جاباما
۷۹۱۱۳۰
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

اختلاف کنگره و خزانه‌داری آمریکا بر سر تحریم ایران

به تازگی اختلافاتی میان اعضای کنگره آمریکا و سایر منتقدان تندرو با وزارت خزانه‌داری این کشور بر سر کیفیت اعمال تحریم‌های ایران و الزام تحریم کردن سوییفت بوجود آمده است و کنگره آمریکا بیش از پیش به مواضع خود در این زمینه پافشاری می‌کند.

خبرگزاری ایسنا : به تازگی اختلافاتی میان اعضای کنگره آمریکا و سایر منتقدان تندرو با وزارت خزانه‌داری این کشور بر سر کیفیت اعمال تحریم‌های ایران و الزام تحریم کردن سوییفت بوجود آمده است و کنگره آمریکا بیش از پیش به مواضع خود در این زمینه پافشاری می‌کند.

در میان انتقادات ضد ایرانی برخی تندروها، کنگره آمریکا در تلاش است تا در راستای قطع ارتباط ایران از سیستم مالی بین‌المللی قوانین جدید را به تصویب برساند. این منتقدان تندرو بر این باورند که دولت ترامپ به دنبال آن است تا این خطوط ارتباط مالی را که امتیاز بزرگی برای تهران و متحدان اروپایی است که در تلاش‌اند توافق هسته‌ای با ایران را زنده نگه دارند.

مقامات آمریکایی با تلاش‌های کنگره برای در دست گرفتن کنترل تحریم‌های ایران پیش از ضرب‌العجل چهارم ماه نوامبر آشنا هستند با وزارت خزانه‌داری بر سر این موضوع که اجازه داده است ایران باسیستم بانکی سوییفت در ارتباط باشد، درگیری‌هایی دارند. این سیستم بانکی دادوستد برون مرزی را تسهیل کرده و شاهراهی برای ارتباط ایران با غرب فراهم آورده است.

تندروهای منتقد ایران در کپیتول هیل از تلاش‌های وزارت‌خزانه داری آمریکا ناامید شده و برخی مقامات در دولت ترامپ اقداماتی دارند که می‌توان آن‌ها را خلف وعده ترامپ برای اعمال دوباره گروهی از تحریم‌های جدیذ لغو شده به دنبال توافق هسته‌ای می‌دانند.

فری بیکن پیش از این گزارشی از نزاع داخلی دولت آمریکا بر سر اندازه و شدت تحریم‌ها و تلاش برخی متحدان اروپایی برای تحت فشار قرار دادن ایالات متحده آمریکا در راستای نگهداشتن ایران در بازار تجارت بین‌المللی،ارائه کرده بود.
در حالی که ترامپ و مقامات ارشد مانند جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به طور آشکار طرفداری خود را از رویکرد سختگیری به ایران اعمال کرده‌اند، به نظر می‌رسد فشار برخی اروپایی‌ها وزارت خزانه‌داری را از پا درآورده است که در هفته پیش به فری بیکن گفت ارتباط ایران با سوییفت بر جای خود باقی می‌ماند.

با وجود نارضایتی‌هایی که در میان منتقدان تندرو در داخل و خارج از دولت وجود دارد، سناتور تد کروز با قانون‌گذاری جدیدی در تلاش است تا تحریم‌های اصلی ایران را پابرجا نگهدارد.

قوانین کروز به ترامپ این اختیار را خواهد داد تا تحریم‌هایی مربوط به سوییفت نیز اعمال کند. طبق آن‌چه برخی منابع آشنا با کیفیت این قوانین به فری بیکن گفته‌اند؛ این قوانین احتمالا ویزا ها و دارایی اعضای سوییفت را که به ایران اجازه استفاده از این سیستم بانکی را می‌دهند مورد هدف قرار خواهند داد.

علاوه بر آن، این لایحه راه‌های بیشتری برای ترامپ فراهم خواهد ساخت تا بانک‌های ایرانی را مورد هدف قرار دهد، که این تحریم‌هایی به خاطر کمک کردن به ایران در راستای رمزگذاری پول هایش برای دور زدن تحریم‌های امریکا را در بر می‌گیرد. برخی مقامات ایرانی در چند ماه گذشته اظهار کرده‌اند که این ممکن است یکی از مسیرهایی باشد که بخواهند در پیش بگیرند.

طبق آنچه برخی منابع کنگره به فری بیکن گفته اند،این لایحه کروز درحال قدرت گرفتن است. سناتور ها مارکو روبیو و تام کاتون هر دو از حامیان اعمال تحریم‌های سخت بر ایران هستند.

مارکو روبیو به فری بیکن گفته است که برای این‌که یک بار برای همیشه به «بلندپروازی‌ها ایران» در راستای دستیابی به سلاح هسته‌ای پایان بدهیم، دولت ترامپ نمی بایست فقط تحریم‌هایی را که طی قرارداد هسته‌ای نقص‌دار اوباما به تعلیق درآمده بودند دوباره اعمال کند، بلکه باید تحریم‌هایی مضاعف و وسیع‌تر که واقعا فشار علیه دولت ایران را به بیشترین حد خود برسانند، اعمال کند.

منابع آشنا با این لایحه کروز گفته‌اند که این لایحه از حدی که وزارت خزانه داری ترامپ بخواهد در این زمینه اقدام کند ، پا فراتر می‌گذارد؛ به ویژه دررابطه با سوییفت که دو بانک اصلی آمریکا به نام‌های جی‌پی‌مورگان و سیتی بنک را در بر می‌گیرد.

یکی از کارکنان کنگره که در زمینه تحریم‌های ایران فعالیت می‌کند و با این لایحه نیز آشناست گفت: رئیس جمهور ترامپ به وزارت خزانه‌داری گفته است که در کنار تحریم‌های کنگره در رابطه با سوییفت ، بیش‌ترین فشار را بر ایران وارد بیاورد.

این منبع همچنین گفت: اگر آنها از اجرا کردن دستور رئیس جمهور خودداری کنند، کنگره مجبور خواهد بود اقدام کند. ایران، بانکداری، و تحریم‌ها مربوط به زمینه‌های مختلفی هستند که چیزی مانند لایحه کروز به تمام این چیز ها می‌تواند مرتبط باشد.

یکی دیگر از مقامات کنگره گفت: مقامات در هیل به کنار نخواهند نشست تا به وزارت خزانه‌داری اجازه دهند وعده‌های ترامپ در مورد سوییفت و تحریم‌های سخت علیه ایران عملی نشود.

این منبع همچنین گفت: رئیس جمهور به وضوح گفته است که قصد دارد شدید ترین استراتژی فشار را علیه حکومت ایران به کار گیرد. قطع ارتباط بانک‌های ایرانی از شبکه سوییفت یکی از اصل‌های مهم این رویکرد است. اگر مقامات در تلاش باشند تا راه فراری برای ایرانی‌های به وجود بیاورند، کنگره وارد عمل شده و از قطع ارتباط بانک‌های ایرانی از سوییفت اطمینان حاصل خواهد کرد.

یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری به تازگی به فری بیکن گفته است:وزارت‌خزانه داری به وضوح گفته است که ما به محروم کردن عاملان مخرب ایرانی از دست‌یابی به سیستم مالی بین‌المللی ، از جمله برخی بانک‌های معین با شیوه‌های مختلف ادامه خواهیم داد . ما همچنین علیه کسانی که اقدامی در راستای دادوستد ممنوع شده با نهادهای تحریم‌شده ایرانی انجام دهند، فارغ از اینکه از چه مکانیسمی را به کار بگیرند، وارد عمل خواهیم شد.

اگرچه دولت در رابطه با تحریم‌هایی که ممکن است بر سوییفت یا نهادهایی دیگر وضع شوند، اظهار نظری نخواهد کرد.

برای کسانی که سال‌ها تلاش کردند تا ببینند تحریم‌ها علیه ایران، به دنبال تلاش‌‎های دولت اوباما برای افزایش تجارت جهانی با ایران، شدت می‌گیرند ،تصمیم دولت برای باز گذاشتن در سوییفت به روی ایران عذاب آور است.

یکی از متخصصان باسابقه در عرصه سیاست خارجی که در مسائل ایران فعلیت می‌کند در این‌باره گفت: این یک هشدار برای وزارت امور خارجه است؛ یا شما انجامش می‌دهید یا ما. اگر من به رئیس جمهور مشاوره بدهم و تقریبا یک ذهن سیاسی هم داشته باشم، باید بگویم که وضعیت را می بینم؛ ترامپ یا می‌تواند یک قهرمان شود و یا عملکردی ضعیف‌تر از ترامپ داشته باشد؛ چرا باید کسی در وزارت خزانه‌داری یا در جایگاه اصلی و مهم کشور رئیس جمهور را از مسیر نهایی منحرف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخر مگر ایران چکارتون کرده که اینطوری رفتار میکنید خدانشناسا ان شالله که اه مردم ایران میگرتون الهی

    • اکبری

      چه غلطها!

    • بدون نام

      بالاتر از سیاهی رنگی نیست......تحریم کنید تحریم کنید. ......خاک بر سر آمریکایی ها با این دولت جهان خارشون

    • بدون نام

      یدالله فوق ایدیهم ..به خدا ایمان داشته باشیم .و هر روزمون رو با دعای فرج شروع کنیم...الهی عظم البلاء و برحء الخفاء و انکشف الغطاءو ...خداوند کمک خواهد کرد و عاملین آن را به جان هم خواهد انداخت.

    • بدون نام

      برای دشمنی با ما با هم مسابقه گذاشتند .

    • احمدرضاشیری

      چرا امریکایی ها تصور می کنند ایران می خواد سلاح هسته ای بسازد . این ها بهونه است . مگه در دور تحریم ها ایران موشک نساخت.چقدر احمق هستند. اگر در ایران رانت و دلالی و احتکار نبود ما از این تحریم ها و فشار ناراحت نبودیم ملت از تبعیض ناراحت اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج