جاباما
۷۹۹۵۴۳
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

جنجال هتک‌حرمت دونده چینی به پرچم کشورش

«هی یینلی» دونده چینی دو ماراتن پس از اینکه در رسیدن به مقام قهرمانی رقابت های «ماراتن سوژو» در شرق چین ناکام ماند و پرچم کشورش را چندین مرتبه به زمین کوبید، از سوی کاربران چینی فضای مجازی به هتک حرمت پرچم این کشور متهم شد.

ایرنا: «هی یینلی» دونده چینی دو ماراتن پس از اینکه در رسیدن به مقام قهرمانی رقابت های «ماراتن سوژو» در شرق چین ناکام ماند و پرچم کشورش را چندین مرتبه به زمین کوبید، از سوی کاربران چینی فضای مجازی به هتک حرمت پرچم این کشور متهم شد.

شبکه تلویزیونی راشا تودی روز چهارشنبه نوشت: این دونده چینی به همراه «آیونتو آبرا دمیسی» رقیب اتیوپیایی خود پیشتاز رقابت ها بودند که به یکباره یک داوطلب (فردی که در مسیر حرکت دوندگان اختلال ایجاد می کند) در تلاش برای رساندن پرچم کشور چین به یینلی وارد پیست شد.

پس از اینکه یینلی از پذیرفتن پرچم امتناع کرد، داوطلب دیگری بار دیگر همین حرکت را تکرار کرد، این بار اما دونده ۳۰ ساله پرچم قرمز رنگ چین را برای چند ثانیه نگه داشت و سپس آن را مچاله کرد و به زمین کوبید.

در همین لحظه حریف اتیوپیایی سرعت خود را افزایش داد و از یینلی که سرعتش پس از «مزاحمت پرچم» به نظر اُفت کرده بود، سبقت گرفت.

اما تلاش های او برای رسیدن به حریفش بی فایده بود و در نهایت یینلی با پنج ثانیه اختلاف پس از حریف اتیوپیایی از خط پایان گذشت.

رسوایی به بار آمده ناشی از به زمین زدن پرچم چین، واکنش های گسترده ای را در این کشور به همراه داشت به طوری که یکی دیگر از دوندگان دو ماراتن چین در شبکه های اجتماعی نوشت: ویدئو منتشر شده نشان می دهد یینلی پرچم را مچاله و به گوشه ای پرتاب می کند، آیا نتیجه مسابقه مهم تر از پرچم کشور است؟!

این در حالی است که یینلی در پاسخ به این اتهامات در حساب های کاربری مجازی خود سُر خوردن اتفاقی پرچم را دلیل این اتفاق عنوان کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقد صبور بود !!! ما اگه بودیم جررررررر ..خوب حقم داشت بیچاره این همه تمرین اخرش یکی بیاد الکی خرابش کنه

    • مهدی جوانمردی

      واقعا شرم داره

    • بدون نام

      تو کشور ما که خیلی ها دعا میکنن تیم ملی مون تو آسیا حذف شه تا کیروش اخراج شه ودوست ورفیق های خودشون سرمربی شن حالا این هم خسته بود عصبی شد یه غلطی کرده خودش هم پشیمون شده

    • بدون نام

      کشورماخیلی بدترازاینهاافغانیاپرچم ایران واتش میزنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج