۷۹۹۲۴۸
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

قاسمی: به اصرار اروپا در برجام مانده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید: فکر می‌کنم در بحث ایجاد سازوکار مالی با اتحادیه اروپا هم نهایتا باید اروپا بر اساس تعهداتی که در برجام پذیرفته عمل کند. اروپا اصرار دارد که برجام باقی‌ بماند و ما هم به دلیل اصرار آنها در برجام باقی مانده‌ایم.

خبرگزاری ایسنا؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفتگو کرده است.

بخشی از گفتگو با قاسمی:

آمریکا با ایجاد یک فضای روانی و تبلیغات گسترده مسموم در این زمینه برای این شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دارویی شبهه ایجاد کرده‌ است.

آمریکایی ها با بستن کانال‌های مالی و پولی و ارتباطات بانکی، عملا خرید و فروش و مبادلات دارو را با دشواری‌های زیادی روبرو کرده‌اند.

دیوان دادگستری لاهه در این زمینه رأیی صادر کرد که در سه بند مشخصا در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و اقلام غذایی و قطعات یدکی هواپیما که با جان مردم سروکار دارد، به ایالات متحده آمریکا توصیه کرد که این اقلام باید از لیست تحریم خارج شود و آمریکا باید تسهیلات لازم را برای این نوع مبادلات با ایران فراهم کند.

اتحادیه اروپا نشان می‌داد که علاقه‌مند نیست که ایران از برجام خارج شود و برجام باید به عنوان یک ضرورت حفظ شود، این مباحث مدت‌هاست که با اتحادیه اروپا وجود دارد و امیدوار بودیم که تاکنون این سازوکار مالی به نتیجه مشخصی برسد، اما در اینجا هم فشارهای سنگین آمریکا بر روی کشورها و شرکت‌های اروپایی و به‌خصوص موسسات پولی و مالی، آنها را با برخی دشواری‌ها مواجه کرده است.

ما با توجه به تجاربی که از تحریم‌های یکجانبه و غیرعادلانه آمریکا در چهار دهه گذشته داشتیم، راهکارهای خودمان را بلدیم و نهایتا در حوزه اقلام ضروری تا حدی که می‌توانستیم، انبارهای کشور را پر کردیم و جای نگرانی وجود ندارد. برای آینده هم با تمهیداتی که وجود دارد، ما می‌توانیم اقلام ضروری و به ویژه دارو را که از ضروریات مردم است، فراهم کنیم.

فکر می‌کنم در بحث ایجاد سازوکار مالی با اتحادیه اروپا هم نهایتا باید اروپا بر اساس تعهداتی که در برجام پذیرفته عمل کند. اروپا اصرار دارد که برجام باقی‌ بماند و ما هم به دلیل اصرار آنها در برجام باقی مانده‌ایم.

در عین حال باید تاکید کنیم مردم این را درک کنند که دولت نسبت به آنها به‌ویژه در حوزه اقلام ضروری چون غذا و دارو متعهد است.

آقای ترامپ خیلی اصرار داشت که تا این مقطع صادرات نفت ایران را به صفر بر ساند، اما می‌بینیم که چنین اتفاقی نمی‌افتد. حتی ناچار می‌شود در جاهایی به دلایل مختلف که جهان به او تحمیل می‌کند اعم از وضعیت بازار انرژی، بازار مالی و حتی به دلیل مسائل سیاسی عقب‌نشینی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما چقدر ساده اید ویا ملت را ساده فرض کردید اروپا همان آمریکاست کسی که این را نمی فهمد چگونه مملکت داری می کند.البته همانجور که آنها مارا سرکار می گذارند ما هم باید اونها را سرکار بگذاریم ولی باید بدانید کلید رفع مشکلات کشور درون کشور است نه بیرون آن.

    • غریبه

      وعده های اروپا تهی و توخالی اند،،زمان میخرند برای اثر تحریمها پس... به اصرار ما هم گوش کنید،،یالا جنگ را شروع کنید،،دنیای امروز دمکراسی را خورده ،صلح را قی کرده پس بسم آ....

    • بدون نام

      حالا مثلا دربیایین چه .....میکنین؟؟

    • بدون نام

      خخخخ ... کار دیگه ای نمیتونید بکنید !!!!

    • سعید

      خوب نفت رو صادر نمیکردین که بهتر بود... حالا صادر میکنین ولی دلاری در کار نیست ... نهایتا پول کشوره وارد کننده یا اجناس بنجول اون کشورها... مثال برنج ارسنیکدار هند و وسایل بی کیفیت چینی

    • رشنو

      اروپا وامریکاتقسیم کارکرده اند شما داریدمردم را فریب میدهید اینهمه حقارت بس است

    • بدون نام

      مثلا چه غلطی می بکنید تمام اقتصاد نابود کردید ‌

    • بدون نام

      چه حقیرانه حرفی وچه عملکرد ضعیفی ابهت برای کشور باقی نگذاشته اید

    • بدون نام

      برجام منافعي در حال حاضر براي ما نداره و بهتره يه مهلت مشخص به اروپا بديم
      در صحبت با اروپا ،هيچوقت درست معلوم نيست طرف حسابت كيه

    • بدون نام

      از ترستون تو برجام موندین ترامپ میدونست که برجام واقعا مزخرفه ...

    • بدون نام

      درست مثل امریکا که اونم در برجام مونده بود و دل دل می کرد!!!!

    • بدون نام

      جان خودم اینا میخوان توافق کنن حالا ببین

    • حسین علی حق پرست

      خوب آقای محترم شما چرا به اروپا اعتماد کردین چرا الان بیرون نمیایی منتظری پدر ملت رو در بیاری اروپا کی ایران رو قبول داشت تا الان داشته باشه پیشنهاد می کنم یک بار وصیت نامه امام راحل رو بخونی چون فکر می کنم شما سیاست مداران خودتون رو عقل کل می دونید

    • رضا

      آگه یادتان باشد زمانی که ترامپ می‌خواست از برجام خارج بشه چند بار با مکرون و دیگر مسعولین اروپایی دیدار داشت همون زمان همه سیاست هاشون رو یک کاسه کردن سیاست به نظر من اینه یک تقسیم کار امریکا فشار حداکثر ی و اروپا حداکثر تلاش شو بکنه تا ایران رو در برجام نگه داره اینجوری ما در برجام می مانیم بدون اینکه کوچکترین نفعی برامون داشته باشه فقط دلمون رو خوش میکنن تمام ما باید یک پیام قاطع به اروپا بدیم که دستشو خوندیم و هبچ تک وصورتی نداره وانود میکنه که میخواد شلمتا کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج