۷۹۰۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد از روند پیگیری آزادی «اسدالله اسدی»

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیگیری مناسبی در خصوص وضعیت دیپلمات کشورمان در اروپا نمی‌بینیم، گفت: عده ای گمان می‌کنند سیاست خارجی در مسئله برجام خلاصه شده است.

خبرگزاری مهر: محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به گذشتن ۱۲۰ روز از بازداشت «اسدالله اسدی» دیپلمات کشورمان در اروپا اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشورمان در موضوع سیاست خارجی، وظایف اصلی خود را که یکی از آنها صیانت از حقوق اتباع جمهوری اسلامی ایران است را فراموش کرده است.

وی افزود: در مواردی از این نوع که بی‌احترامی به پاسپورت ایرانی و افراد منتسب به جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، پیگیری مناسبی را نمی بینیم.

عامری ادامه داد: وقتی یک جاسوس وابسته به آمریکا یا کشورهای دیگر دستگیر می‌شود، دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاست خارجی غرب تلاش می‌کنند تا او را نجات دهند، اما یک تبعه ما که بدون هیچ بهانه، عذر موجه و یا حتی توضیحی دستگیر می شود به راحتی او را در کشورهای مختلف اروپایی می‌چرخانند و در حالی که هیچ برخوردی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور صورت نمی گیرد، از او بازجویی هم می‌کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ضعف دستگاه دیپلماسی در موضوع بازارهای منطقه نیز باعث از دست رفتن آنها شده، تصریح کرد: باید به برخی از مسئولین وزارت امورخارجه یادآوری کنیم که سیاست خارجی فقط مذاکره با ۵ کشور خارجی طرف در برجام نیست و تا زمانی که این نگاه اصلاح نشود عزت پاسپورت ایرانی باز نخواهد گشت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه وقتی کشوری دیپلمات ما را دستگیر می کند، شان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران زیر سوال رفته، گفت: سیاست خارجی ما در مسئله برجام خلاصه شده و عده‌ای فکر می‌کنند اگر با ۵ کشور ارتباط نداشته باشیم، بقیه دنیا دیگر فایده‌ای برای ارتباط ندارد. تا زمانی که این نگاه وجود داشته باشد نمی‌توانیم از تبعه خودمان احقاق حق کنیم چراکه فکر می‌کنند پیگیری این موضوع به رابطه اصلی ضربه می‌زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابیطالب

      او بمب گذار وتروریست است وطبق قوانین بین‌المللی باید اعدام شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج