جاباما
۷۹۶۰۰۷
۴ نظر
۵۱۸۱
۴ نظر
۵۱۸۱
پ

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!

روستای هابیتون یک مکان واقعی است و هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد. مزرعه الکساندر یکی از اموال او به مساحت ۱۲۵۰ هکتار است که در ماتاماتا در کشور نیوزیلند قرار گرفته و مجموعه ای از خانه هایی است که در فیلم های ارباب حلقه‌ها و همچنین سه قسمتی هابیت مشاهده نموده اید. اما این منطقه تنها برای فیلم ها استفاده نمی شود.

الی گشت : روستای هابیتون یک مکان واقعی است و هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد زیرا شخص نویسنده این مطلب از آنجا دیدن کرده است. مزرعه الکساندر یکی از اموال او به مساحت ۱۲۵۰ هکتار است که در ماتاماتا در کشور نیوزیلند قرار گرفته و مجموعه ای از خانه هایی است که در فیلم های ارباب حلقه‌ها و همچنین سه قسمتی هابیت مشاهده نموده اید. اما این منطقه تنها برای فیلم ها استفاده نمی شود. علاوه بر اینکه روزانه صدها مهمان از این محل بازدید می‌کنند، در این مزرعه حدود ۱۳ هزار گوسفند و بیش از ۳۰۰ گاو گوشتی وجود دارد و گوشت و پشم گوسفند از اصلی ترین صادرات آن‌ها می باشد.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
ساخت روستای هابیتون

در سال ۱۹۹۸ زمانی که گروه پیتر جکسون در حال جست و جوی تپه هایی برای فیلمبرداری های هابیتون بودند، با مزرعه الکساندر برخورد کردند که در قلب وایکاتو قرار گرفته بود. آن ها بر این عقیده بودند که این ناحیه شباهت چشمگیری به آنچه به دنبالش بودند دارد. در بخش خاصی از مزرعه یک درخت کاج باشکوه بالای یک دریاچه قرار داشت که بعدها Bag End در کنار همان درخت کاج قرار گرفت. مناطق اطراف این مزرعه کاملا دست نخورده بوده و هیچ گونه خطوط برق، ساختمان و یا حتی جاده ای وجود نداشت و این بدان معنی بود که جکسون می توانست به دور از تکنولوژی های قرن بیستم یک دنیای فانتزی را همان گونه که در نظر داشت در اینجا بسازد.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
ملاقات با روستای هابیتون

امروزه می دانیم که مجموعه فیلم های هابیتون پس از صاحبان این زمین ها و همچنین استودیو پشت صحنه فیلم ارباب حلقه ها اولین نفراتی بودند که از این روستای زیبا دیدن نموده اند. این روستا در یکی از جزایر شمالی نیوزیلند و در فاصله سه ساعتی از اوکلند واقع شده است. صاحبان این زمین ها یک شرط داشتند و آن هم این بود که این روستا را به شکلی که ساخته می شود ثابت نگه دارند. برای رسیدن به آنجا باید از اوکلند یک خودرو اجاره کرده و به سمت این روستا رانندگی کنید و یا اینکه به وسیله اتوبوس مسافتی در حدود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه را به طی کنید که پیشنهاد می شود ساعت ۸ صبح حرکت نمایید. این سفری طولانی است تا بتوانید در اصل پشت صحنه های یک فیلم را ببینید اما میزان جذابیت این ناحیه به اندازه ایست که حتی کسانی که دوستدار فیلم نیستند نیز برای رسیدن به آن تلاش می کنند. اتوبوس هایی که به این مسیر می روند دارای اینترنت بیسیم می باشند اما انتظار راحتی بسیار را از آن ها نداشته باشید. پیشنهاد می گردد قبل از سوار شدن به اتوبوس ها از سرویس دستشویی استفاده نمایید زیرا این مسیر بدون توقف تا ماتاماتا ادامه خواهد داشت.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
در زمان پیاده شدن از اتوبوس شما به یک مرکز اطلاعات خواهید رسید که همانند سایر خانه های هابیت ها می باشد و می توانید بلیط پیش خرید شده خود را از آنجا دریافت نمایید. بلیط ورودی ۷۹ دلار برای بزرگسالان و کمتر از ۴۰ دلار برای کودکان ۹ الی ۱۶ سال می باشد. بازدید از این روستای رویایی نیازمند ۳۰ دقیقه رانندگی تا محل شروع روستا می باشد. مدت زمان برگزاری تور و بازدید از روستای هابیتون یک ساعت و ۱۰ دقیقه می باشد. هر دو نفری که به عنوان راننده و همچنین راهنما شما را به محل بازدید راهنمایی می کنند دارای اطلاعات کاملی از این سایت، فیلم های ساخته شده در آن و نحوه ساخت آن ها می باشند. از اطلاعات این راهنمایان و همچنین سایر گردشگران موارد مهمی را که می بایست بدانید برایتان شرح خواهیم داد.

به معنای واقعی کلمه هیچ چیز دیگری در ماتاماتا وجود ندارد

کمی قبل و بعد از برگزاری تور بازدید از روستای هابیتون، زمان برای گشت و گذار در ماتاماتا وجود دارد اما به معنای واقعی کلمه هیچ چیزی نمی توانید در اینجا بیابید. اینجا یک منطقه کاملا صنعتی بوده و تنها ۱۴ هزار نفر در آن زندگی می کنند. چند مکان برای خرید و خوردن در خیابان اصلی شهر وجود دارد، اما این شهر آن چیزی نیست که بتوان به عنوان مقصدی برای گردشگری به آن نگاه کرد.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
این سایت در حال حاضر بزرگتر و بهتر از زمان ساختش است

این سایت با تمام جزییاتی که در فیلم دیده اید بازسازی شده به جزء یک مورد که تفاوت دارد. در مجموعه اصلی که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد حدود ۱۵ هکتار از این زمین ها برای خانه های هابیت ها و ساختن آن مورد استفاده قرار گرفت اما در حال حاضر ۳ هکتار به این فضا اضافه شده و همچنین ۵ خانه هابیتی دیگر نسبت به مجموعه اصلی افزوده شده است که در کل تعداد این خانه های دوست داشتنی را به ۴۴ عدد رسانده است.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
سراسر این سایت با درختان کاج پوشیده شده است به جزء یک استثنا که در آن وجود دارد. یک درخت بلوط جعلی وجود دارد که با دقت بالایی از جنس پلاستیک ساخته شده و می توانید آن را در قسمت بالا سمت چپ مشاهده نمایید. البته که این درخت یکی از کوچکترین ها می باشد.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
بیش از یک سوم از افرادی که برای بازدید به این روستا می آیند حتی یکی از فیلم هایی که در اینجا ساخته شده را ندیده اند. هرچند برای خیلی از افراد سوال پیش می آید که پس این افراد و خانواده ها تعطیلات خود را چگونه می گذرانند.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
این منطقه هنوز نیز فعال است

اگرچه در حال حاضر در روستای هابیتون فیلم برداری صورت نمی گیرد اما این مجموعه نیاز دارد تا یک تیم از وتادیجیتال که این سایت را برای اولین بار ساخته اند هر ۶ ماه یکبار آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز اصلاحاتی در آن انجام دهند. تمام چیزهایی که در اینجا مشاهده می کنید واقعی نیستند و بخشی از آن ها توسط تیم پشتیبانی ساخته شده است. از جمله لباس هایی که ساخته شده اند تا در آنجا برای مدت دو سال باقی بمانند. سایر چیزهایی که در سایت مشاهده می نمایید از جمله درختان، گل ها، چمن و همچنین خاک کاملا واقعی بوده و توسط تیم محلی نگهداری می شوند تا دقیقا همانطور که در فیلم ها مشاهده شده قابل بازدید باشند.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!

هابیتون نوشیدنی خود را داشته و بسیار عالی است

در پایان تور بازدید از سایت، شما به فروشگاهی خواهید رسید که در اولین فیلم هابیت دیده می شود. فضای داخلی آن به طور انحصاری برای این فیلم ساخته شده و هر قسمت چوبی که روی دیواره ها مشاهده می نمایید شما را به یاد صحنه هایی از این فیلم خواهد انداخت. نوشیدنی Good George Brewing به صورت انحصاری تنها در این فروشگاه ارائه می گردد. همچنین نوشیدنی های زنجبیل و دانه های عنبر و سیب نیز وجود دارند. یک نوشیدنی انگلیسی به نام Oatbarton Brew هم وجود دارد که بیشتر مورد استقبال رانندگان و کودکان واقع می باشد.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
شما نمی توانید اینجا زندگی کنید اما می توانید ازدواج کنید

متاسفانه هیچ یک از سوراخ های هابیت که در اینجا وجود دارند دارای فضای داخلی واقعی نمی باشند بنابراین شما فرصتی برای زندگی کردن داخل آن ها را ندارید. اما فروشگاه The Party Marquee بسته های پیشنهادی جذابی را ارائه می نماید که شما می توانید با دریافت آن ها برای عروسی و یا جشن تولد خود برنامه ریزی کنید که قطعا می تواند برای طرفداران فیلم ارباب حلقه‌ها بسیار قابل توجه باشد. آن ها به شما اجازه می دهند که همانند یک هابیت و یا یک الف (Elf) لباس پوشیده و در فضایی که مشخص شده جشن خود را برگزار نمایید.

روستای هابیتون، رویایی در دنیای واقعی!
بازدید از روستای هابیتون به عنوان یک فضای فانتزی که برای فیلم ها ساخته شده می تواند بسیار جالب توجه باشد زیرا شما نحوه ای از ساخت خانه ها و طبیعت را اینجا مشاهده می کنید که شاید هیچ کجای دیگر این کره خاکی مشابهی نداشته و به نوعی رویایی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سایه

      الان یکی میاد میگه من هر سال اینجا تولد میگیرم

      پاسخ ها

      • من از خونمون

        پس چی فکر کردی ؟

      • بدون نام

        مطمينا یک سری افراد هستن که به راحتی به خیلی از جاهای دنیا میرن. این چیش عجیبه براتون؟!

    • سایه

      خخخخخخخخخخخ یعنی خدایی عاشقتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج