۷۹۵۹۶۱
۶۱ نظر
۵۰۰۳
۶۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واریز پول بسته‌های غذایی به حساب حقوق کارکنان

با ‌توضیحات امروز وزیر کار، ابعاد تازه‌ای از نحوه اعطای کمک‌های جبرانی و سبدهای حمایت غذایی به کارمندان و بازنشستگان روشن شد.

خبرگزاری ایسنا: با ‌توضیحات امروز وزیر کار، ابعاد تازه‌ای از نحوه اعطای کمک‌های جبرانی و سبدهای حمایت غذایی به کارمندان و بازنشستگان روشن شد.

موضوع توزیع بسته‌های حمایت غذایی و پس از آن اعطای کمک‌های جبرانی دولت در هفته‌های اخیر در صدر اخبار روز قرار گرفته و با وسواس خاصی از سوی مردم و گروههای درآمدی دنبال می‌شد تا این که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در وزارت کار، جزئیات جدیدی از نحوه ارائه بسته‌های حمایت غذایی و کمکهای جبرانی را اعلام کرد.

آنطور که شریعتمداری گفته قرار است این طرح در دو فاز کالایی و نقدی دنبال شود به این نحو که در گام اول ظرف این هفته تمام افراد و دهک‌های تحت پوشش‌ نهادهای حمایتی در دستور کار قرار می گیرند و با جدول جدیدی که بر این اساس تعریف شده، هر خانوار یک نفره تا پنج نفره از رقمی بین ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان بهره مند می‌شوند.

او با اشاره به توزیع بسته حمایت غذایی، گفت: شکل این بسته کالایی است و لیست کالاها هم متنوع است تا دست خانواده‌ها در انتخاب کالا باز باشد.

وزیر کار درعین حال گام دوم را پرداخت نقدی عنوان کرد و گفت: برنامه ما در گام دوم این است که همراه با حقوق این ماه یا زودتر از آن، به کارمندان دولت در بخشهای مختلف واریز نقدی داشته باشیم که این کار توسط دولت یا وزارت امور اقتصاد و دارایی صورت خواهد گرفت.

شریعتمداری همچنین از برنامه ریزی برای آن دسته دهک‌های کم درآمدی که جزو اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، خبر داد و گفت: این افراد جزو گروه سوم هستند که طرح مربوط به ‌آنها دو هفته بعد از اجرای طرح در مرحله اول، ‌ به اجرا درخواهد آمد.

به این ترتیب با گفته‌های امروز وزیر کار در فاز نخست، مبلغ ریالی بسته حمایت غذایی بر اساس مصوبه دوم آبان ماه هیات وزیران و در راستای طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد جامعه، از این هفته به تمام خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص خواهد یافت و در فاز دوم، این مبلغ ریالی تحت عنوان کمک جبرانی که دولت قبلا مصوبه آن را از تصویب هیات وزیران گذرانده بود، از طریق واریز به حسابهای حقوق کارکنان دولتی، ‌عملیاتی خواهد شد.

در فاز سوم، ‌ اقشار و گروههای با درآمد کمتر که جزو اقشار حمایت شده تحت پوشش نهادها نیستند، در دستور کار قرار می‌گیرند که طرح مربوط به آنها دو هفته بعد از اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

براساس طرح حمایت غذایی از خانوارهای کم درآمد، تمام خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی‌های کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانوارهای کم درآمد با دریافتی و درآمد ماهانه کمتر از سه میلیون تومان که توسط وزارت کار شناسایی شده و یا به تایید سازمان بهزیستی و کمیته امداد رسیده باشند مشمول بهره‌مندی از مزایای این بسته غذایی قرار می‌گیرند.

همچنین بر اساس مصوبه پرداخت کمک جبرانی دولت، همه کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، از طریق حسابهای بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد خود کمک جبرانی دریافت می‌کنند و سازمان برنامه و بودجه مجاز است این کمک جبرانی را به حسابهای حقوق واریز کند.

موضوع اعطای کمکهای جبرانی و بسته‌های حمایت غذایی در هفته‌های اخیر از سوی فعالان کارگری و کارشناسان حوزه کار مورد بحث و بررسی قرار گرفته و واکنشهای مختلفی را به دنبال داشته است.

علی اصلانیـ عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در این باره به دولت پیشنهاد کرده بود که به جای دادن سبد کالا به خانوارهای کارگری، مبلغی را به عنوان کمک خرجی به حساب یارانه آنها واریز کند.

به گفته وی در شرایط حاضر که خط فقر و تورم افزایش یافته است انتظار می‌رود این کمک جبرانی برای کارگران هم که عمدتا حداقل‌بگیرند و حقوق آنها بیشتر از یک میلیون تومان نیست، پرداخت شود.

فتح الهی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز با اشاره به جامعه هدف این طرح که شامل حقوق بگیران زیر سه میلیون تومان می‌شود، گفته بود: امروز برای همه مسجل شده که با این ارقامی که کارگران و کارمندان و بازنشستگان می‌گیرند دیگر نمی‌شود یک زندگی را اداره کرد و در این بین خانوارهای کارگری که حتی قادر به برآوردن نیازهای اولیه خود نیستند، بیشترین آسیب را در این شرایط دیده‌اند.

وی از دولت خواسته بود تا در کنار اختصاص سبد کالا و اعطای کمک‌های جبرانی به اقشار کم درآمد و کارمندان و بازنشستگان، برای کارگران هم کمک‌های جبرانی و بسته‌های حمایت غذایی جداگانه‌ درنظر بگیرد تا بیش از این معیشت کارگران به خطر نیفتد.

در روزهای اخیر رئیس جمهور از توزیع اولین بسته حمایت غذایی در آبان ماه خبر داده بود. به گفته وی، این بسته‌ غذایی به افرادی که مشکلات بیشتری دارند و در فشار بیشتری هستند پرداخت خواهد شد و این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه خواهد یافت تا مشکلاتی که برای مردم پیش آمده تا حدودی جبران شود.

با توجه به اعلام رئیس جمهور مبنی بر توزیع بسته غذایی به گروههای تحت فشار و اظهارات امروز وزیر کار که از برنامه‌ریزی برای سایر گروه‌های با درآمد کمتر که جزو اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، خبر داده بود باید منتظر بود که ظرف دو هفته آینده با گسترده شدن ابعاد این طرح، نحوه حمایت از کارگران و اقشار کم درآمد به چه طریق خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .

      پدرسوخته ها پ کارگرا چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه جوری میگن واریز انگار که یک ملیون تومن میخوان واریز کنن ؟خجالت هم خوب چیزیه!!!

      • بی نام

        میخوان با این چندر غاز دهن مردم رو ببندن وروی این همه گرونی ماله بکشن اگه راست مبگین قیمت اجناسی که بالا رفته رو پایین بیارین اینا که دست خودتونه .فقط الکی چند نفر رو دستگیر میکنین وحکم میدین وهیچ خبری از پایین اومدن قیمتها نیست .این سبد حمایتی هم برای یک ماه برسه بقیه ماهها چکار کنن

      • بدون نام

        خاک توسرشون چه با افتخارم دارن صذدقه میدن به مردم خجالتم خوب چیزیه همه چی سه چهار برابر شده این چندر غاز چی میشه واقعا؟؟؟؟

      • بدون نام

        آخه ای مستولی مسلمان اونهایی که می دزدند و اختلاس میکنند و بهر صورت احتیاجی حتی به حقوق ندارند شما به ما بگوید قشر آسیب پذیر کدامند و در کجا قرار دارند،؟؟؟ نکته سلطان های سکه قشر آسیب پذیرند؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی فقط کارمندان دولت مشکل دارند بقیه آدم نیستن

      پاسخ ها

      • علی جان

        اینا همش حرف مفته/همچین میگی که انگار قرار ه به هر نفر دومیلیون بدند /هرموقع دادندمیشه باور کرد پس زیاد زور نزن وناراحت نباش

    • بدون نام

      من که نفهمیدم چی نوشتین و قراره چی بشه!!!

    • بدون نام

      نمی خوادبذل وبخشش کنین. قیمت دلاربیارین سرجاش همه چی درست میشه.ازجیب مردم درمیارین به مردم سبدکالامیدین.

    • بدون نام

      ایناهمش چرنده. راهی نیست جزتعامل باامریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی‌خواهیم دلار بیارید پایین

      • بدون نام

        مرگ بر آمریکا

    • اسی

      کل حقوق من سه هزار تومن بیشتر از سه تومنه
      دریافتیم بعداز کسورات اجباری ۱تومنه به من تعلق نمیگیره

      پاسخ ها

      • معصومه

        مگه چقدر کسورات داری
        کسورات اجباری تهش پونصد تومن میشه
        بقایش حتما واماته

      • بدون نام

        خودشون بررسی کردن دیدن اکثر حکم کارمندا ۳ تومن هست چکار به دریافتی دارن اینا یه جوری درست می کنند که به کسی چیزی ندن

      • بدون نام

        کار بر اسی محترم، غمت نباشه من در جلسات متعدد گفتم که این کلمه زیر سی میلیون ریال را به چهل میلیون ریال تغییر دهید که تقریباً نود درصد این پیشنهاد را پذیرفتند و در پرداخت های بعدی مد نظر قرار خواهد گرفت، با این تصادف جاده ای یک مقداری سرعت کار را گرفت که انشاءالله آن هم مرتفع خواهد شد،

    • بدون نام

      همش دروغه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه خرج فقط خوردنه پس پوشاک چی؟؟!!

      • بدون نام

        کاربر معزز 18/47سرکار نگفتید که آقا داماد هستین یا عروس خانم که راهکاری در حد و قیاس شما گفته شود موفق باشید،

      • بدون نام

        کاربر معزز 18/47سرکار نگفتید که آقا داماد هستین یا عروس خانم که راهکاری در حد و قیاس شما گفته شود موفق باشید،

    • ژیلا

      مبدونم تکلیف تحت پوشش های کمیته وبهزیستی بابرجی 53000 هزارتومان تکلیف کمک جبرانیشون چی میشه ادم نیستن همش کارمنداکه دولت رودارن میچاپن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها خوردن حساب نیست، این همان حساب خرج با برج است، خوردن کردن هم دارد، دریدن دارد تو سرزدن دارد من در تعجبم سه میلیون را پول حساب میکنید من خودم شغل آزاد دارم و ماهیانه نه تا ده میلیون درآمد دارم باز هم برای پنج نفر کم میاد

      • بدون نام

        هزینه های پوشش بنظر میرسد هزینه زاید است چون میشود مثل پیشینیانتان با یک چارک پارچه عورتین را پوشاند و از این همه زرق و برق راحت بشم،

    • بدون نام

      جز وعده و وعید دروغ هیچ در کیسه ندارند خدا لعنتشان کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر خانواری باید یک ملیون تومن واریز کنید تا بتونن خرید کنن؟!

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      خداازتون نگذره خدا ب روز سیاه بنشونتون انشالا داغ عزیزترین کس تون بینیند
      بقرلن ب خدا ب امام زمان ع خسته شدم خسته با ۳۰سال کار یک میلیون ۲۰۰ میگیزم
      اجاره خونه قسط بانک دختر پسر دم بخت '''''''''
      مریضی قلبی و'''''''''و'''''''''''و''''''''''''''''
      خدایا خودت کمک کن خلاص شیم
      خودت مرگ منو برسون !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدالعنت کنه دولت روحانی ،خدالعنت کنه اصلاح طلب هارو،خدا لعنت کنه بازیگراوهنرمنداروکه به روحانی رای دادن مملکت روبه گندکشیدن بدبخت شدیم

      • بدون نام

        خدا نکنه

      • بدون نام

        برای منم دعا کنید بمیرم چون خدا صدامو نمیشنوه. منم چند ساله که نامزدم ولی بخاطر مشکلات اقتصادی نمیتونیم با هم زندگی کنیم هر روزم داره همه چی بدتر میشه .شما رو کاملا درک میکنم امیدوارم هر کسی مسول این همه بدبختیه فقط تو این دنیا مجازات شه

      • بی نام

        خدا کنه الهی آمین . می‌شینم به امید روزی که آقازاده های فاسد و مال مردم خور بمیرن .

      • بدون نام

        حقیقت را به شما بگم اینان اگر خداوند هم از آنها بگذرد مردم و بازنشستگان که سی سال زحمت کشیدند و الان فقط با پوزش تفاله ای از آنها مانده بحساب نميآورند بعداً خودشان باز نشسته میشن و چوب این بی عدالتی ها را میخورند، بازنشستگان قبلی مثل الان نبود یعنی از سال 56-86نه اهل دزدی بودند نه رابطه بازی و رانت الان ده پانزده سال است که علنی میلیاردی می برند و می خندند، انگار نه انگار،!!!

    • محمد

      اره به کارکنان دولت برسید مبادا رو برگردونن. کارگرای بدبخت که آدم نبستن.

    • ایرانی

      واقعاکه عربهای حوزه خلیج فارس دارندبه ماهامیخندندمثل گرسنه هاهرروزنگوهیدزشته بخداکشور نفت خیزگرسنه

    • کارگر

      تازه برگشتیم به دوران اولیور تویست یه لقمه پرت میکنن جلومون کلی هم منت میزارن از ماست که برماست

    • بدون نام

      گدای نوکیسه گداپرور

      پاسخ ها

      • علی

        خدایا کی بشه عمر این شورا بسر بیاد و تمام بشه این چه شورا و شهرداری بود بخدا اگر بلد نیستید

        شورارا بچرخانید درست بگوید به مردم بلد نیستیم و بگذارید تا افراد کار بلد بیایند و سکان شورا را به

        عهده بگیرند واقعا" متاسفم دوباره برای این دو گزینه ای که برای شهرداری انتخاب کرده اید کس که

        می گوید من افتخار می کنم که در مدت وزارتم حتی یک مسکن هم افتتاح نکردم حالا دوباره می خواهد

        شهردار شود ولا رو هم خوب چیزیه

    • sh olga

      آیااین بسته حمایتی به کسانی که بی کارن وهیچ درآمدی ندارن از کمیته امدادوبهزیستی هم حقوقی نمی گیرن تعلق میگیره آیا به مستمری بگیران تامین اجتماعی تعلق می گیره

    • بدون نام

      بجای این مسخره بازیها ودادن نون قندی وشکلات در عوض یک چهارم شدن ارزش پول مردم ویک چهارم شدن سفره مردم دلار رو به همان قیمت 3700 قبل برسونید اگه عرضه شو دارید همه چی خودش ارزون وبجای خودش برمیگرده

    • بدون نام

      بی شرفا پس کارگرا چی خدا لعنت کنه شما هارو کارمتد که وضعش خوبه

    • بدون نام

      اول دلار را بالا بردن تورم ایجاد کردن گرانی راه انداختند .
      ارزش پول را یک پنجم کردن و به بیست درصد پارسال شده .
      حالا مثل آدم گدا و محتاج هی تو سر اقشار ضعیف و کم درآمد میزنند ... هی من گفتم به این رای ندهید .
      بابا اینا در اروپا حساب دارند هی از مردم می کنند هی میبرند اروپا . کسی که راه انبیا و علیا را طی می کند . رای بدهید .

    • بدون نام

      خاک تو سر مسئولان

      پاسخ ها

      • ساحل صدف

        لطفا نوع خاکی توسرشون باید ریخته بشه قید کنید تا حالشون جا بیاد

    • بدون نام

      خدالعنتون کنه مردمابدبخت‌کردن‌روزافقط‌باآمریکاکل‌کل‌می‌کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باسلام ما مستمری بگیر با خانواده پنج نفر که سه میلیون می گیریم وقتی اقساط وبدهی هام را بدیم یک تومن هم نمی مونه تا یک ماه باید چه کار کنیم

    • بدون نام

      مردمو مسغره کردین.مردم نون شب دیگه نداریم بخوریم .زندگیمونو ول کردیم چسبیدیم به این که از گرسنگی نمیریم.خودشون حسابهای میلیاردی دارن.بعد امسال ما دنبال یه لفمه.باید مهم نباشه چون درک کردن برای اینا سنگین .بدبخت شودم .دیگهزندگیمون شده بیچارگی همه چی 100برابر شد .100تومن رو حقوق نداشتن فقط چرتوپرت تحویل دادن.حالا شانس اوردیم که به قول خودشون خدا پیغمبر میشناسن وضعیت مردم اینه اگه نمیشناختن چی میشد

    • بدون نام

      کاربز ۱۵۳۷ کامندا ی عمره درس خانده اند هر که به ان دازه سوادش میگیره من لیسانس با اون کارگر بیسوا مساویام

    • بدون نام

      خوب سواد هم شرطه کارگر عزیز تو که سواد خوندن نوشتن نداری با ان کار مند فرق می کنی یه عمره درس خوندند باید فرق داشته باشه

    • بدون نام

      خجالت بکشید بنده خداارزوی مرگ میکنه ازنداری

    • بدون نام

      پس ماها چی پانزده ساله تویه چاپخونه خراب شده کار میکنیم تازه دریافتی شده یک و پونصد .به کارمندا بدید کم میگیرن هر عید و هفته بسیج و تولد بچه هاشون کلا واسه هر مناسبتی یه کارت هدیه میدن بیمه تکمیلی شونم که هیچ

    • بدون نام

      چرااز مبلغی که قراراست نقدا واریز شود حرف نمی زنید فقط بااین حرف تورم راهیچی نداده بالا می برید یک کلا م بگویید چقدر قراره بدید کشتید مارا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۳۰ هزارتومان

    • بدون نام

      گارگرهای ساختمانی چطور اون بیچاره ها الان که هوا سرد شده ماهی دویست هزار تومان درامد ندارن

    • بدون نام

      خاک تو سرتون با این کمکتون اجناس هزار درصد گرون شدن اینا میخوان صد تومن بدن دست گدا

    • بدون نام

      خدایا شکر چی بگیم والا.....

    • هیدا

      عزیز دل افرادی هستند بیکار تحت حمایت هم نیستند حقوق هم ندارند مسلما بیمه هم نیستند تکلیف اینها چیست؟!؟

    • بدون نام

      دروغ میگن مثل اون حیوونی که اینقدر دروغ نمیگه

    • بدون نام

      خدا راقسم میدم به سربریده حسین مظلوم(ع)باعث وبانی این همه نابسامانی اقتصادی رانابودکندوبه خاک سیاه بنشاندمردم دارندله میشوندچرانمیفهمید.

    • ایرانی ام مثلا

      ملت فقیر تر از همه همه همه کشورها میشود با این سیاست غلط بکجا مهمه که بکجا داریم میریم ملت دارن میمیرن

    • محسن

      بنظرم درمرحله اول دولت مالیاتها رااز ده درصد به ۲یا۳درصدکنه
      درمرحله دوم باواریز یارانه برای هرخانوار۵۰۰تومن بده
      مرحله سوم قیمتها راباکمک تعزیرات حکومتی واصناف ثابت وبانصب اتیکت برروی جنسها قیمتهارانگهداری کنه
      علاوه بر اینها ازشرکتهای تولیدکننده حمایت مالی بکنه تابتوانند تولید ورشدمثبت بکنند مثل وامهای کم بهره ویابخشودگی مالیاتی وبخشودگی سود وامها
      باوربفرمائید خیلی از پیشنهادها شاید بنظرخنده دارباشه ولی همین پیشنهادهای خنده دار شاید بتونه ب مملکتمون وملتمون وکمک به دولتمون باشه
      پس بزارید همه پیشنهاهاشون را اعلام کنن.شاید یه بنده خدائی فکرش ب جائی برسه.حتما که مدیرورییس ومعاون که نباید نظر بدهند.
      باتشکراز توجه تون

    • بدون نام

      واقعا خجالت اوره با این همه منابع خدادادی که نصف جهان رو میتونیم تامین کنیم عین گداها دارن سبد کالا میدن اونم با منت و سرگرم کردن ملت

    • ساحل صدف

      اگر دوست دارید خدمت رسانی به مردم رو از خود مردم کمک بگیرید نظرات مردم تدبیرشان مدبرانه ه است .به جای سبد کالا به فرزندان هر خانوار بن استخر و پسته و تفریحات سالم بدهید ونیاز نیستمردم رو مشغول خرید سبد کالا کنید ماهیانه خوردو خوراک سالم برسونید جریان اداره کشور ما مثل مدیریت کلاس بندی دهه شصتی های مدرسه میمونه که یک ماه مدیرای مدرسه طول میکشید کلاس بندی کنند اخر هم میامدند بعد سه ماه دنبال دانش اموز که تو اشتباهی کلاس بندی شدی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج