۷۹۷۳۲۳
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

گرانی، آجیل فروشان را بیکار کرد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: صنوف خشکبار فروش به دلیل کاهش شدید تقاضا ناشی از گران شدن قیمت‌ها تحت فشار هستند.

خبرگزاری تسنیم: مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در درباره دلایل افزایش قیمت انواع خشکبار در بازار، اظهار کرد: برخی از کالاهای صنف ما مانند پسته با توجه به اینکه صادراتی هستند از افزایش نرخ ارز تاثیر میگیرند و از طرفی بخش دیگری از کالاهای صنف ما مانند مغز گردو و تخم کدو و آفتاب گردان نیز با توجه به اینکه وارداتی هستند از افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم می‌گیرند.

وی افزود: دلیل افزایش قیمت تخمه آفتاب گردان در بازار به دلیل افزایش نرخ ارز ، از هر کیلوکرم ۸ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده است؛ قیمت این محصولات در بازارهای جهانی تغییری نکرده اما با توجه با اینکه ارزش پول ما کاهش یافته و نرخ دلار بالا رفته، این محصولات به قیمتهای بالاتری در مقایسه با قبل به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در واکنش به اینکه چرا پس خشکباری که در داخلی تولید میشود نیز به قیمت های بالایی به دست مردم می رسد گفت: زمین‌های کشاورزی که در شمال کشور بادام زمینی و تخمه‌های کدو و آفتاب گردان تولید می‌شد اکنون از بین رفته و به ویلا تبدیل شده اند و میزان تولید فندق نیز در این مناطق به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیاز مردم در مواردی کمبود داریم باید اقدام به واردات کرد تا قیمت محصولات ایرانی نیز متعادل شود، به طوری که اگر بادام زمینی چینی به بازار ایران نیاید، نوع ایرانی آن را نمیشود کیلویی ۱۰۰ هزار تومان نیز خریداری کرد.

احمدی همچنین درباره دلایل افزایش قیمت مغز گردوی ایرانی و فروش آن به قیمت هرکیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان گفت: این محصول نیز در سال جاری دچار سرمازدگی شده است و ۷۰ درصد آن از بین رفته است به همین منظور در حال گرفتن مجوز واردات قانونی این محصول به کشور هستیم تا قیمت آن نیز در بازار کاهش یابد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اظهار داشت: بادام های درختی تولید ایران نیز امسال دچار سرمازدگی شده است و نیمی از درخت های بادام سرمازدگی آسیب دیده اند.

وی تصریح کرد: امیداریم که قیمت خشکبار برای شبهای یلدا و عید کاهش یابد تا مردم بتوانند آنها را خریداری کنند؛ صنوف ما به دلیل کاهش شدید تقاضا ناشی از گران شدن قیمتها تحت فشار هستند.

احمدی گفت: صنوف ما فروش ندارند؛ به طوری که برخی از همکاران ما در روز تنها دو کیلوگرم گردو فروخته اند که با این میزان فروش نمیتوان هزینه های اداره واحد صنفی را تقبل کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پاسخ اینکه آیا واقعا همه دلایل افزایش قیمت خشکبار در بازار ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و افزایش نرخ ارز گفت: تمام دلایل افزایش قیمت خشکبار این موارد نیست و۳۰ درصد این افزایش قیمت‌ها نیز به خاطر دلال بازی است.

وی افزود: در صنف ما نیز مانند همه صنوف تحلف وجود دارد و مستثنی نیستیم؛ با این متخلفان برخورد میشود اما در مواردی مشاهده شده است که این صنوفی که تخلف دارند از اتحادیه ما پروانه ای ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب

      همش بخاطر شیشه خورده های ایرانیاس. الکی نندازین گردن سرما و خشکسالی و ویلا. انگار ویلا چمنه که تازه ی ماهه سر در آورده. خر خودتونید دزد سرگردنه و سواستفاده گرم خودتونید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم همت کنن و تحریم کنند و نخرند درست میشود

    • وروجک@@

      مغزپسته 200هزار...بادام 90هزار...گردو باپوست 60تا80هزار....برنجک 20هزار...تخمه گل آفتاب 25هزارتومان...کشمش سیاه 20هزار...کشمش سبز40هزار...انجیرخشک عالی البته 80هزارتومان....یک هفته پیش خریدم......فقط شکوفه ارزان بود@@@خیلی گرونه...

    • بدون نام

      خدا کند وارد بشی گردو از خارج وبادام خیلی گران فقط نگاه میکنیم وآه میکشیم .

    • بدون نام

      آجیل نمی خریم
      بیخود بازار گرمی نکنید که فایده ای نداره
      آجیل نمی خریم

    • بدون نام

      دروغه ما اصلا سرمازدگی نداشتیم،اولا عید نوروزو هدف گذاشتن دوما نرسیدن این مواد غذایی رو به بدن جوونای مملکت رو برنامه ریزی کردن،الا برکته اله

    • بدون نام

      برای قشر متوسط و ضعیف ، آجیل یک رویا شد! پسته کیلویی ۲۱۰۰۰۰ !!!
      وقتی ارزش پول کشور ۷۰ درصد پایین بیاد، و تو بوغ و کرنا بگند تحریم در کشور هیچ اثری ندارد و نخواهد داشت!!!
      نتیجه ش میشه این !
      مردم از پس خرید اقلام ضروری برنمیاند،، چه برسه به پسته که جز اقلام ضروری نیست
      عحب مملکت گل و بلبلی شد

    • iran

      به جهنم .ارزون بفروش مردم بخرند.شکم پاره های سیری ناپذیر.باید همتون ورشکست شید تا بفهمید کاسبی ونون حلال یعنی چی.مردم چه گناهی کردن نگید گرون خریدیم چون صنف شما از آب گل آلود داره ماهی میگیره موز از آمریکای لاتین از مزرعه برداشت میشه اقدامات انبارداری گمرکی مالیات هزینه حمل کشتی وووووو تا ایران میریسه میشه کیلویی ده دوازده تومان که بازم دلال باعث گرون شدنش اینطور نیست بعد یه قلم خشکبار مثل پسته توایران ۴۰۰یا۵۰۰کیلومتر انورتر تولید میشه تو خاک کشور بعد تو بازار می‌دین ۲۰۰ هزارتومن انصاف خوب چیزیه خداوند ناظر اعمال شما کلاشان هستش که دارید به مردم واقتصاد کشور ضربه میزنید......حرف زیادی نزن....توجیه راحته

    • Mohamaad

      پسته دویست هزار تومن !!

    • جواد

      گردو کجا ۱۰۰هزار تومن میده بگید بریم بخریم
      پسته چی کیلو ۱۶۰هزار تومن به بالا
      بادام هندی اونم کیلو ۱۸۰هزار تومن
      چقدر دروغ میگید وقتی وارد کننده و صادر کننده خود نور چشمی ها هستن معلوم هست که برای سود بیشتر هر کاری بکنن

    • شهرام

      به جهنم که بیکار شدن . بیخودی قیمتها رو کردن ۴ برابر . حالا بخورن نوش جونشون .

    • بدون نام

      حالا نه اینکه بقیه مشاعل کار و بارشان سکه است..

    • بدون نام

      کی میتونه پسته رو کیلیویی 250 بخره یا آجیلو 300،350. واقعا دلتون خوشه مردم تو نون شب موندن

    • عسل

      این گرونی ربطی به دلار نداره .چون داره توی این کشور تولید میشه .کار خوده اجیل فروشاست که اینجوری یهو همه چی رو گرون کردن .خودمون به خودمون رحم نمیکنیم

    • بدون نام

      تکرار میکنم رب همچنان ۱۶ هزار تومنه و عادی شده!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج