۷۹۶۴۲۷
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

قاسمی به اروپا: هوشیار باشید

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به دشمنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در مقطع فعلی هستند، به طرف‌های اروپایی هشدار داد که هوشیار باشند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد به پرسش‌های درباره روند روابط ایران و اروپا، دسیسه پردازی‌های اخیر در راستای اختلال در این روابط، تحریم‌های آمریکا و ... پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در اینجا باید به طرف‌های اروپایی هشدار دهیم که هوشیار باشند. در مقطع کنونی با توجه به اهمیت روابط ایران و اروپا و همچنین ابعاد جدید همکاری که می‌تواند بین دو طرف شکل بگیرد، دشمنانی به دنبال تخریب رابطه هستند. همه باید با هوشیاری لازم این مقطع حساس را طی کنیم تا در مراحل بعدی از رابطه خوب دوطرفه بهره‌برداری‌هایی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اینکه مقامات آمریکایی عنوان می‌کنند تحریم‌های اعمال شده علیه مردم نیست بلکه علیه حاکمیت است، آن را یک شوخی و حرف بی‌ربط خواند و پرسید: شما چگونه می‌توانید دارو، مواد غذایی و قطعات هواپیماهای مسافربری و بسیاری چیزهای دیگر که با جان انسان‌ها سر و کار دارد را تحریم کنید و این اقدام را توجیه هم بکنید؟ چه کسانی غیر از مردم عادی از این تحریم‌ها متضرر می‌شوند؟

قاسمی طرح این این ادعاها در عصر اطلاعات را کاری عبث و بی‌فایده‌ خواند و تصریح کرد: قطعا آمریکایی‌ها راه به جایی نخواهند برد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر عدم سوخت رسانی به هواپیماهای ایران در لبنان، ترکیه و لندن و اینکه آیا وزارت خارجه مسؤول پیگیری این مسئله است، پاسخ داد: یک تصور نادرست وجود دارد و آن این است که هر مشکلی که در خارج از کشور به وجود می‌آید باید مستقیما توسط وزارت خارجه حل و فصل شود، اما این‌طور نیست.

سازمان‌های ذی‌ربط در این مسئله احتمالا قرار‌داد‌هایی با طرف‌های خارجی خود برای دریافت این‌گونه خدمات دارند و در ازای آن پرداخت‌هایی می‌کنند، آنها باید بر اساس قراردادهای خود پیگیری این امور را داشته باشند و اگر مشکلی باقی بماند و به دولت‌ها مربوط شود وزارت خارجه در صورت لزوم وارد خواهد شد.

وی افزود: طبیعی است که در نخستین روزهایی که چنین تحریم‌هایی اعلام می‌شود برخی شرکت‌ها به دلیل ترس از جریمه و تحریم خود توسط آمریکا، اشتباهات یا محافظه‌کاری‌هایی به خرج دهند. تصور می‌کنم این شرکت‌ها که سوخت‌رسانی به هواپیماهای ما را انجام نداده‌اند، شرکت‌های دولتی نیستند و شرکت‌هایی غیردولتی هستند که از سر ناآگاهی دست به این اقدام زده‌اند.

قاسمی عنوان کرد: این اقدام‌ها می‌تواند در بازده زمانی معینی اختلال‌هایی را ایجاد کند اما براساس گزارش‌هایی که من از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده‌ام این نوع مشکلات با برخی شرکت‌ها مقطعی است و به زودی حل خواهد شد، اما ممکن است با برخی شرکت‌ها به تناسب ارتباط آنها با آمریکا این نوع مشکلات دیرپاتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب اونا هوشیارند و اتحاد دارند و همکاری دارند با یکدیگر آیا ما هم هوشیاریم !!!!!!!

    • بدون نام

      .. به اروپا میگه هوشیار باشد یعنی مواضب پولهای ما باشید نگران نباش مواضبن تا ریال اخرش مواضبت می کنند

    • بدون نام

      چرا همش قاسمی موضع میگیره ، ظریف از چی میترسه؟؟؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      آقای قاسمی شما که خوب بلدی به اروپا دستور بدی به ترامپ هم دستور بده حتما اگر اروپا گوش نکرد ترامپ گوش می کنه جدی می گم پشت گوش ننداز..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج