جاباما
۷۹۱۷۰۴
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

هشدار مرکز ماهر به کاربران ویندوز

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور(ماهر) اعلام کرد: آسیب‌پذیری قدیمی بحرانی با نام اترنال بلو (EternalBlue) که در سال ۹۵ با سطح خطر بحرانی شناسایی شده بود، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.

روزنامه ایران: مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور(ماهر) اعلام کرد: آسیب‌پذیری قدیمی بحرانی با نام اترنال بلو (EternalBlue) که در سال ۹۵ با سطح خطر بحرانی شناسایی شده بود، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.

هشدار مرکز ماهر به کاربران ویندوز

این آسیب‌پذیری جدی نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز را تحت تأثیر قرار می‌داد. اترنال بلو یک برنامه یا کد مخرب رایانه است که توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده امریکا توسعه یافت. از آن زمان تا به حال انواع باج افزار و جاسوس‌افزار و غیره از این آسیب‌پذیری سوء‌استفاده کرده‌اند.

بررسی‌های مجدد مرکز ماهر نشان‌دهنده وجود تعداد زیاد آدرس‌های دارای آسیب‌پذیری مذکور است و از این‌رو لازم است راهبران شبکه نسبت به امن‌سازی آن اقدام کنند. مرکز ماهر اعلام کرده است: با توجه به انتشار وصله‌های امنیتی مرتبط توسط شرکت مایکروسافت (حتی برای ویندوز XPخارج از دوره پشتیبانی)، لازم است این سرویس در همه سیستم‌ها به‌روزرسانی شود.

باج افزار نوعی از بدافزارها است که به مجرمان این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق یک کنترل از راه دور، رایانه قربانی را قفل کنند به‌طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند و سپس یک پنجره «پاپ-آپ» روی رایانه شخص نمایان کنند تا به او بگویند که این قفل باز نمی‌شود تا زمانی که هزینه‌ای را برای باز کردن آن بپردازید.

جاسوس افزار مانند ویروس و کرم نیز نوعی بدافزار است. بدافزار به برنامه‌هایی گفته می‌شود که توانایی آسیب رساندن به یک سیستم رایانه‌ای یا شبکه‌ای از کامپیوترها دارند. جاسوس افزار برنامه‌ای است که بدون اجازه کاربر روی سیستم رایانه‌ای وی نصب شده، کنترل آن را از فرد می‌گیرد و اطلاعات شخصی وی را برای یک شخص ثالث می‌فرستد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج