۷۹۸۸۶۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نماینده ورامین: مجلس وظیفه‌ای در برابر مجمع ندارد

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم نقوی حسینی نماینده ورامین نوشت: اخیرا مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه‌ای که در بحث نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام دارد، درباره برخی مصوبات مجلس از این حیث اعلام ‌نظر کرده و می‌کند.

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم نقوی حسینی نماینده ورامین نوشت: اخیرا مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه‌ای که در بحث نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام دارد، درباره برخی مصوبات مجلس از این حیث اعلام ‌نظر کرده و می‌کند.

با این حال ما در قانون هیچ بحثی درخصوص پذیرش نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مجلس و اعمال آن در مصوبات نداریم. بنابراین مجلس نسبت به این ایرادها و نظراتی که از جانب مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان شده، هیچ وظیفه‌ای ندارد.

با این حال اگر مجمع تشخیص نظراتش را به شورای نگهبان بفرستد و این شورا نظرات مجمع را در جریان انجام وظیفه‌اش درخصوص انطباق مصوبات با اصول شرع و قانون در نظر گرفته و نظرات مجمع را اعمال کند و به مجلس بفرستد، مجلس نیز مطابق قانون موظف به بررسی این موارد است اما مجمع تشخیص نمی‌تواند راسا نظراتش در مخالفت با مصوبات را به مجلس ارجاع کند و مجلس نیز متعاقبا موظف به اعمال این موارد در مصوبات نیست.

نکته دیگر در بحث اعلام‌نظر رییس مجلس درخصوص ایرادهای مجمع به لایحه الحاقیه دولت به کنوانسیون CFT است که آقای لاریجانی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان، علت عدم رسیدگی به این موارد را دیرکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در اعلام ایرادها عنوان کرد و به این اعتبار، بعضا گفته شد که رییس مجلس با این گفتار، عملا اصل موضوع را پذیرفته و صرفا به‌ خاطر دیرکرد از پذیرش آن سر باز زده اما واقعیت این است که در هیچ جای قانون چنین وظیفه‌ای برای مجلس پیش‌بینی نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس شما و امثال شما تو مجلس چکار میکنی که وظیفه ای ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج