۷۹۹۰۴۳
۷۵ نظر
۵۰۱۵
۷۵ نظر
۵۰۱۵
پ

میزان سهمیه و قیمت بنزین یارانه‌ای

با اطلاعیه صادر شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی مقرر شد دارندگان خودرو و موتوسیکلت نسبت به دریافت کارت سوخت اقدام نمایند چرا که سوختگیری با این ابزار از این به بعد انجام خواهد گرفت.

خبرآنلاین: با اطلاعیه صادر شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی مقرر شد دارندگان خودرو و موتوسیکلت نسبت به دریافت کارت سوخت اقدام نمایند چرا که سوختگیری با این ابزار از این به بعد انجام خواهد گرفت.

گزارش های رسیده نشان می دهد قوی ترین گزینه در میان گزینه های حاضر تعیین سهمیه ۶۰ لیتری برای هر خودرو در ماه است اما هنوز توافقی بر سر قیمت مازاد مصرف خودروها حاصل نشده است. پیشنهاداتی در خصوص تغییر هر دو نرخ یعنی نرخ نبزین سهمیه ای و نرخ بنزین آزاد نیز در دست بررسی قرار دارد. گفته می شود در سه هفته پیش رو تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

کارت سوخت، تولد دوباره

سال ۱۳۸۶ بود که کارت سوخت میهمان اقتصاد ایران شد. این سوغات را دولت نهم با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت به دارندگان خودرو پیشکش کرد و با جای گرفتن آن در جیب‌ها، سهمیه‌های ماهانه هر خودرو در کارت سوخت شارژ می‌شد تا خرید مازاد بر سهمیه با پرداخت بهای آزاد بنزین میسر شود.

بنزین سهمیه‌ای در سال ۱۳۸۶ قیمتی معادل صد تومان و بنزین آزاد یا غیر سهمیه‌ای قیمتی معادل ۴۰۰ تومان داشت. این قیمت سه سال دوام آورد تا اینکه در سال ۱۳۸۹ قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای به ۴۰۰ و قیمت هر لیتر بنزین غیرسهمیه ای، ۷۰۰ تومان اعلام شد. فریز قیمت سوخت این بار چهار سال به طور انجامید تا دولت یازدهم، در اولین سال فعالیت خود قیمت بنزین یارانه ای را ۷۰۰ و قیمت بنزین ازاد را هزار تومان اعلام کند. این چنین بود که سال ۱۳۹۳، تغییر قیمت بنزین رقم خورد تا اقتصاد آماده خداحافظی با کارت سوخت شود.

هر چند بحث و جدل بر سر قیمت بنزین در قالب گفتگوهای بودجه ۱۳۹۴ بسیار داغ بود اما با عدم تغییر قیمت بنزین در این سال اتفاق مهمی رخ داد. خرداد ماه بود که شارژ سهمیه در کارت سوخت بدون اعلام حذف کارت اتفاق افتاد.

با توجه به اینکه استفاده از کارت سوخت هیچ مزیت مشخصی برای دارندگان نداشت، کم کم صاحبان خودروها استفاده از آن را متوقف کردند تا جایی که بدون مصوبه ای مشخص، در سایه بنزین تک نرخی، سوختگیری بدون کارت سوخت دارندگان خودرو انجام شد و حالا از پس گذرشت سه سال از اجرای این طرح، بار دیگر بنزین کارد را به استخوان اقتصاد رسانده است و بازگشت کارت سوخت الزامی برای کنترل این وضعیت است.

از شنبه تا بیست و یک روز دیگر تقاضا برای دریافت کارت سوخت جدید باید ارائه شود تا از پس این مهلت سه هفته‌ای طرح تازه دولت‌مردان برای بنزین رونمایی شود.

یکی از ارزان ترین‌ها

اگر مولفه قدرت خرید را کنار بگذاریم، ایران پس از ونزوئلا ارزان ترین بنزین جهان را به فروش می رساند.

اتفاقا هم اقتصاد نفتی ونزوئلا درگیر بحران های فراوانی است هم اقتصاد نفتی ایران. ونزوئلا در اشلی از تورم بالا رنج می برد و هم ایران از دیرپایی تورم در عذاب است. حالا این دو کشور رتبه اول و دوم ارزان ترین بنزین جهان را در اختیار دارند اما برای ایران این همه ماجرا نیست. ارزانی بنزین در ایران در کنار قیمت بالای بنزین در عراق و ترکیه و افغانستان و پاکستان، قاچاق این فراورده نفتی و دیگر انواع سوخت از ایران را رقم زده است.

حجم قاچاق به حدی است که نفس اقتصاد را به شماره انداخته و حتی طنز تلخ و گزنده وزیر نفت نیز مبنی بر" قاچاق بنزین به حمدالله از همه مرزها با موفقیت در جریان است" اندکی از بار سنگین آن نمی کاهد. برخی آمارها حجم سوخت قاچاق شده از ایران را تا روزی ۲۰ میلیون لیتر برآورد می کنند و این بدان معناست که هزینه تخصیص یافته به بنزین یارانه نه در جیب اتباع ایران که در حساب های قاچاقچیان و صاحبان پول کثیف قرار می گیرد.

جدول زیر همه تغییرات قیمت بنزین را در پانزده سال گذشته نشان می‌دهد.

میزان سهمیه و قیمت بنزین یارانه‌ای

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بومی

      همیشه اینطور بوده که مردم ایران تاوان دزدیهای برادران قاچاقچی رو میدادند . چرا دزدی رو کسای دیگه میکنن و تاوانش رو باید مردم بدن البته که این حق مردم ایران هست و شایستگی بیش از اینهارو ندارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیرا بصورت مستقیم و با توجه به داد-ستدهای مربوطه نمیتوانند یک شخص قوی ذی نفوذ (و یا یک گروه بالادستی مسئول) را محکوم کنند. بنابراین اکثریت را با یک قانون سوری قربانی میکنند.

      • بدون نام

        همیشه اینطوره که یه چرندی بیاندازند تو دهن ساده لوح ها و ساده لوح ها هی تکرارش کنند.این کار دولت منتخب خودتونه.

    • سعید میلانی

      خدا اگه واقعا میبینه ...امیدوارم تو حلق زن و بچتون گیر بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو حلق خودشون گیر کنه نه زن و بچه ؛ خیلی وقتا زن و بچه از کارای مرد خونه بی خبرن و گناهی ندارن

    • بدون نام

      خجالت نکشید فقط بزین مونده بود و نون اینا رو هم گرون کنید خیال ما هم راحت بشه خیلی پر رو هستید دزدها

    • بدون نام

      بسیار عالی. خوشحالم که دستپخت مموتی دوباره به ملت چشانده می شود تا الکی هی از دوران پر شکوه احمدی نژاد خاطره آبکی تعریف نکنید . کارت سوخت ابداع دکتر مموتی بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پروفسور خان این وضعیت دستپخت دولت روحانی هست نه احمدی نژاد ...با این تفکر دلار صد هزارتومنی و بنزین ده هزار تومنی حق شماهاست...

    • ناشناس

      چقدر برای توجیح افزایش قیمت بنزین دارن دست وپا میزنن چقدر کم رو هستین شماها...بی خیال بابا نیست برا گرانی هر چیزی مو شکافی می کنید دنبال اجازه می گردین بی خیال بابا گرون کنید مثل همه چیزای دیگه که با پرویی هر چه تمام تر از درصد گذشته چند برابر محاسبه میشه اینم بکنید لیتری ۵۰۰۰ تومن اما بدونید که تمام این حرفای شما رتبه و ارزونی و فشار این حرفا همش کشکه لیتری ده هزارتومن هم بکنید بازم همین حرفا و گدازاده هستین

    • ***

      نمی توانید یا نمی خواهید با قاچاق مبارزه کنید بعد قیمت رو افزایش میدید ؟ تو این شرایط اقتصادی منطقی نیست ! تورم تو تورم. جالبه با کشورهای همسایه هم مقایسه میکنید.

    • رضا

      قاچاقچی خود شماییین

    • 011

      جدولش کو

    • رضا

      لطفا یکی به دولتمردن بگوید سبد کالا ها وسایر کمکها که وعده میدهید برا خودتون اما بنزین را دست نزنید که تجربه نشان داده وضع مردم خرابتر خواهد شد نکته دیگر مرتب میگویید بنزین ارزان است و باسایر کشورها مقایسه میکتید یکبار هم اشتعال ودر آمدوقدرت خرید مردم را با دیگرکشورها مقایسه کنید به نظر تان ااینهمه نارضایتی وخون به دل ملت کردن کافی نیست

      پاسخ ها

      • سهراب

        تو کشور های مثلا گرون خودرو ملی رو هزار برابر قیمت نمیدن دست مردمشون ولی تو کشور ارزون ما پراید اشغال رو میدن ۴۰ میلیون ک پول بهترین ماشینای خارجیه

    • بدون نام

      البته بقبه موارد از جمله مسکن ماشین ومواد غذایی مهم مثل گوشت وهمچنین اجاره خانه وهزینه های درمان تحصیل وتفریح از گرانترین کشورهای دنیا واز نظر دستمزد از کمترین دستمرد ها هستیم شماها فقط از خارج رفتن قیمت بنزین رو روی تابلوهای پمپ بنزین. ها میخوانید وهیچ اطلاع دیگری از زندگی مردم درخارج از ایران ندارید البته بگذریم که اغلبتون انقدر پول دارید که نمیدانید باهاش چکار کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه عرضه داریدجلوی قاچاق رو بگیریدچرابنزین گرون بشه،معلومه بحث قاچاق نیست فقط میخوان بنزین گرون بشه

    • بدون نام

      شما مرز هاتونو نمیتونید سفت ببندید مردم باید هزینشو جبران کنن
      همه ملت میدونن اگه رانت وپارتی و آشنا نداشته باشی نمیشه حتی یک پوست تخمه برد اونور مرز چه برسه روزانه در حد یک کشتی نفت کش سوخت قاچاق کرد
      دولت بهترا از خودش شروع کنه از داداشیا و اقا زاده ها و نورچشمی ها

    • نااشنا

      ارزانتربن بنزین جهان رو میگید بنویسید ارزانتربن کارگر و پایینترین دستمزد در جهان

    • بدون نام

      تا جایی که میتونید ملتو تحت فشار بزارین.
      ما با همه چیز سازگاریم و هیچ حرفی نمیزنیم

    • بدون نام

      تا جایی که میتونید ملتو تحت فشار بزارین.
      ما با همه چیز سازگاریم و هیچ حرفی نمیزنیم

    • مختار

      خواهشمندم جلوی قاچاق را بگیرید مردم به نان شب هم معطل هستنند حقوق خلیج فارش را به مردم بدهید مشکلی نیست

    • بدون نام

      قیمت سوخت باید بصورت کارشناسی شده همپای قیمت سوخت درکشورهای همسایه باشدولی برای حفظ تعادل قیمت سایر کالاها وخدمات وحقوق ها متناسب باان تصمیمات درست ومنطقی گرفته شود،مالیات باید از تمام افراد جامعه گرفته شود وخدمات واقعی اجتماعی مثل کشورهای مترقی داده شود.دلیلی ندارد بافسادها مبارزه نشود ولی نحوه زندگی خوب ومنطقی رااز کشورهای مترقی یاد نگیریم.بجای دخالت درامورغیر مرتبط برای کشور ومردم فهیم کشور کار کرد.مردم ایران لایق کرامت وزندگی خوب براساس ارزشهای والای انسانی واسلامی هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله، یک کارمند ساده باید به صورت کارشناسی شده حدود پانزده میلیون تومان حقوق بگیرد تا قیمت بنزین کارشناسی شده چهارهزار تومانی را بپردازد

    • ایران

      حضرات بفرمایند که نرخ تورم ، هزینه زندگی ، کیفیت خودرو و .... در سایر کشورها چقدر هستش بعد در مقام مقایسه با آنها دربیان.

    • sms

      چند تا تیربارچی ماهر دور مرز بزارن و تا تانکرهای ریز و درشت قاچاقچیها را دود هوا کنند....تا ببینیم دیگه کی جرات قاچاق سوخت رو داره؟؟؟؟؟؟
      دود بی کفایتی دولتیها در کنترل مرزها داره به چشم مردم میره.....سوزن خیاطی که قاچاق نمیشه ...تانکر سوخته که مثل دم خروس پیداست.....تازه قاچاقچی ها به سلامتی خودی نیستند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      واقعا پدر مردم در آوردید

    • بدون نام

      قاچاق سوخت هم از اون بالا بالاها صورت میگیره با گرون شدن بنزین دوباره همه چی دوبرابر میشه چن ماه پیش که همه چیز گرون شد باید گرون میکردن تا دوباره گرونی دومی نبود هر سری به بهانه ای باید تورم بره بالا خدایا مارو از دست این نادانها نجات بده بریدیم

    • یاعلی

      با همه چیز گرونتر میشه. همه دزدیا و قاچاق بنزین رو مسئولین میکنن.تاوانشو مردمی که نه درآمد درست حسابی دارن میدن.این مقدارقاچاق بنزین مگه کار مردمه؟چرا زورتون به دزدای اقتصادی نمیرسه فقط به مردم فشار میارید.لعنت خدا به مسئولین مملکت.

    • بدون نام

      بنزین ارزان نیست ارزش پول ملی پائین است، مردم راخرحساب نکنید...

    • هوشیار

      اینا دیگه یاد گرفتن هر وقت بخواهند شوکی به ملت وارد کنند قبلش آهسته آهسته زمینه سازی می کنند.واقعا که خیلی دغل و دروغگو و پررو هستند.

    • عربی

      یعنی بعد از چندین سال تازه به همان درک و فهم احمدی نژاد رسیده اند و معلوم شده چقدر او ازینها فهمیده تر بوده!!!!

    • بدون نام

      میخان بنزینا گرون کنند کارت سوختا بهانه کردن،گور پدر زندگی

    • سید موسوی

      ایرا ن ارزش پولش اومده پایین که بنزین شده ارزانترین بنزین دنیا آخه نامردهای از خدا بی خبر ارزش پول رو درست کنید تا ببینید بنزینمون جزو گرونترینها ی جهان میشه
      چرا از تو حلقوم مردم درمیارید تا گه کاریهاتون رو درست کنید
      چرا الان شش ماه حرف از اارازنترین بنزین میزنید
      شما جراید (رسانه )های نامرد دیگه چرا ؟؟؟؟
      که افکار عمومی رو دارید در اسن قضیه نرم میکنید تا دولت بکنه تو پشت ملت بیچاره

    • علی

      سوخت قاچاق میشه ولی گران کردن بنزین به خاطر قاچاق بهانه ای بیش نیست،اگه دولت نمی تونه جلو قاچاق سوخت بگیره ،چه جوری از ورود ترویست ها و ... میخواد بگیره ،افت داره اینجور اظهارات!!!!

    • کعبی

      اینم بگید که بعد ونزوئلا ما بی ارزشترین پول دنیا رو داریم بگید که نفت رو چون کسی نمیخره میخواید از پوست مردم بکنید بگید که زورتون چون فقط به مردم خودتون میر سه هر کاری دلتون میخاد میکنید

    • بدون نام

      اجازه قاچاق سوخت را ندهید،،
      مردم چه گناهی کردند که تاوان کوتاهی شمارو بدهند؟؟؟؟

    • بدون نام

      نخیر بی زحمت این مؤلفه قدرت خرید مردم رو کنار نذارین لطفأ !!!!!!!

    • بدون نام

      شیادهای بی چشم و رو!!!!!رو چه حسابی قدرت خرید مردم رو میخوای بذاری کنار مثلأ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

    • ی آدم معمولی

      همه جوره دارن میکنن تو پاچه ملت
      کی پول و نفت تموم میشه و اینا دست از سرمون برمیدارن خدا میدونه!!

    • seyyed

      گرانترین بنزین واجناس در جهان نسبت به قدرت خرید مردم در ایران است،امروز رفتیم جگر گوسفند بگیریم گفت100تومان نگرفتیم،رفتیم قند بگیریم گفت کیلویی 5تومان نگرفتیم ،چند تخم مرغ دانه ای هفصد خریدیم وشرمنده بچه ها برگشتیم،حال در کشور ما بدلیل مذهبی بودن مردم مهم نیستند بلکه مهم سیاست است

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه که شر تون همیشه به سر مردم

    • جوادم

      ارزانترین بنزین را داریم و
      گرانترین ماشین
      گرانترین خانه
      گرانترین هزینه زندگی
      بی کیفیت ترین خودرو
      بی کیفیت ترین نحوه زندگی
      بی کیفیت ترین حمل و نقل عمومی
      بی کیفیت ترین...

    • بدون نام

      اگر شماها عرضه دارید جلو قاچاقچیان بگیرید
      مرزها را کنترل کنید

    • بدون نام

      آقا یعنی چی هی ارزون ارزون
      خودتون ارزش پول رو میارید پایین
      دلار رو میبرید بالا
      بعد میوفتید به جون مردم که ارزونه
      قاچاق میشه
      فلان میشه
      بمان میشه
      بسه بابا خجالتم خوب چیزیه
      رسما دیگه ملت رو دارید تلکه میکنید
      خدا بذاره تو کاستون به حق علی

    • بدون نام

      چرا ما بايد تاوان بى عرضگيه شمارو بديم

    • هموطن

      این یک پروژه کاملا شکست خورده از بابت صرفه جویی درمصرف میباشد فقط راهی ست جهت خالی کردن جیب مردم وتامین مخارج دولت پس از تحریم نفت این یک تحمیل واجفا در حق مردم جامعه میباشد با گرانی سوخت تمامی کالا ها وخدمات بصورت چشم گیر افزایش می یابد ما مردم هرگز به دلار حقوق دریافت نمی کنیم که مسولان بی سواد خدمات وکالاهای دولتی را درسطح کشورهای پیشرفته تصمیم به عرضه آن میگیرند مثال بنزین در ایران لیتر 1000 تومان ولی در فلان کشور 1دلار هست مردم را بی سواد فرض نکنید......

    • فرهاد

      روزی ۲۰ میلیون لیتر ؟چرا اینقدر دروغ تحویل مردم میدین
      راست و حسینی بگین میخایین بنزینو گرون کنین چرا اینقدر دروغ میگید مردم خر که نیستن

    • بدون نام

      مرداد کم بود چند روز دیگه ام موقع بودجه است چکش میزنید فکر دیگر بقیه وسایل نمیکنید

    • بدون نام

      اخه چی ما مثل خارجیاست که قیمت بنزینمون بخواد باشه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    • سپاهانی

      دوباره گرانی توراهه

    • ماهور

      ای وای اخرش کار خودتون کردین

    • علی جان

      باور کن خودتون هم نمیدونید میخواهید چکار کنید هریک از شماها ...

    • بدون نام

      بی شرفا.یارانه بنزین رو بدید.ما که ماشین نداریم باید پول بنزین رو بمون بدید.خدا براتون خوش نخواد.

    • آتشین

      فکر کنم به این نتیجه رسیدند دولت مردای عزیز و دلسوز ما که ببینن تا کجا میشه قدم زد رو به جلو ,,,من نمیدونم این همه کشور که یک هزارم ما منابع ندارن اما آقای دنیا هستند چی کار میگنن؟

    • بدون نام

      چرا فشارها رو فقط مردم باید تحمل کنند؟ وضعیت حقوق و دستمزد و اشتغال رو مثل کشورای دیگه کنین بعد قیمت بنزین رو هم ببرین بالا. در ضمن عرضه گرفتن جلوی قاچاق رو ندارین؟ اینا همش بهانه است تا قیمتا رو بکشین بالا. انشاالله نسلتون برچیده بشه و به خاک سیاه بنشینید با این تدبیر و امیدتون. فقط دروغ فقط فشار به مردم فقط‌........................

    • تاتا

      بانک های خصوصی اوضاع خوبی ندارند پولتونو تبدیل به دلار و طلا بکنید که ورشکستگی نداره و سود بسیار زیادی نصیبتون می شه

    • بدون نام

      چند ساله داره قاچاق میشه و میلیاردها تومان پول مردم رو به غادت بردند حالا تازه دارید بفکر میفتید
      مگه کارت سوخت برا این موضوع درست نشد و میلیاردها تومان مملکت رو برا اینکار ندادید
      پس چرا استفاده از کارت سوخت رو لغو کردید
      مگر از عواقبش اطلاع نداشتید
      پس دستهایی پشت پرده بوده حتما وگرنه اگر برا راحتی ملت باشد مردم کارت سوخت داشتند

    • کامبیز

      نفت یا آزاد است یا۶۰لیتریا از اینور بام یاانور بام !؟
      بالاخره بعد از دلار خزانه باید پر بشه!؟
      حقوق های نجومی باید ازجایی تامین بشه.

    • شهرام

      درود به دولت بدبختی و بی تدبیری .

    • بدون نام

      گیر آوردین مارو؟؟!!! ۲۰ میلیون لیتر یعنی تقریبا ۱۰۰۰ تانکر تریلی . اینها که نمیرن پمپ بنزین ، بنزین بزنن، بعد قاچاق کنن. اینها اگر هم بخوان قاچاق کنن باید مستقیم از پالایشگاه بزنن. آخه چقدر دروغگویید؟

    • امیر

      سوء مدیریت و ضعف و ناتوانی خودشون در جلوگیری از قاچاق سوخت رو میخوان با گرون کردن آن بار دیگری بر دوش مردم بدبخت بگذارند. خدا نسل این مسئولان بی لیاقت رو منقرض کنه انشالله

    • حسین علی حق پرست

      خلاصه دولت و صدا وسیما دست به دست هم دادند با نمایش قاچاق بنزین در مرزها مسئله گران کردن بنزین را جا بیندازند اما هیچ وقت برای مردم مشخص نکردند چرا با وجود این همه هزینه دولت قادر به کنترل مرز ها نیست در قانون هدف مندی یارانه ها قیمت چهل و پنج هزار تومان تغییر نکرد ولی قیمت بنزین چند برابر شد کرایه ها بالا رفت در نتیجه قیمت کالا ها بالا رفت تا چند برابر شد در سال اخیر با بالا رفتن قیمت دلار گرانی چند برابر شد دولت و مجلس توافق کردند به قول خودشان دویست هزار تومان به اقشار آسیب پذیر بدهند این فقط مردم هستند که آسیب دیده اند و قدرت خرید از دست داده اند لابد مجلس و دولت توافق کردند ملت هر چه فقیر باشند به نفع دولتها است ....

    • بدون نام

      اگردرد ان است که خؤدروداران ازکارت سوخت خودشان استفاده نمیکنه وشمااین را بهانه جهت گران کردن بنزین دست اویز قرار میدهید بایک دستور اینکار انجام میشود ولی شماها میخواهید گران کنید این رابهانه قرار میدهید.اقای زنگنه دستتان درد نکند

    • بازنشسته

      درطول چهل سال گذشته این دور تسلسل ادامه داشته گویا باین سادگی دست از سرمردم برنخواهد داشت جهت یاداوری عارضم که از سهمیه کم خواهد شد تا مالک بطرف بنزین ازاد خواهد رفت در خاتمه سهمیه کنسل و مجبور به دریافت بنزین با هزینه ازاد خواهیم شد

    • فردین عمرانئ

      کاردرست این هست اما۶۰لیترآخهههههههه

    • علی

      چقدر تحلیل جانبدارانه ای از دولت کردید تحلیل بسیار آبکی

    • سعیدا

      سانسور چی لطفا سانسور نکنید قیمت ماشین در ایران با تعرفه های من دراوردی فقط برای حمایت از دو دکان کلاهبرداری ایران خودرو و سایپا هم در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد شما حقوق را همزمان با گران کردن بنزین به همان درصد زیاد کنید و تعرفه های گمرگی خودرو را مثل سایر کشورهای همسایه کنید مشکلی پیش نمیاید نه اینکه الان هفت ماه است قیمت مایحتاج اولیه ملت و ارز و سکه لوازم خانگی و خودرو بیش از 2/5 برابر شده تازه دولت ( اقای نوبخت.....) میگوید سال بعد حقوق را نسبت به سال 97 بیشتر میکنیم و هیچ درصدی هم اعلام نمیکند که بخواهد بعد از ان پاسخگو باشد یعنی یک سال دست تو جیب مردم بردن و خوردن بدون هیچ منطق و دلیلی و جبران برای بزک نمیر بهار میاد بابا بنزین اگه قراره برای منافع ملی گرون بشه بحثی نیست اما سازو و کار داره که برای شما که همش رو میخاین یه جا قورت بدید سخت میشه پس بیش از این باز هم دروغ و رانت و رشوه و اختلاس و دزدی رو با بهانه های ننه من غریبم ادامه ندین ملت اول حرف شما رو فرحزاد پیاده میشن از همه چیز همه مردم خبر دارن ...

    • حمیدرضا

      خاک بر سر مدیران و دست اندرکاران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر همشون از بالا تا پایین

    • بدون نام

      بااون تیترتون ...کجا گفتید قیمت بنزین چند شده

    • بدون نام

      لیاقت ملت ایران همینه یاد بگیرین دائماً با خودتون تکرار کنیم تا آویزه گوشتون بشه عدد 4 از عدد 96 بیشتر است یعنی 4% از 96% دکتر قالیباف بیشتره پس حق اعتراض ندارید ملت عوام بگذارید آن 4% برای همه تصمیم بگیرند پس لطفاً ساکت

    • بدون نام

      اینها هر طور شده باید مخارج ژانگولر بازیهایشان در منطقه را از جیب مردم ایران تامین کنند.

    • فرهاد

      آشغالترین بنزین بنزین ایرانه کیفیت نداره

    • بدون نام

      یکی دو ما پیش خبر گرانی بنزین را تکذیب کردند. باز هم مثل همیشه. هر چی را به مردم میگن باید برعکسش را در نظر گرفت

    • seyyed

      شما مولفه قدرت خرید را کنار بگذار،چون از اول کنار بوده تو میاری تو کار ،جمله ات که میخوای حالی کنی بنزین کشور خودمون ،تولید خودمون را ارزون می خریم ،در حالی که گرانترینها در کنار مولفه قدرت خرید اینجاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج