جاباما
۷۹۴۵۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

یاری: اروپا می‌خواهد در قبال «مروارید» به ما «آب‌نبات» بدهد

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران گفت: دستگاه دیپلماسی باید به اروپا در خصوص انجام تعهدات خود در خصوص برجام ضرب‌الاجل بدهد. چرا که آنها می‌خواهند در قبال مرواریدی که ما به آنها داده‌ایم به ما آب نبات بدهند.

خبرگزاری فارس: سعید یاری کارشناس مسائل بین‌الملل و دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران در گفت‌وگویی با اشاره به عدم تعهدات برجامی از سوی آمریکا و غرب اظهار داشت: قطعاً اتحادیه اروپا با شاقول و خط‌کش آمریکا هماهنگ است و به صورت کاربردی خود را تسلیم آمریکا کرده است بنابراین در بسیاری از حوزه‌ها محدودیت اختیار دارد.

وی افزود: قطعاً اتحادیه اروپا حتی روسیه و چین نیز در این منظومه وحدت استراتژیک دارند و ممکن است در برخی رفتارها اختلاف تاکتیک داشته باشند. بنابراین جمهوری اسلامی اگر می‌خواهد در این فضا تنفس و تعامل کند و به منافع حداقلی خود دست یابد باید بداندکه آن سوی میز یک ید واحد نشسته است.

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران بر این باور است که آمریکا می‌خواهد بازی برجام را در زمین خاکی اتحادیه اروپا دنبال کند. بنابراین به همین جهت اتحادیه اروپا بنا دارد طراحی‌هایی صورت دهد که CFT, FATF و پیمان‌های تحریمی را به ما قالب کند تا ما در چنگ هژمونیک قدرت گرفتار شویم.

یاری با اشاره به خرید زمان و وقت‌کشی اروپایی‌ها در خصوص انجام تعهدات خود، گفت: آمریکا و به تبع آن اتحادیه اروپا به دنبال فرصت‌سوزی از ایران هستند تا به اهداف خود در قالب برجام دست یابند.

وی با تأکید براینکه باید در خصوص تعلل اتحادیه اروپا در مورد انجام تعهدات برجامی خود اقدامی عملی صورت دهیم، بیان داشت: تعهدات ایران نسبت به برجام صفر تا صد انجام شده و الان وقت عمل اتحادیه اروپا است.

یاری افزود: باید برای ترمیم این معادله و وادارسازی اروپا به اتخاذ اقدامات عملی برای راه‌اندازی کانال مبادلات مالی، اقداماتی عملی از سوی نظام صورت گیرد و این موضوع برای اروپا مسجل شود که هر گونه تأخیر بیشتر در انجام اقدامات عملی، هزینه‌های دشواری را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید به اروپا در خصوص انجام تعهدات خود در خصوص برجام ضرب‌الاجل بدهد. چرا که آنها می‌خواهند در قبال مرواریدی که ما به آنها داده‌ایم به ما آب نبات بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کو گوش شنوا؟
      البته اگه اون شخص خائن و وطن فروش بی غیرت باشه شنیدن صدا براش مهم نیست.

    • سید

      قطعا ما باید فن آوری هسته ای رو از سر بگیریم تا اونا حساب کار دستشون بیاد
      امان از مسئولین ترسو

    • ح

      متاسفانه یا مسئولین ما خود را به خواب زده اند و یا واقعا خواب هستند و این زمان کشی اروپایی ها را نمی بینند و اگر هم می‌بینند بخاطر مسائلی شخصی یا ... دم بر نمی زنند والا هرکس بی سواد سیاسی هم این موضوع را فهمیده و در صدد حفظ منافع خودش هست

    • ققنوس

      تفسیر درستی هست.

    • عای

      دقیقا درست است ولی چرا برخی ها کوته فکر هستن و این موضوع رت نمی دانند

    • بدون نام

      درپشت صحنه یک هماهنگی بین آمریکا واروپا وجود دارد آمریکا نقش پلیس بد واروپانقش پلیس خوب رابازی کنند وقت کشی وتعلل برای همین است ازطرفی آمریکا شدیدترین تحریم ها رااعمال کند وازطرف دیگر اروپا باتامین حداقلی خواست های ایران همچنان ایران رادرپایبدی برجام نگهدارد لذا لازم است ایران باقاطعیت تمام وقتی را ضرب والاجل برای اتحادیه اروپا تعین نماید درصورت عدم تامین خواست ونیاز ایران ازبرجام خارج شده آن وقت است که خودشان دوباره به التماس خواهند افتاد ایران بااقتدار به راهش ادامه دهد هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

    • بدون نام

      این مرواریدچیست که شمابه انهاداده اید. شمادرمقابل کارهایی که میکنیدباعث ازبین رفتن قریب هفتاددرصداین مردم وعقب ماندگی این مملکت وگندگی شکم خودتان گشته اید. اگرهنروتوان داریداول بازار راکنترل کنید بعدظرف پلاستیکی درست کنیدوبعددرباره بقیه چیزهاادعاداشته باشید

    • رضا

      مسولین محترم اروپا داره وقت کشی میکنه و کامِلآ با امریکا تقسیم کار کردن خیالتون راحت که از اروپا برای ایران ابی گرم نمیشه حالا بشینید ذوق اروپا کنید اگه قرار بود روسیه برای ما کاری کنه تولید نفتشو موقع تحریم افزایش نمیداد

    • دونالد ترامپ

      حقمون همینه اونم جیره خورا میخورن بیشترم بدن میخورن

    • بدون نام

      حرف بچگانه

    • حسین

      واقعا درست بیان کرده، در مسیر عقب نگه داشتن ایران بزرگ، همه قدرتها متفق القول هستند و هدف مشترکشون همینه ولی هر کدوم یک روشی دارند...باید به خدا پناه برد

    • بدون نام

      اتفاقا خیلی وقته ما رو با پفک برجام گول زدن

    • بدون نام

      چشم الان اروپا حساب کار خود را می کند

    • AAAAAAA

      تازه این اب نبات هم نه بهداشتیه و سالها از تاریخ انقضا ان گذشته.
      حال هی به این مسئولان بگو آنها محو آن آب نبات هستن.

    • آرش میرمحمدی

      همونم از سرتون زیاده...

    • رحیم

      این موشک قاره پیمارو.بنظرم درست کنیم بعد انرژی هسته ای و بمب هسته ای رو و غنی کردن بیشتر اورانیوم همه و همه شو از سر بگیریم یکی زنگ بزنه اروپا بگه غلط کردیت تلفن رو قطع کنه بعد منتظر باشیم تا بیان غلط اضافی کنن مثل کره شمالی

    • بدون نام

      شما که از منافع ملی خیلی سرت میشه راه حل عملی و جایگزین بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج