جاباما
۷۹۴۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟

کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند.

تابناک: کدام خودروساز آمریکایی به ایران می‌آید؟پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه ۱+۵ خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده‌اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره‌برداری از بازار ایران استفاده کنند.

در میان این خودروسازی‌های غربی، دو خود‌روسازی فرانسوی رنو و پژو، حتی هیأتی از هیأت مدیره خود را رهسپار ایران کرده‌اند تا در کنفرانسی که درباره خودروسازی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند؛ افزون بر این، دو خودروساز فرانسوی، خودروسازهای کره‌ای کیا و گروه خودروسازی سوزوکی هم نقش بسیاری در بازار ایران دارند که البته این دو تا‌کنون آمادگی خود را برای بهره بردن از فرصت شش ماهه توافق ایران و غرب اعلام نکرده‌اند.

بنا بر ‌این گزارش، آمادگی این دو خودروسازی فرانسوی و حضور نمایندگان آنها در تهران، در حالی است که پیش از این، برخی رسانه‌های ایرانی، خبر داده بودند که علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی، نمایندگان کیا، فولکس واگن، هیوندایی و سوزوکی نیز در تهران حضور خواهند یافت؛ خبری که البته از سوی این شرکت‌ها تکذیب شد و ‌فقط دو خودرو‌سازی فرانسوی، خبر حضور خود را در تهران تأیید کردند.

در این باره باید گفت، شرکت خودروسازی پژو در سال ۲۰۱۱ در اوج فروش خود، ۴۵۵‌ هزار خودرو در بازار خودروی تهران را از آن خود کرد که این میزان، تقریبا ۲۹ درصد بازار خودرو تهران در آن سال را شامل می‌شد، در حالی که شرکت رنو، نزدیک ۶ درصد از بازار این کشور را در سال ۲۰۱۱ ‌در اختیار‌ داشت؛ تیراژی که در نیمه نخست سال جاری ایرانی، به حدود نصف رسیده است.

در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی‌ام (دو خودرو‌ساز آمریکایی)، استفاده از یک شرکت سوم برای فروش خودرو به ایران به صورت برخط (آنلاین) را رد کرده‌اند، ولی شرکت فورد اعلام نموده که با دقت در حال شناسایی طرف‌های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می‌رسد.

سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم‌های کنونی را انجام می‌دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج