۷۹۸۶۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روش‌ های چینی برای عیالوار شدن!

در شرایطی که چینی ها از طرف دولت ملزم به رعایت قانون تک فرزندی هستند، یک کارگردان چینی با صدور اعلامیه‌ای گفت که سه فرزند دارد و به همین دلیل از مردم عذر می خواهد.

مجله مهر: در شرایطی که چینی ها از طرف دولت ملزم به رعایت قانون تک فرزندی هستند، یک کارگردان چینی با صدور اعلامیه‌ای گفت که سه فرزند دارد و به همین دلیل از مردم عذر می خواهد.

ژانگ ییمو کارگردان مشهور چینی در نامه سرگشاده‌ای گفت سه فرزند دارد اما شایعاتی مبنی بر این که پدر هفت فرزند است، رد می‌کند. او گفته است که با داشتن سه فرزند به قوانین کشورش بی احترامی کرده و به همین دلیل از مردم عذرخواهی می کند. ژانگ ییمو در وب سایت خود نوشت که او و همسرش دو پسر و یک دختر دارند و حاضرند برای جبران این بی قانونی، در شهر ووژی چین سرمایه گذاری کنند.

روش‌ های چینی برای عیالوار شدن!

ژانگ ییمو فیلمساز بین‌المللی و تحسین شده چینی

ژانگ البته یکی از صدها ثروتمند چینی است که قوانین تک فرزندی را در این کشور نادیده می گیرد. قوانینی که از سال ۱۹۷۰ برای کنترل جمعیت این کشور وضع شده و بر اساس آن، داشتن بیش از یک فرزند در شهرها و بیش از دو فرزند در روستاها مستلزم پرداخت جریمه است.

این روزها اما چینی های ثروتمند با پرداخت جریمه یا مهاجرت موقتی به مناطق اطراف مثل هنگ کنگ و تایوان، فرزندان دوم و سوم خود را به دنیا می آورند.

مدتی قبل حتی عده ای از چینی ها برای فرزندآوری بیشتر دست به دامن آمریکایی ها شدند و با اجاره رحم زنان امریکایی، هم صاحب فرزند شدند و هم برای فرزندشان تابعیت چینی آمریکایی گرفتند. این طرح حدود ۱۲۰ هزار دلار برای خانواده های چینی هزینه دارد با این حال، استقبال از آن در سال جاری بیش از گذشته اعلام شده است؛ تا جایی که کلینیک های باروری امریکایی در حال راه اندازی وبسایت چینی و استخدام کارکنان چینی زبان برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان هستند.

این دور زدن های قانون در کنار پیر شدن هرم سنی چین، باعث شد تا چند روز قبل، خبرگزاری شینهوا از تجدید نظر دولت چین در قانون تک فرزندی خبر داد و نوشت که دولت، قوانین را در این زمینه تعدیل خواهد کرد. این به آن معناست که از این پس به خانواده هایی که یکی از والدین آنها تک فرزند بوده، اجازه داده می شود که دو فرزند داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج