۷۹۸۷۲۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

سرنوشت تیم‌ها بعد از کسر امتیاز و محرومیت

 پرسپولیس، شاید تنها تیم دنیا باشد که با کسر امتیاز قهرمان می‌شود و با پنجره بسته، به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد.

وبسایت نود: استقلال خوزستان اولین تیمی نیست که با کسر امتیاز و پنجره‌های بسته روبرو می‌شود اما بر خلاف موارد قبلی، شاید این جریمه به نابودی این باشگاه منجر شود. خاطرات کسر امتیاز بخاطر بدهی‌های خارجی در فوتبال ایران، سابقه‌ای طولانی دارد.

در بین تیم‌هایی که با کسر امتیاز روبرو شدند، بعضی ضرر کردند اما نه ضرری که ضربه بزرگی به باشگاه بزند. پاس تهران، اولین تیمی بود که در لیگ ششم، یک امتیاز جریمه شد. پاس در آن فصل شرایط خوبی نداشت اما این کسر امتیاز، فقط یک رده در جایگاه پایان فصل آن‌ها تاثیر گذاشت.

داماش در لیگ سیزدهم هم بدون کسر یک امتیاز همچنان سقوط می‌کرد. پدیده فصل پیش اما، از یک تیم مدعی به یک تیم میانه جدولی تبدیل شد و حسابی ضرر کرد.

بر خلاف آن‌ها، خیلی تیم‌ها توانستند کاملا کسر امتیاز را جبران کنند و این موضوع، هیچ تاثیری روی آینده‌شان نگذارد. مهمترین آن‌ها، پرسپولیس لیگ هفتم بود که به شکلی باور نکردنی با کسر ۶ امتیاز قهرمان شد.

سپاهان هم در آن فصل ۳ امتیاز از دست داد اما در رده دوم قرار گرفت و بدون کسر امتیازات پرسپولیس و سپاهان، جدول تغییری نمی‌کرد. لیگ سیزدهم پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و ملوان همگی یک امتیاز جریمه شدند. اگر همه این امتیازات برگردد، باز هم ترتیب تیم‌ها در جدول لیگ سیزدهم تغییری نمی‌کند.

خاطرات تیم‌های ایرانی از پنجره‌های بسته نقل و انتقالات، به سال‌های اخیر مربوط می‌شود. استقلال و تراکتورسازی اولین تیم‌هایی بودند که با پنجره‌های بسته جریمه شدند. استقلال فقط از پنجره زمستانی محروم شد و نیم فصل دوم لیگ شانزدهم مجبور شد از جوان‌هایش استفاده کند.

این موضوع، در نهایت به نفع آن‌ها تمام شد. تیم منصوریان با کم شدن میانگین سنی اوج گرفت و از میانه جدول به رده دوم رسید. تراکتورسازی اما تاوان سختی بابت این جریمه داد. آن‌ها نیم فصل دوم لیگ شانزدهم و پس از محرومیت ۴ خریدشان بخاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات از کورس قهرمانی جا ماندند و لیگ هفدهم را بیشتر در نیمه پایین جدول سپری کردند.

پرسپولیس، آخرین تیم ایرانی بود که دو پنجره از نقل و انتقالات محروم شد. آن‌ها لیگ هفدهم، با وجود محرومیت قهرمان شدند و این فصل، تا فینال لیگ قهرمانان جلو رفتند. با این حال مصدومیت ماهینی و انصاری و فشار سنگین روی تیم در شرایط سخت، تاثیر این محرومیت روی تیم را نشان داده است. با این حال تیم برانکو را می‌توان موفق‌ترین نمونه، برای مقاومت مقابل دو پنجره بسته نقل و انتقالات دانست.

کسر ۶ امتیاز از استقلال خوزستان، آن‌ها را با اختلاف زیادی نسبت به سایر تیم‌ها به رده آخر جدول فرستاده است. این تیم ۴ بازی از ۵ بازی آخرش را باخته و فرم خوبی هم ندارد. با این شرایط شاید فقط یک معجزه بتواند استقلال خوزستان را نجات دهد و بسته شدن پنجره زمستانی، شانس معجزه را هم از آن‌ها می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کشک بادمجان

      به درک، به سنگ پرانی تو بازیها ادامه بدن بعدش هم آقای یزدی بگه تماشاگران خوب بودند اتفاقی نیفتاده است، حتماً قهرمانی تو شاخش

    • بابک

      خدا جای حق نشسته.اه دل هواداران پرسپولیس دامان این تیم را گرفت و نهایتا به لیگ یک سقوط خواهد کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره دقیقا دلم خنک شد

    • هوادار قدیمی

      ما پرسپولیسیها مثل تیمهای دیگه رفتار نکنیم از زمین خوردن رقبای خودمان خوشحال نشیم. چونکه رقابت داخل میدان وررزش هست همکاری کنیم تا این فرهنگ را جا بندازیم درست مثل حمایت برانکو که تیم را تحویل گرفت تا به اینجا رسانده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج