جاباما
۷۹۳۳۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پدر «ژپتو» درگذشت

«کارلو جیوفری» ستاره کهنه‌کار سینما و تئاتر ایتالیا که در سطح بین‌المللی بیشتر برای بازی در نقش «پدر ژپتو» شناخته می‌شود در ۹۰ سالگی درگذشت.

خبرگزاری صبا: «جیوفری» متولد سوم دسامبر ۱۹۲۸ در طول دوران فعالیت هنری خود در بیش از ۹۰ فیلم به ایفای نقش پرداخت و در دهه ۱۹۷۰ میلادی به ستاره تئاتر همچنین آثار کمدی ایتالیایی تبدیل شد.

پدر «ژپتو» درگذشت

وی در عرصه بین‌المللی بیشتر برای بازی در نقش پدر «ژپتو» در فیلم «پینوکیو» ساخته «روبرتو بنینی» در سال ۲۰۰۲ به شهرت رسید.

این فیلم گرچه در آمریکا به یک شکست تجاری تبدیل شد اما در سینمای ایتالیا فروش خوبی داشت. «روبرتو بنینی» قرار است در اقتباس جدید سینمایی از داستان «پینوکیو» به کارگردانی «متئو گارونه» در نقش پدر «ژپتو» بازی کند.

«کارلو جیوفری» که دانش‌آموخته آکادمی ملی نمایش ایتالیاست کار خود را در سال ۱۹۴۷ با برادرش «آلدو جیوفری» آغاز کرد و در سال ۱۹۴۹ برای اولین بار در نقش مقابل «ادواردو د فلیپیو» نویسنده و بازیگر ایتالیایی به روی صحنه رفت و این نمایش آغاز یک همکاری طولانی مدت میان این دو چهره شد که تا دهه ۱۹۸۰ میلادی ادامه پیدا کرد.

وی در دهه ۱۹۷۰ میلادی به یکی از ستاره‌های سینمای کمدی ایتالیا تبدیل شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی نیز این فرصت را یافت در فیلم «پوست» در کنار بازیگران نامداری چون «مارچلو ماسترویانی»، «برت لنکستر» و «کلودیا کاردیناله» بازی کند و این فیلم جشنواره فیلم کن را افتتاح کرد.

سال ۱۹۸۷ نیز با اعطای جایزه «دیوید دی دوناتلو» معروف به اسکار سینمای ایتالیا به «جیوفری» برای بازی در فیلم «من خوشبختم» ساخته «مائوریزیو پونزی» همراه شد.

آخرین حضور او در صحنه تئاتر به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد که در اقتباس نمایشی از فیلم «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ بازی کرد و در آخرین حضور سینمایی خود نیز در سال ۲۰۱۶ در کمدی «عادلانه نیست مرا ترک کنی» ساخته «وینچنزو سالمه» مقابل دوربین رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج