۷۹۹۲۳۲
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

زاهد: با پول لندن، پرچم انگلیس را آتش زدند

اظهارات صریح وزیرخارجه کشورمان در خصوص وجود پولشویی در کشور و لزوم پیوستن به FATF ، موضوعی است که در روزهای اخیر با واکنش های زیادی رو به رو بوده و مخالفان و موافقانی از گروه های مختلف داشته است.

خبرگزاری ایلنا: اظهارات صریح وزیرخارجه کشورمان در خصوص وجود پولشویی در کشور و لزوم پیوستن به FATF ، موضوعی است که در روزهای اخیر با واکنش های زیادی رو به رو بوده و مخالفان و موافقانی از گروه های مختلف داشته است.

مخالفان، محمد جواد ظریف و موافقان او را ، سیاستمدارانی معتاد به پذیرش تعهدات بین المللی می دانند و معتقدند گفته های وزیر خارجه، گزک به دست رسانه‌های بیگانه می‌دهد، طرفداران این طیف به طور کلی منکر پولشویی در کشور می شوند.

در مقابل، موافقان گفته های وزیر خارجه ، ‌اظهارات ظریف را واقعیتی دردناک عنوان کرده و معتقدند صرف انکار مساله ای، به معنای «نبودن» آن نیست، به گفته آنها، افرادی که با شفافیت مخالفند همانهایی هستند که منافشعان در پنهانکاری است.

فیاض زاهد، تحلیلگر مسائل سیاسی با انتقاد از جنجال‌های به راه افتاده بعد از اظهارنظر وزیر خارجه گفت: آقای ظریف فداکاری کرد و خودش را برای اصلاح زیرساخت‌های نظام بانکی کشور به خطر انداخت، من معتقدم که لزوما اینکه هرکسی تندتر شعار بدهد و صدایش بلندتر باشد به معنای آن نیست که وطن پرست‌تر است.

وی در خصوص اظهارات ظریف و واکنش‌های نسبت به آن گفت: از واکنش و عصبانیت گروه‌ها و اشخاصی که در مقابل سخنان آقای ظریف حساسیت از خودشان نشان دادند، می‌توان فهمید که آقای ظریف کجا را هدف گرفته، به نظر می‌رسد آقای ظریف، کار بسیار شجاعانه‌ای انجام داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: آقای ظریف در حوزه بین‌الملل و مذاکرات چند جانبه، استادی تمام عیار و متخصصی شجاع است و بخشی از این فداکاری آقای ظریف به اشراف ایشان نسبت به این موضوع برمی گردد که عدم پذیرفتن FATF ، حلقه محاصره را به دست خودمان تنگ‌تر می‌کند و کاری را که عربستان، اسرائیل و ترامپ نتوانستند انجام دهند به ثمر می‌رساند، در حقیقت رد این لایحه در نظام جمهوری اسلامی، تیر خلاص را به خودمان خواهد زد و به نظر می‌رسد نگرانی آقای ظریف در مورد آثار نپیوستن به FATF به این خاطر است که این کار می‌تواند فشار مضاعفی به ما وارد کند.

زاهد تصریح کرد: ما در حال حاضر با مشکلات پیچیده‌ای روبرو هستیم و فهرستی از بانک‌ها و شخصیت های سیاسی و مدیریتی در فهرست تحریم‌های مختلفی حضور دارند، این درحالی است که پیوستن به FATF می‌تواند مسیر تنفس را برایمان باز کند ولی با نپذیرفتن آن راه تنفس کشور به دست خودمان بسته می‌شود، این به آن معناست که با نپذیرفتن این لایحه قبل از اینکه به اتاق عمل برویم ، خودمان تابوتمان را آماده کرده‌ایم.

وی گفت: آقای ظریف فداکاری کرد و خودش را به خطر انداخت، ما در مورد میلیاردها تومان منفعت کسانی که به صورت رسمی و غیر رسمی پشت این فشارها هستند صحبت می‌کنیم.

این تحلیلگر سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اکثریت افکار عمومی در انتخابات، نظر خودشان را داده‌اند و آقای ظریف بر اساس نظر سنجی‌های رسمی جزو سیاستمداران محبوب و مورد پذیرش مردم است.

وی یادآور شد: اینکه عده‌ای با بلندگوی سبزی فروشی در مقابل یک موضوع علمی سر و صدا کنند دلیل بر حقانیت آنها نیست ، هر کسی صدای بلندتری دارد لزوما حقانیت بیشتری ندارد.

زاهد افزود: در سال‌های نه چندان دور، در کشور ما سفارت انگلیس به افرادی پول می داد که در دوره آقای مصدق در تهران پرچم ها را آتش بزنند تا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را به صرافت بیندازند که خطر کمونیسم جدی است و به عبارت ساده‌تر با پول انگلیس، پرچم انگلیس را آتش زدند تا به اهدافشان برسند، از همین رو اینکه هرکسی تندتر شعار بدهد و صدایش بلند تر باشد به معنای آن نیست که او خیلی وطن پرست است. باتوجه به اینکه بزرگترین مسئله ایران در مواجهه با تحریم ها، حل مسائل بین المللی است طبیعی است آنکه از پشت به آقای ظریف خنجر می زند منتقد وطن پرست نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید راه تنفس تو و ظریف بسته شود ولی راه تنفس ملت برعکس نظر شما با نپذیرفتن این معاهده ننگین باز می شود.

    • @

      خبرگزاری ایلنا؟ مخالفان به طور کلی منکر پولشویی هستن؟؟ خودت رو به خریت زدی یا عامدانه یه همچین چرندی رو بلغور کردی؟

    • بدون نام

      درود بر دکتر ظریف

    • @

      زاهد اصلاح طلب؟ قطعا قبول داری که مخالفان شما مردمان پابرهنه و عادیه همین کشور هستن این شماها و موافقان شماها هستن که رفاه طلب بوده و هستن! چه کسانی سود میبرن از این شرایط کشور؟ چه کسانی سود میبرن تا امثال شماها در راس کار باشین؟قطعا رفاه طلبا دزدا اختلاسگرا پولشوها قاچاقچیا . پس اینقد نگو که مفسدان از مخالفای شما هستن اتفاقا برعکس بیشتر مفسدان آدمای خودتونن طرفدارای خودتونن.اونا هم مثل شما به منافع شخصی خودشون فکر میکنن

    • @

      اگه منصف باشیم اگه واقعیتهارو ببینیم متوجه میشیم که افراد مرفه این جامعه افرادی که درآمد نجومی دارن و کسانی که از هزار راه کثیف به پولهای نجومی دست یافتن طرفدار و دنباله رو اصلاح طلبا هستن! زاهد اینو که نمیتونی منکرش شی میتونی؟ :) همیشه رفاه طلبا بودن که طرفدار هاشمی خاتمی روحانی موسوی و و و بودنو هستن.یه سوال چرا؟ چرا زاهد؟ چه سودی براشون داره که آدمایی از جنس شما بیاین سر کار؟

    • بدون نام

      درودبر شما واقعاً درست گفتی

    • علی

      وااقعیت اینه؟

    • مهدی

      بشنوند از طیف انگلیسی. این امیر کبیر شما که خود می دانید.ننگین ترین عهد نامه تاریخ ایران را امضا کرد.چکاره است.مطمئنا طیف حامیان اینگونه افراد خود را نشان می دهند.به دلیل اینکه این جریان مخفی از زمان امیرکبیر اینک کاملا شناخته شده.و میراث دار فجایع بزرگی در تاریخ معاصر ایران هستند.

    • بدون نام

      واسه خودت میبری و میدوزی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج