۷۹۱۴۹۰
۲۷ نظر
۵۰۰۶
۲۷ نظر
۵۰۰۶
پ

نماینده کرمانشاه: به مردم بیش از این فشار نیاورید

روزهاست مردم انتظار گشایش در اقتصاد کشور را دارند، حال آنکه هزینه‌های جاری به شدت افزایش پیدا کرده و درآمد‌های کنونی، کفاف زندگی روزمره را نمی‌دهد. همچنین بیشتر حقوق بگیران و کارگران در بازار‌ها سرگردانند تا شاید بتوانند اقلام مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب تری تهیه کنند؛ اما بیشتر کوشش‌ها به نتیجه نمی‌رسد و باید بهای سنگینی بابت تهیه ملزومات ساده زندگی خود بپردازند.

تابناک نوشت: روزهاست مردم انتظار گشایش در اقتصاد کشور را دارند، حال آنکه هزینه‌های جاری به شدت افزایش پیدا کرده و درآمد‌های کنونی، کفاف زندگی روزمره را نمی‌دهد. همچنین بیشتر حقوق بگیران و کارگران در بازار‌ها سرگردانند تا شاید بتوانند اقلام مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب تری تهیه کنند؛ اما بیشتر کوشش‌ها به نتیجه نمی‌رسد و باید بهای سنگینی بابت تهیه ملزومات ساده زندگی خود بپردازند.

حتی گزارش‌های بانک مرکزی هم حکایت از کوچک تر شدن سفره مردم دارد و دردآورتر اینکه فعلا هم قرار نیست خبری از رونق اقتصادی در کار باشد. وقتی پای درددل مردم می‌نشینی، از بی ثباتی بازارها و کاهش درآمدها گلایه دارند. آنها می‌گویند که سیاست‌های دولت، هیچ نمودی در زندگی شان نداشته و علاوه بر اینکه شمار بیکاران خانواده‌شان بیشتر شده، هزینه‌های زندگی هم بالا رفته و قدرتشان به شدت کم شده است.

با این همه، همیشه دولت ها دلایل مختلفی برای بالا بردن قیمت ها می آورند و با سیاسی کردن اقتصاد و معیشت، باعث می شوند سیاست های اقتصادی آن گونه که باید، اجرا نشود و همین باعث شود تا تبعات آن جامعه را درگیر کند.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه نباید تصمیم های بودجه ای و اقتصادی با تصمیم و موقعیت های سیاسی آمیخته شود، ادامه داد: متأسفانه اقتصاد و بودجه کشور سیاسی است و به دلایلی مانند انتخابات در یک مقطع زمانی، دولت سیاست های اقتصادی را به درستی اجرا نکرد.

این نماینده مجلس گفت: قرار بود، هر ساله افزایش قیمت حامل های انرژی با شیبی ملایم افزایش پیدا کند، ولی دولت این کار را نکرد و الان که دیگر نیازی به رأی مردم ندارد، تصمیم گرفته هر طور شده این کار را عملی کند، ولی به طور طبیعی مردم این موضوع را فهمیده اند و به آن واکنش نشان می دهند.

نماینده کرمانشاه با اشاره به بحث یارانه بگیران ادامه داد: یارانه ای که به مردم پرداخت می شود نیز آنقدر کم است که اصلا نمی توان آن را جزو درآمد خانوار به حساب آورد. قرار بود تمهیداتی اندیشیده شود که یارانه بخشی از افراد که درآمد بالایی دارند، حذف و به بخشی که درآمد پایینی دارند، اضافه شود، ولی دولت همین کار را نیز انجام نداد.

مصری در ادامه با اشاره به تجربه افزایش قیمت حامل های انرژی در گذشته، تصریح کرد: باید توجه داشت، پول مابه التفاوت رشد نرخ حامل های انرژی در آن سالی که قیمت حامل های انرژی افزایش چشمگیری یافت، از دو ماه قبل به حساب مردم واریز و به مردم این اطمینان داده شد که پول این افزایش قیمت به مردم پرداخت می شود، ولی باز در آن شبی که قیمت بنزین افزایش یافت، بعضی از جایگاه های سوخت آتش زده شد.

نماینده کرمانشاه افزود: باید به میزان شوک پذیری جامعه توجه کرد؛ حتی گاهی شوک روانی از بابت برخی اقدامات اقتصادی به مردم منتقل می شود. به نظر بنده، جامعه ظرفیت پذیرش این دو شوک که یارانه حدود ۳۵ میلیون تن قطع و علاوه بر آن قیمت حامل های انرژی نیز با افزایش روبه رو شود، ندارد؛ البته می توان از اشخاصی که مصرف بالاتری دارند، هزینه بیشتری گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: اگر دولت قانون مربوط به یارانه ها را به درستی اجرا و در چهار تا پنج سال گذشته یارانه ثروتمندان را حذف می کرد، دیگر نیازی نبود بگوییم یکباره یارانه حدود ۳۰ میلیون تن قطع می شود، حذف یارانه های نقدی نیازی به مصوبه مجلس ندارد و پیشتر در قوانین دایمی به دولت این اختیار داده شده که یارانه پردرآمدها را حذف کند.

مصری افزود: باید راهکاری پیدا کرد تا منابع مالی مورد نیاز دولت، تأمین شود، ولی اینکه هر وقت اصطلاحا کم بیاوریم، اولین فشار متوجه مردم شود، پذیرفته نیست. باید این موضوع بررسی شود که آیا نمی توانستیم در انجام هزینه های دستگاه های اجرایی سه قوه، مقداری از ریخت و پاش سلطنت مآبانه جلوگیری کنیم؟!

نماینده مردم کرمانشاه مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نباید هر وقت در زمینه منابع مالی کم می آوریم، از مردم کمک بخواهیم، چون مردم دیگر تحمل فشار اقتصادی بالا ندارند؛ بنابراین، باید راهکاری یافت تا به مردم و به ویژه جامعه روستایی، فشار اقتصادی فشار وارد نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فشار کلمه درستی نیست باید بگوئید بیشتر از این به مردم ظلم نکنید

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAAA

        نمایندگان مجلس هم مثل دولت فقط حرف میزنند
        نمایندگان مجلس با این مدیریتی که شما میکنید بهتر است شغل دیگری پیدا کنید این کار توانایی میخواهد که در شما دیده نمیشود.

      • بدون نام

        البته خودش در وزارت رفاه کارنامه سیاهی دارد دارد عوام فریبی میکند

    • بدون نام

      دمت گرم

    • برادران

      خب با این صحبت نماینده محترم همه مردم موافق هستند ولی در ایران هیچ مقامی به آن توجه نمی کند چون به فکر حفظ پست ومقامش می باشد.

    • بدون نام

      دولت مثل شما شماهم مثل دولت همتون به فکر خودتونید جیباتون بزرگه چیزی برای مردم نمیمونه

    • بدون نام

      روز به روز فشار ساعت به ساعت شده فشار این بنده خدا میگه فشار نیارین بازم قبلش خوب شیب ملایم بود تورم منتها فشار کم کم بود ملت اذیت نمیشدن ... ولی الان ....

    • حمید

      کو گوش شنوا ؟! واقعا زندگی کردن با این گرانی سخت شده,اهواز امروز گوشت گوساله بدون چربی ۷۰ هزار تومن بوده,چطور میشه با این حقوق ها زندگی کرد؟!تا کی ادامه خواهد داشت؟!

    • بدون نام

      آفای مصری بفرمائید فشار نیاوریم چون بخشی از این مصائب ناشی از تصمیمات شما نمایندگان مجلس است .

    • امين

      خسته نباشي لطف كردي حقوق ميكيري كه از حق مردم دفاع كني به جاي اين حرفا داد بزن تو اون مجلس بي سرو بيكر

    • بدون نام

      همه نماینده هاهمین حرف هارومی زنندولی درعمل هیچ نظارتی بردولت وکارهایی که توکشورانجام میشه انجام نمیدن فقط شعاردرمانی می کنند

    • سانسورچی

      خدا انشا الله بزودی خانه ظلم را خراب وریشه کن کند انشا الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله

      • مستمریبگیر تامین اجتماعی

        خدایا اینا همش حرف حرف حرف اونم از نوع مفتش میزنن
        همین نماینده تا صحبت زیادشدن یارانه یا حقوق ها بشه
        درصف اول مخالفان ایستاده
        خدا همشونو لعنت کنه '''''''
        از مدیریت هم بخاطر سانسور نکردنش ممنون و سپاسگزارم
        بازنشسته تامین اجتماعی نیشابور

      • بدون نام

        مگه سفره ای برای مردم گذاشته اند که کوچک بشه

      • بدون نام

        مگه سفره ای برای مردم گذاشته اند که کوچک بشه

    • آرش میرمحمدی

      آخی چقدر شما نماینده ها خوبید...

    • بدون نام

      آخ آخ خدایا اینا مگه آدم نیستن ایخدا ازما بگیر بده به این آقازاده ها و دولتی های گشنه اصلا دنیا ماله اینا خدایا فقط یه دعا زلزله ده ریشتری بیاد همه ایرانو نابود کنه

    • بدون نام

      آبی از دولت مردا گرم نمیشه.مااین همه شهید ندادیم که الان دولت بیاد بخوره و یه آبم روش.حرف درمانی دیگه جواب نمیده تموم شد

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      ولی بازم دمش گرم گرم
      من در پست قبلی انتقاد کردم
      دمش گرم گرم گرم گرم گرم

    • بدون نام

      این نماینده مجلس از همه بدترن این حرفارو میزنن ک مظلوم نمایی کنن فقط شعاااااار

    • بدون نام

      آخه با اون حقوق های نجومی که میگیرین، درک و فهمی از فشاراقتصادی مردم میفهمین؟؟، خدا شر شما رو از سر ملت ایران کم کنه ، الهی امین

    • بدون نام

      خوب است که نماینده ای هم قبول دارد که عمدا به مردم فشار می آورند. بعد میگویند به فکر رفاه مردمند

    • یاسر

      مردم ما مقاوم هستن و از هیچ کشوری منجمله امریکا هراس ندارند بیخود بذر یاس و تا امیدی تو جامعه نندازین که ما مردم از فشار نمی هراسیم. بچاپ برترین ها

    • سعید

      من به عنوان یک دهه شصتی میگم که هیچ وقت نمی بخشمتون.هیچ کدومتون رو.شماها مردم خودتونو نابود کردید و حتی امید به آینده رو هم ازمون گرفتید.شماها ایرانی نیستید چون از مردم و خاک ایران زمین هیچی باقی نذاشتید.

    • بدون نام

      وقتی یه عده بطور ثابت در پستها و مقام های دولتی میچرخند چرا نگران پاسخگویی باشند حقوق ها و مزایای نجومی میگیرند و به ریش مردم میخندند. ...

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه شمارو از روز شنبه میخان مردمو جریمه کنند بابت معاینه فنی اخه این چه قانونی هستش بیشرفا از کجا بیارم الان 2ملیون خرج ماشین کنم منه مسافرکش و مستاجر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج