۷۹۷۵۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نورافکن به استقلال بازمی‌گردد؟

اینکه نورافکن به استقلال باز می‌گردد یا نه، به اتفاقاتی بستگی دارد که تا زمستان در بلژیک و تهران رخ خواهد داد.

ایران ورزشی: زمزمه‌های بازگشت امید نورافکن به استقلال از همان زمانی آغاز شد که سایت فوت نیوز بلژیک مدعی شد که این بازیکن در تعطیلات زمستانی از تیم شارلووا جدا خواهد شد. با این پیش‌زمینه بود که احوالپرسی امید نورافکن با وینفرد شفر در حین بازی دوستانه تیم ملی، گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال بازگشت او به استقلال به دنبال داشت.

نورافکن در ابتدای فصل، وقتی استقلال را به مقصد لیگ بلژیک ترک می‌کرد، امیدوار بود که بتواند مثل کاوه رضایی در فوتبال اروپا درخششی داشته باشد و مسیر فوتبال خود را تغییر دهد. امید اما چندان خوش‌شانس نبود و درخشش مارکو، هافبک ماداکاسکاری شارلووا باعث شد تا نورافکن در تیم جدیدش نیمکت نشین شود.

طبیعی است که برای نورافکن فوتبال بازی کردن در یک تیم درجه چندم به مراتب بیشتر از نیمکت نشینی در شارلووا می‌تواند به فوتبال این بازیکن کمک کند. در چنین شرایطی اعلام لیست هفت نفره بازیکنان خروجی شارلووا از سوی سایت بلژیکی هم باعث می‌شد که امید استقلالی‌ها، نسبت به بازگشت بی‌تمایل نباشد.

هرچند که او بعد از اعلام اسمش به عنوان یکی از خروجی‌های تیم، هرگز این موضوع را نپذیرفته و همچنان امیدوار است که بتواند با عملکرد بهتر خود نظر سرمربی تیم را درباره خودش تغییر دهد اما بعد از زمزمه‌هایی که درباره تمایل او به بازگشت به استقلال شنیده می‌شد، دیدارش در حاشیه بازی تیم ملی را خیلی‌ها به حساب چراغ سبز او برای استقلالی‌ها گذاشته‌اند.

مهم‌تر از تمایل نورافکن برای بازگشت اما نیازی است که استقلال در شرایط فعلی به بازیکنی چون او دارد. امید نورافکن یکی از پدیده‌های استقلال در دو، سه فصل اخیر بود. بازیکنی چپ‌پا با توانایی بازی در چند پست از جمله دفاع چپ، هافبک دفاعی و هافبک چپ. او را نخستین بار پرویز مظلومی در تیم اصلی استقلال بازی داد و بعدها نوبت به علیرضا منصوریان و وینفرد شفر رسید تا از او در ترکیب ثابت استفاده کنند.

حالا به نظر می‌رسد استقلال برای فرار از بحران، چشم به بازگشت این بازیکن ۲۱ ساله داشته باشد. بازیکنی که می‌تواند کمک بزرگی برای شفر باشد و با توجه به تجربه ناموفق در اروپا، بعید نیست دوباره به ایران برگردد و پیراهن آبی بپوشد.

نورافکن به استقلال بازمی‌گردد؟
شاید در چنین شرایطی دیدار با شفر در حاشیه بازی تیم ملی برای نورافکن فرصتی بود برای اینکه یکبار دیگر خودش را به عنوان یک گزینه به سرمربی سابق معرفی کند اما این دیدار در همین حد باقی‌ ماند و به صحبتی درباره بازگشت نورافکن نینجامید. این را هم شفر در صحبت‌هایش تأکید کرده و هم نورافکن.

امید نورافکن درباره شایعه بازگشت به استقلال می‌گوید: «دو ماه تا نیم فصل باقی مانده است. مطمئنا می توانم یک تصمیم خوب بگیرم.» بازگشت به استقلال تا چه اندازه در تصمیم خوبی که قرار است بگیرد، نقش خواهد داشت؟ امید پاسخ می‌دهد: «هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. اگر شرایط خوب باشد. فعلا صحبت خاصی نبوده است. من فقط می خواهم خوب تمرین کنم تا جایی در ترکیب تیم شارلووا داشته باشم.»

شفر هم البته درباره صحبت با نورافکن برای بازگشت به استقلال، تنها به بیان همین جمله اکتفا می‌کند که: «صحبتی درمورد بازگشت نورافکن به استقلال نشد.»

شفر نه یک کلمه بیشتر می‌گوید و نه یک کلمه کمتر. او حتی نمی‌گوید که تمایلی به حضور این بازیکن جوان در تیمش دارد یا نه و پاسخش تنها این است که در این دیدار حرفی در این رابطه نشده است.

اینکه نورافکن به استقلال باز می‌گردد یا نه، به اتفاقاتی بستگی دارد که تا زمستان در بلژیک و تهران رخ خواهد داد. نورافکن امیدوار است که بتواند سرمربی شارلووا را متقاعد کند و در لیگ بلژیک بماند. از طرفی ۴ هفته پیش رو برای استقلالی‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است و نتیجه‌گیری استقلال در هفته‌های پیش رو، اتفاقات مختلفی را می‌تواند در استقلال رقم بزند که بازگشت نورافکن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج