جاباما
۷۹۱۱۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گزارش فیفا از انقلاب «خسرویار» در فوتبال زنان

سایت فیفا در گزارشی به تاثیر کتایون خسرویار در فوتبال زنان ایران پرداخت.

ایسنا: سایت فیفا در گزارشی به تاثیر کتایون خسرویار در فوتبال زنان ایران پرداخت.

به نقل از فیفا، تغییرات معمولا همه جا در گذر زمان رخ داده است و در زمینه تحول ورزش بانوان در ایران نیز همین طور بوده است. حالا زنی که در آمریکا به دنیا آمده و به تازگی وارد ۳۰ سالگی شده است، در فوتبال بانوان ایران در صدد ایجاد تغییرات مثبت است.

کتایون خسرویار، سرمربی تیم جوانان بانوان ایران به سایت فیفا گفت: آن چه من الان انجام می‌دهم، پنج سال پیش شنیده نمی‌شد. در خانواده ما خوردن، خوابیدن و تمرین کردن یک امر روتین است (باخنده).

گزارش فیفا از انقلاب «خسرویار» در فوتبال زنان

او اولین زن ایرانی است که گواهینامه مربیگری A فیفا را دارد. او همه چیز از استعدادیابی گرفته تا تمرین و رژیم غذایی را در بین فوتبالیست‌های جوان ایرانی دچار تغییر و تحول کرده است. عملکرد او نوع نگاهی که به ورزش زنان در ایران می‌شود را تغییر داده و برای اولین بار، مردان نیز در پرورش و پیشرفت ورزش زنان دخیل بودند.

به همین خاطر است که خسرویار و تیمش از جمله افرادی بودند که برای بازی دوستانه تیم ملی ایران در ورزشگاه حاضر شدند.

او در خانواده‌ای ورزشی رشد یافته است. پدر او شناگر و ورزشکار سه گانه بوده است. کتایون خسرویار که ورزش را در کنار تحصیلات پیش می‌برد در رویای تیم زنان آمریکا بود ولی سفر او به ایران همه چیز را تغییر داد. او عاشق خونگرمی، مهمان نوازی و فرهنگ ایرانی شد. در حالی که فوتسال تنها راه پیش روی او برای تمرین بود ولی او دوست نداشت وارد این حرفه شود و در نهایت از خسرویار درخواست شد تا عضوی از تیم تازه شکل گرفته فوتبال بانوان ایران باشد.

او درباره حضور در تیم ملی بانوان جوان ایران گفت: قدرت، ظرفیت و فرهنگ این زنان توجه من را به خود جلب کرد. آنها بسیار قوی بودند و من هم دوست داشتم یکی از آنها باشم.

با این حال در ۲۴ سالگی او بازی کردن را رها کرد. مربیگری جایی بود که او می‌توانست در آن تاثیر زیادی داشته باشد. در همین رابطه خسرویار گفت: تصمیم گرفتم به آینده تمرکز کنم و انرژی خودم را صرف آن کنم.

من باید به صورت اتفاقی به شهرهای مختلف می‌رفتم و از مردم سوال می‌کردم آیا مدرسه فوتبالی برای دختران هست که تمرین کنند؟ آنها اغلب پارک‌ها را به من نشان می‌دادند که دختران در کنار برادر و همسرشان ورزش می‌کردند. خانواده من این طور توصیف می‌کنند که من بازیکنان را از پارک‌ها می‌ربایم (باخنده).

گام بعدی، آموزش شبکه‌ای مربیان بود تا سطح آنها درباره رژیم غذایی، آمادگی و تمرین و مسائل روز بالا برود. سرمربی تیم جوانان ایران اضافه کرد: آنها کتاب‌های ۵۰ سال پیش را مطالعه می‌کردند. نه این که کتاب‌های قدیمی بد باشند ولی مدرن کردن هم ایده خوبی است که باید صورت می‌گرفت. اکنون از طریق یوتیوب و اینستاگرام می‌توان روش‌های نوین و تازه‌ای برای جلسات تمرین ابداع کرد.

خسرویار درباره حمایت فدراسیون فوتبال ایران گفت: حمایت فدراسیون فوتبال بسیار خوب بود. دبیرکل که از تمرینات تیم بازدید می‌کرد فکر می‌کرد بازیکنان من پسر هستند که این طور تمرین می‌کنند و تکل می‌زنند. اکنون ما متوجه این تغییرات مثبت و توجه‌ها به ورزش بانوان می‌شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج