۷۹۸۸۶۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

زاهد: دلواپسان و اپوزیسون دولبه یک قیچی‌اند

فیاض زاهد گفت: ما بزرگترین مشکل بین‌المللی و امنیتی ایران را از طریق برجام پیش بردیم. برجام منافع بسیاری را در خارج و داخل تهدید کرد. برجام در خارج منافع رژیم صهیونیستی و عربستان و تندروهای آمریکا و در داخل منافع دلواپسان و عناصر غیرشفاف را مورد تهدید قرار داد.

آرمان نوشت: فیاض زاهد گفت: ما بزرگترین مشکل بین‌المللی و امنیتی ایران را از طریق برجام پیش بردیم. برجام منافع بسیاری را در خارج و داخل تهدید کرد. برجام در خارج منافع رژیم صهیونیستی و عربستان و تندروهای آمریکا و در داخل منافع دلواپسان و عناصر غیرشفاف را مورد تهدید قرار داد.

فیاض زاهد فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دلواپسان داخلی و اپوزیسیون خارجی دولبه یک قیچی هستند که با اینکه در ظاهر ضد هم هستند، اما حرف یکسانی را بازتاب می‌دهند که نمی‌توانید از طریق صندوق رأی، کنش‌های مسالمت جویانه، انتخابات و نهادهای اجتماعی و مدنی مطالبات خود را پیگیری کنید. اما با همه این تصلبی که تلاش می‌کنند نشان دهند نظام اسلامی همچنان ظرفیت‌هایی را در درون خود نشان می‌دهد که از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به بر آمدن رئیس دولت اصلاحات و حسن روحانی اشاره کرد. حسن روحانی را باید با همتایان خودش مقایسه کنیم.

وی افزود: من در جای دیگری نیز گفته بودم که اگر مخیر به انتخاب بودید میان حسن روحانی و ژان ژاک روسو می‌توانستید روسو را انتخاب کنید، اما در سال ۹۲مخیر بودید میان ۴ انتخاب و عقلانی‌ترین پیشنهاد را اصلاح‌طلبان دادندکه در دور اول آقای روحانی این به خوبی خود را نشان داد. ما بزرگترین مشکل بین‌المللی و امنیتی ایران را از طریق برجام پیش بردیم. برجام منافع بسیاری را در خارج و داخل تهدید کرد.

اهم اظهارات فیاض زاهد به شرح زیر است:

برجام در خارج منافع رژیم صهیونیستی و عربستان و تندروهای آمریکا و در داخل منافع دلواپسان و عناصر غیرشفاف را مورد تهدید قرار داد. در دور دوم به رغم اینکه آقای روحانی با وعده‌های داده شده در انتخابات فاصله گرفت، اما همچنان در مقایسه با وضعیت و تحلیل شرایط موجود به نظر من در بسیاری از شاخص‌ها کارنامه قابل قبولی دارد. سیاست عرصه مطالبات در روی زمین است، هرچند همچنان تمایل به آرمان خواهی دارد، اما باید این واقعیت را در نظر گرفت که صحنه سیاسی پس از خروج آمریکا از برجام بهم ریخت، فشارهای رژیم صهیونیستی و عربستان تا حدی موثر بود.

اما ما به صحنه جهانی که نگاه می‌کنیم در نتیجه تدبیر این دولت جامعه جهانی را در کنار خود می‌بینیم. شاید گفته شود که اثرات مادی و اقتصادی همراهی جامعه جهانی با ایران چیست، که می‌گویم این سازوکار پیچیده‌ای برای حاکمیت اقتصادی آمریکا، نفوذ دلار، پیچیدگی‌های بانکی و مساله تحریم است.

*اما به یاد داشته باشید امروز فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، روسیه و جهانی که طرفدار تعامل چندگانه است در سمت ایران قرار دارد. همین که از نظر سیاسی همچنان در جامعه بین‌الملل موضع درستی داریم اقدامی رو به جلوست. در حوزه‌های اقتصادی دولت به رغم فشار سنگینی که بر مردم وارد می‌شود توانسته تا حدی ثبات را در بخشی از حوزه‌ها نگه دارد، اما این وضعیت به هیچ وجه ایده‌آل نیست. شاید مردم زمانی که این جملات را می‌شنوند آن را باور نکنند، اما یادمان باشد که در کنار فرانسه، سوئیس و لوکزامبورگ زندگی نمی‌کنیم. کافی است به اطراف خود نگاه کنیم که پر از تنش و تعارضات گسترده بین‌المللی است و ما این ثبات، امنیت و شرایط موجود را تنها از طریق روش‌های موجود می‌توانیم دنبال کنیم.

*به دلیل رفتار ما و به دلیل برخی کنش‌های غلط برخی موجی از نفرت در میان نیروهای سیاسی بیرونی و نیروهایی که خواهان تغییر هستند و گروه‌های مختلف اجتماعی و حاشیه نشینان شکل گرفته است. کافی است این سپر امنیتی، سیاسی و نظام مستقر را بردارید، موجی از خشونت و نفرت در حوزه‌هایی که تخریب شده دیده می‌شود. اگر به نهاد خانواده، روابط اجتماعی، تخریب نهادهای مرجع، خلع سلاح شدن همه عناصر و شخصیت‌هایی که می‌توانند در نقاط فیصله بخش به داد کشور برسند نگاه کنیم همه به شدت آسیب دیده‌اند. رها کردن کشور در چنین امواجی بسیار خطرناک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ج

      احسنت به نکته های حساس و جالبی اشاره شد

    • ج

      احسنت به نکته های حساس و جالبی اشاره شد

      پاسخ ها

      • @

        اپوزیسیون های خارج که دوستای اصلاح طلب خودتونن که بدبخت! :)

    • ابوالفضل رمضانی

      لبه دو قیچی اند و مردم رو برش میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج