جاباما
۷۹۳۶۱۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بیانیه اساتید حوزه در حمایت از آیات شبیری و یزدی

۵۵۱ استاد عالی حوزه طی بیانیه‌ای ضمن حمایت خود از آیات عظام شبیری زنجانی و محمد یزدی نسبت به هر گونه تخریب مرجعیت و بزرگان حوزه واکنش نشان دادند.

خبرگزاری تسنیم: ۵۵۱ استاد عالی حوزه طی بیانیه‌ای ضمن حمایت خود از آیات عظام شبیری زنجانی و محمد یزدی نسبت به هر گونه تخریب مرجعیت و بزرگان حوزه واکنش نشان دادند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در خصوص نامه حضرت آیت‌الله یزدی «دامت برکاته» به مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله الوارف»، ما امضاء‌کنندگان ذیل نکاتی را تقدیم می نماییم:

تکریم، پاسداشت و رعایت حریم مرجعیت به عنوان دژ مستحکم اسلام و پاسداران مکتب اهل بیت «علیهم السلام» مورد اتفاق همه دینمداران و حوزه‌های علمیه و روحانیت است. در این میان، حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله الوارف» به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید با جایگاه برجسته علمی، اخلاقی و مردمی مورد قبول و احترام و اعتماد همگان است.

حضرت آیت الله یزدی «دامت برکاته» از فقیهان برجسته و مدرسان با سابقه و از اعلام و بزرگان حوزه علمیه قم است که از پیشگامان نهضت و شاگردان بصیر و با اخلاص آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام راحل و علامه طباطبایی «قدس الله اسرارهم» است که پاسداشت حرمت ایشان لازم و پاسداشت فقاهت و انقلاب اسلامی است.

آیت الله یزدی «دامت برکاته» همواره برای مراجع معظم تقلید احترام ویژه‌ای قائل بوده و هستند و در نامه خود، در عین صراحت و شفافیت، با سلام و احترام و عرض ارادت به جایگاه مرجعیت، درصدد تخطئه و جلوگیری از موجه‌سازی و مشروعیت یابی سران فتنه از طریق عادی سازی ارتباط آنان با مراجع معتبر بوده است.

همانگونه که تکریم مرجعیت لازم و ضروری است، احترام به ارکان و بزرگان حوزه هم بایسته است و نمی‌توان نسبت به حمله ناجوانمردانه به فقیه مجاهد آیت الله یزدی «دامت برکاته» بی‌تفاوت بود؛ به ویژه آنکه، این هجمه‌ها توسط عده‌ای سازماندهی می‌شود که بینش و گرایش التقاطی آنان نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت «علیهم السلام» و مواضع‌شان بر علیه فقه سنتی و اصالت‌های حوزوی و مرجعیت روشن است.

به همه دلسوزان دین و کشور، به ویژه فعالان سیاسی و رسانه‌ای یادآور می‌شویم، در این شرایط حساس، همه ما باید با همگرایی و هم‌افزایی، و با بصیرت و هوشیاری در مقابله با جنگ اقتصادی و روانی و رسانه‌ای جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، هوشمندانه به وظایف خود عمل نماییم و همت اصلی خود را در جهت تقویت اقتدار و امید و انسجام و خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات و شکست تحریم آمریکایی مصروف نمائیم.

در پایان از حوزویان انتظار می‌رود با حکمت و دور‌اندیشی در جهت تقویت مرجعیت و ارکان حوزه گام بردارند و با سعه صدر و حفظ انسجام و اخلاق مداری و تفاهم حوزوی نقشه بدخواهان مرجعیت و حوزه و روحانیت را با پایان دادن مناقشات و مشاجرات بی‌ثمر و حاشیه‌ای نقش بر آب کنند.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سربانتین

      توجه شما را جلب می‌کنم به دو کلمه « دامت برکاته » و « دامت ظله الوارف » که بعد از اسم ایشان در این بیانیه ذکر شده است ، اصولا در مراتب حوزوی علاوه بر پیشوند هایس که مرتبه هر شخصی را نشان می دهد ، ادعیه کوتاه که بعد از نام هر شخص بیان می شود هم نشان از درجه و اهمیت و مقبولیت آن شخص در حوزه را نشان می دهد ، واژه « دامت ضلع الوارف » برای شخصیت های بزرگی مانند آیت الله سیستانی و آیت الله بهجت و .... استفاده می شود ، اما در مورد « دامت برکاته » ....

    • بدون نام

      واقعا مملکت نیست که گل وبلبله. همه داریم حال میکنیم.

    • پیمان مهرابی

      بابا دو تا رفیق بودن یه نصیحتی هم به هم داشتن ، چرا اینقدر بزرگش میکنن خیلی ها

    • بدون نام

      حضرت علی. ع می فرمایند حق رابشناس وبعد با معیار حق قضاوت کن در این ماجرا چطور
      میشود هردو بزرگوار را یکی دانست چقدر خوب بود آقایان علما عدالت را رعایت می فرمودند
      وضمن تقبیح جسارت نصایح خود را ییان میکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج