۷۹۴۴۶۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

روسیه به هند «اس-۴۰۰» می‌دهد

منابع دیپلماتیک از تحویل چهار مجموعه سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» به هند تا بهار ۲۰۲۳ خبر دادند.

خبرگزاری فارس: یک منبع دیپلماتیک نظامی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، مسکو قرار است تحت قراردادی که با هند به امضا رسانده چهار مجموعه سامانه پدافند هوایی «اس-۴۰۰» را تا بهار سال ۲۰۲۳ به این کشور تحویل دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این منبع دیپلماتیک نظامی ارزش این قرارداد میان روسیه و هند را ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

طبق گفته این منبع، «روسیه تحت قراردادی که در تاریخ ۵ اکتبر در دهلی نو با مقامات هند به امضا رساند، قرار است پنج مجموعه سامانه اس-۴۰۰ که هرکدام شامل یک مرکز فرماندهی و دو گردان سامانه پرتاب موشک می‌شود، به این کشور تحویل دهد.

اولین مجموعه قرار است در پاییز ۲۰۲۰ به هند تحویل داده شده و مجموعه بعدی نیز در سال ۲۰۲۱ تحویل دهلی نو می‌شود. و به همین ترتیب این روند ادامه خواهد داشت تا آخرین مجموعه در بهار ۲۰۲۳ تحویل هند شود.»

سامانه «اس-۴۰۰» یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی است که با توجه به مشکلاتی که سامانه رقیب آمریکایی آن، پاتریوت در میادین نبرد از خود نشان داده، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در نیمه جولای امسال بود که درپی مذاکرات فشرده وزارت دفاع هند با همتای روسی، مسکو با فروش این سامانه پدافند موشکی به دهلی‌نو موافقت کرد.

در حال حاضر به جز روسیه، تنها کشوری که این سامانه‌ها را خریداری کرده و به‌طور رسمی کنترل آن را در اختیار دارد، چین است. به نوشته نشریه «اکونومیک تایمز» اما احتمال فروش این سامانه‌ها از سوی مسکو به ایران، الجزایر، بلاروس و ویتنام نیز وجود دارد.

ارزش هر فروند سامانه‌های «اس-۴۰۰» به طور کامل (شامل ۸ آتشبار، ۱۱۲ موشک، خودروهای فرماندهی و پشتیبانی) ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

یکی دیگر از کشورهایی که در ماه‌های اخیر علاقه بسیاری به خرید این سامانه نشان داده، ترکیه است که قراردادی نیز به همین منظور با روسیه به امضا رسانده است.

در این میان واشنگتن بارها آنکارا را به وضع تحریم‌هایی سخت در صورت ادامه قرارداد با مسکو در رابطه با خرید اس-۴۰۰ تهدید کرده اما با این حال مقامات ترکیه گفته‌اند که با این تهدیدات واشنگتن این قرارداد خود با روسیه را لغو نخواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناجی

      به جزایران؛؛هرکشور که نفت مجانی بخردوبه خوبی ازنفت استفاده کندمیتوانداس۴۰۰یاهرسلاح پیشرفته ای برای دفاع ازکشور خریداری کند؛؛هند جزء کشورهایی است که ازمعافیت نفتی دربرابرتحریم برخورداراست

    • خواجه حافظ

      من. نمیدونم. چرا این روسیه میخواس به ما اس 300بفروشه انقد ناز میکرد حالا داره به همه جا اس 400میفروشه ما که با هم رفیق فاب هستیم ! شایدم ما با اون فابیم ولی اون جینگ ما نیست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج