۷۹۸۴۳۶
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

اکران فیلم مستند در سالن‌های سینمای ایران، تجربه جدیدی نیست. اما در سال‌های اخیر با ایجاد و گسترش سالن‌های گروه هنروتجربه، فیلم‌های مستند نمایش‌های به نسبت موفق‌تری در سینما‌ها داشته‌اند.

روزنامه خراسان - مصطفی قاسمیان: اکران فیلم مستند در سالن‌های سینمای ایران، تجربه جدیدی نیست. اما در سال‌های اخیر با ایجاد و گسترش سالن‌های گروه هنروتجربه، فیلم‌های مستند نمایش‌های به نسبت موفق‌تری در سینماها داشته‌اند.

سال گذشته نیز با اکران مستند «صفر تا سکو» با موضوع زندگی خواهران منصوریان، اتفاق ویژه‌ای افتاد و این فیلم با فروشی ۳۸۰ میلیونی، رکورد فوق‌العاده‌ای را در ژانر مستند به ثبت رساند.

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

با بسته پیشنهادی خراسان شامل 6 مستند متنوع و تماشایی که این روزها به تناوب در سالن‌های هنروتجربه اکران می‌شوند، همراه ما باشید:

اینستاگرامر (فضای مجازی)

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

مستند پرمخاطب این روزها درباره چند نفر از چهره‌های اینستاگرامی است؛ اینفلوئنسرهایی که با غذاهای رنگارنگ، سفرهای پرزرق‌وبرق، دورهمی‌های غبطه‌برانگیز و... شناخته می‌شود.

«اینستاگرامر» با ریتم تند و دست گذاشتن روی سوژه‌ای ناب، حسابی جذاب شده است و اکران‌های پررونقی دارد.

مستند نگاهی دقیق‌تر دارد به تصاویری که ما از این چهره‌ها در اینستاگرام می‌بینیم. «اینستاگرامر» به کارگردانی سینا کیان‌پور، مدتی‌ است که اکران‌های پررونقی را تجربه می‌کند.

برسد به دست آقای بنان (موسیقایی)

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

غلامحسین بنان، نام مهمی در موسیقی سنتی ایرانی است. مستند «برسد به دست آقای بنان» به کارگردانی زهره محقق، به واسطه نامه‌ای که به این خواننده فقید نوشته شده، به زندگی و آثار او پرداخته است.

همسر، پسرخوانده، شاگردان و برخی خوانندگان دیگر مانند حسین خواجه‌امیری و محمدرضا شجریان، از افرادی هستند که در این مستند حضور دارند.

این فیلم به همراه «بزم رزم» و «چاووش» از آثار مستند موسیقایی پرمخاطب یکی دو سال اخیر هستند.

در جست وجوی فریده (اجتماعی)

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

مستند تحسین‌شده جشنواره حقیقت پارسال که به تازگی اکران خود را آغاز کرده، درباره زنی است که چهل سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط خانواده‌ای هلندی به فرزندی گرفته می‌شود.

او پس از چهار دهه به ایران می‌آید تا با کسانی که مدعی‌اند خانواده‌اش هستند، دیدار کند و آزمایش بدهد.

این مستند به کارگردانی مشترک آزاده موسوی و کوروش عطایی در جشنواره فجر هم حضور داشت و تحسین تماشاگران و منتقدان را برانگیخت.

درباره فروشنده (سینمایی)

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

تماشای پشت‌صحنه فیلم‌های سینمایی به خودی خود جذاب است؛ به خصوص اگر درباره فیلم اسکاری اصغر فرهادی باشد.

«درباره فروشنده» به کارگردانی مشترک وحید صداقت و تهمینه منزوی، روند خلق فیلم سینمایی «فروشنده» را از مرحله ایده تا پایان ساخت این فیلم روایت کرده و در گفت‌وگوهایی با اصغر فرهادی، منتقدان مطرح بین‌المللی و دیگر عوامل، فیلم را بررسی کرده است.

«درباره فروشنده» بیشتر سئانس‌های خود را در ماه‌های آغازین سال گذرانده و این روزها نمایش‌های کمتری دارد.

رزم آرا؛ یک دوسیه مسکوت (تاریخی)

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

یک روایت تحقیقی و جسورانه از اتفاقاتی در تاریخ معاصر که فکر می‌کنیم حقیقت کامل‌شان را می‌دانیم. «رزم آرا؛ یک دوسیه مسکوت» به کارگردانی سیداحسان عمادی روزنامه‌نگار باسابقه، بازسازی پویا‌نمایی جذاب از بازجویی‌های امنیتی آن زمان به نمایش گذاشته و تلاش کرده با بی‌طرفی به وقایع مرتبط با ترور علی رزم‌آرا نگاه کند.

«رزم آرا؛ یک دوسیه مسکوت» تلاش مهمی برای تولید فیلم‌های مستند تاریخی با روایت‌های جذاب و تماشایی است که با استقبال زیادی هم مواجه شده است.

فرشاد آقای گل (ورزشی)

۶ مستند جذاب سینمای ایران در سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر با موفقیت «من ناصر حجازی هستم» و «صفر تا سکو»، موج جدیدی از مستندهای سینمایی با موضوعات ورزشی ساخته شده.

«فرشاد آقای گل» به کارگردانی جعفر صادقی هم یکی از همین آثار است که این روزها تیزرهایش از تلویزیون پخش می‌شود. فیلم درباره فرشاد پیوس اسطوره باشگاه پرسپولیس است که در دهه شصت و هفتاد، آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای داشت.

دیدن «فرشاد آقای گل» که این روزها با استقبال مواجه شده، بدون تردید برای علاقه‌مندان به فوتبال به خصوص پرسپولیسی‌ها جذاب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج