزهایی است که او ستاره نبود.

یکی دیگر از جذاب‌ترین‌ها قالب دست رشید اصلانی یا همان بازیگر نقش سمندون است که جلال معیریان، گریمور در سال 76 سر صحنه سریال سمندون از دست‌های کوچک او درست کرده است.

دیگری مجسمه مادر است که سفارت کره به مینو غزنوی برای دوبله سریال یانگوم اهدا کرده است.

کفش‌های خسرو حیدری هدیه جذاب دیگری است، کفش‌هایی که او با آنها در جام‌جهانی و بازی ایران با آرژانتین حضور داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره پولش رو بدید به صدا و سیما برسونه به دست سر پل ذهابی ها...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما

      • ari

        واقعاا...
        میلیاردها میلیارد قرار بود برسه به اونا
        ک اگر بهشون رسیده بود واقعا
        الان هرکدومشون یه کاخ واکینگهام داشتن

    • وروجک

      مدیری بی نظیری...مدیری دوست داریم....بازهم به تو...

    • وروجک

      تو میدونی....توآنی....من آن نیستم

    • بدون نام

      عینک مهدی دارابی رو نگفت

    • بدون نام

      گیتار و نقاشیه امیر رهامو نگفت

    • ماکانی فان

      سلام این طرح خیلی قشنگ و جالبیه ولی مارو تو بلا تکلیفی گذاشتن اخه دوس دارم بدونم که گیتاری که امیر باهاش بهترین اهنگ ماکان خداپشتمه رو زده و یا نقاشی های رهام که موتمعنم خیلی ارزش مند بوده واسش رو کدوم خرپول خر شانسی میخره خواهشا اعلام کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج