۷۹۶۶۲۷
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

شاید پیروز حناچی برای شهرداری تایید نشود

گمانه‌های تایید یا عدم تایید حکم شهرداری پیروز حناچی از سوی وزارت اطلاعات نیز از زمزمه‌های پررنگ روز گذشته شورای شهر بود. شورایی‌ها که در انتخابات پیشین خود با اطمینان از تایید شدن منتخب‌شان سخن می‌گفتند، درخصوص به بهشت رسیدن حناچی مردد به نظر می‌رسند؛ تردیدی که از چند روز قبل نیز تایید و تکذیب‌هایش شنیده می‌شد.

روزنامه فرهیختگان نوشت: گمانه‌های تایید یا عدم تایید حکم شهرداری پیروز حناچی از سوی وزارت اطلاعات نیز از زمزمه‌های پررنگ روز گذشته شورای شهر بود. شورایی‌ها که در انتخابات پیشین خود با اطمینان از تایید شدن منتخب‌شان سخن می‌گفتند، درخصوص به بهشت رسیدن حناچی مردد به نظر می‌رسند؛ تردیدی که از چند روز قبل نیز تایید و تکذیب‌هایش شنیده می‌شد.

محسن هاشمی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «ما مانند دفعات قبل، از وزارت کشور و وزارت اطلاعات استعلام کردیم، ولی هنوز جواب «کتبی» برای من نیامده است.»

رئیس شورا که بر عدم دریافت پاسخ «کتبی» تاکید داشت، در ادامه تصریح کرد: «همیشه حرف‌هایی هست، ولی تا مکتوب نباشد، من نمی‌توانم روی آن حرف‌ها نظر بدهم.»

در همین راستا احمد مسجدجامعی نیز که به قول خودش معتقد بود این را باید از آقای محسن (هاشمی) بپرسیم، به «فرهیختگان» گفت: «ایشان گفتند هنوز مکتوب نیامده. بله خب شفاهی آمده لابد (با خنده) به‌هرحال رئیس شورا مکاتبه می‌کنند.»

مسجدجامعی در پاسخ به اینکه در صورت عدم تایید حناچی چه می‌شود هم گفت: «دوباره پروسه انتخاب شهردار تکرار می‌شود. البته امیدواریم تایید شوند، ما اصل را بر این گذاشتیم.»

رسولی وزیر کشور باید از وزارت اطلاعات استعلام ‌بگیرد

حسن رسولی، خزانه‌دار شورا که چهره‌ای نزدیک به عارف محسوب می‌شود و در دوره‌های پیشین انتخاب شهردار به‌جد از پیگیری‌هایش برای استعلام از دستگاه‌های مختلف سخن می‌گفت، درخصوص تایید حکم حناچی به «فرهیختگان» گفت: «استعلام را باید آقای وزیر کشور بگیرند. براساس قانون، انتخاب شهردار کلانشهرها دو مرحله‌ای است؛ در مرحله اول شورای شهر رای می‌دهد. بعد شورا نظر خود را با اسناد و مدارک مربوطه به وزیر کشور ارسال می‌کند.

در مرحله بعد وزیر کشور و ستاد وزارت کشور انتخاب شهردار توسط شورا را از حیث انطباق با شرایط احراز، بررسی می‌کنند و با آیین‌نامه‌ها تطبیق می‌دهند. در صورتی‌که مشکلی نباشد، نسبت به صدور حکم شهردار اقدام می‌کنند.

یکی از موارد، استعلام از نهادهای حراستی است. استعلام رسمی از نهادهای حراستی باید از طرف مقام منصوب‌کننده یعنی وزیر کشور صورت بگیرد. به عبارتی دیروز که ما صورت‌جلسه را برای آقای وزیر کشور ارسال کردیم، ایشان باید از وزارت اطلاعات در مورد آقای حناچی استعلام بگیرند.»

رسولی در ادامه تاکید کرد که شورا هم به صورت رسمی استعلام گرفته است و افزود: «آقای مهندس هاشمی از طرف شورا از وزارت اطلاعات استعلام گرفتند؛ اینکه پاسخی دریافت کردند یا نه، من در جریان نیستم. اما در کل وزارت اطلاعات به صورت رسمی و قانونی موظف است به وزیر کشور پاسخ دهد.»

حسن خلیل‌آبادی، دیگر عضو شورای شهر نیز به «فرهیختگان» گفت: «استعلام رسمی نه، ولی استمزاج شده تا اینجا که آقای هاشمی گفتند، مشکلی نبوده است.»

در این میان تنها زهرا صدراعظم نوری بود که با اطمینان به «فرهیختگان» گفت: «ما استعلام کردیم حتما تایید می‌شوند.»

با این‌حال حسن خلیل‌آبادی از احتمال انتخاب سرپرست برای شهرداری تا اعلام قطعی نظر وزارت کشور سخن گفت و محسن هاشمی هم تاکید کرد که تا ۱۵ آذر افشانی می‌تواند در بهشت باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کند تایید نشود او هم یکی مثل آخوندی منفور است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه تو اونو میشناسی یا اینکه ساندیس خوری ای کلک

    • بدون نام

      اصلاحطلبان که شورای شهر تهران را در اختیار دارند لیاقت تعیین یک شهردار کاری و بی حاشیه را ندارند. مردم تهران به چه لیستی رأی دادند ، لیست امید(نا امید)

    • بدون نام

      اصلا خرابشده ای مثل شهرداری چکار میکنه که حناچی بیاد و نیاد خوب شهرداری نیویورک ندادن بهشون مسخره است سر مردم خوب به این چیزها میخواهید گرم کنید ....

    • بدون نام

      اخرش به زور اخوندی رو شهردار می کنن ، نمیشه پست بالا نداشته باشه با کارنامه درخشانی که داره شهرداری بهش میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج