۷۹۹۷۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تحول در سیاست خرید بازیکن رئال مادرید

علاقه رئال مادرید به جذب براهیم دیاز، آخرین نمونه از تغییر سیاست رئال مادرید در بازار است.

وبسایت نود: علاقه رئال مادرید به جذب براهیم دیاز بازیکن ۱۹ ساله منچسترسیتی آخرین نشانه از تغییر اساسی سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه رئال مادرید است. لوس بلانکوس سعی دارد بازیکنان جوان را با قیمت های مناسب و معقول جذب کند و پتانسیل آن ها را در برنابئو شکوفا کند.

این اقدام هزینه های گزاف برای ستاره های شناخته شده را از بین می‌برد و رئال را از رقابت با غول های فوتبال انگلیس (با منابع مالی مناسب ناشی از حق پهش تلویزیونی) و باشگاه هایی نظیر پاریسن‌ژرمن (با سرمایه تمام نشدنی مالکان آن ها) نجات می‌دهد.

نگاهی به خرید های رئال مادرید در فصول اخیر و جذب بازیکنانی نظیر مارکو آسنسیو، ایسکو، متئو کواچیچ، خسوس وایخو، مارتین اودگارد، تئو هرناندز، دنی سبایوس، وینیسیوس، رودریگو، آندری لونین و آلوارو اودریوزولا اولویت فلورنتینو پرز نسبت به جذب جوانان را نشان می‌دهد.

تحول در سیاست خرید بازیکن رئال مادرید

در دوره اول ریاست پرز بر باشگاه مادریدی در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶، میانگین سنی ۲۱ خرید او ۲۴.۹ سال بود. زین الدین زیدان ۲۹ ساله و دیوید بکام ۲۸ ساله مسن ترین بازیکنان جدید رئال پرز محسوب می‌شدند. در آخرین فصل فعالیت پرز در نقل و انتقالات (تابستان ۲۰۰۵ و ابتدای فصل ۰۶-۲۰۰۵) با خرید نفراتی نظیر سرخیو راموس ۱۹، روبینیو ۲۱ و خولیو باپتیستای ۲۳ ساله این میانگین به ۲۲.۹ سال کاهش یافت.

در مقطع دوم حضور پرز در برنابئو از سال ۲۰۰۹ تاکنون، ۴۹ بازیکن جدید رئال میانگین ۲۳.۱ سال را داشته اند تا میانگین مقطع اول ۱.۸ سال کاهش را تجربه کند. در فصل ۱۰-۲۰۰۹ و زمانی که کریس رونالدو، کاکا، کریم بنزما و ژابی آلونسو به رئال مادرید پیوستند میانگین سنی خریدهای جدید ۲۴.۱ سال بود و در طول ۹ سال گذشته، این میانگین یک سال هم کمتر شده است.

خریدهای جدید این فصل رئال مادرید به طور میانگین تنها ۲۱.۳ سال داشتند. سال گذشته و زمانی که تنها تئو هرناندز و دنی سبایوس به برنابئو پیوستند این میانگین فقط ۱۹.۵ سال بود.

تحول در سیاست خرید بازیکن رئال مادرید

این یک روند پیوسته در مقطع دوم فلورنتینو بوده است، هرچند میانگین در ابتدای فصل ۱۳-۲۰۱۲ با جذب لوکا مودریچ (۲۶)، مایکل اسین (۲۹، قرضی) و دیگو لوپز (۳۱) افزایش یافت. از بین ۲۶ خرید آخر رئال، ۲۱ خرید ۲۴ سال و یا کمتر داشته اند.

در آن سوی قضیه هم این سیاست صادق است و علاقه رئال مادرید به بازیکنان ۳۰ سال به بالا رفته رفته کمرنگ شده است. علیرغم شایعات زیاد پیوستن بازیکنانی نظیر ادینسون کاوانی ۳۱ یا رابرت لواندوفسکی ۳۰ ساله به مادرید، رئال هیچ گاه اقدامی جدی برای جذب آن ها، حتی بعد از جدایی رونالدو انجام نداد. به جای آن پرز ترجیح داد بخشی از وظایف ستاره پرتغالی را به مارکو آسنسیو واگذار کند و با اضافه کردن وینیسیوس جونیور، جوانی بیشتری به خط آتش تیمش ببخشد.

با نگاهی به آینده، رئال مادرید اخیرا به جذب پدرینیو وینگر ۲۰ ساله کورینتیانس لینک شده است. کهکشانی ها البته هنوز هم امیدوار به جذب کیلیان ام‌باپه هستند، ستاره ای که در آستانه ۲۰ سالگی قهرمانی جهان را تجربه کرده و گام به گام در حال تبدیل شدن به یک سوپراستار است.

آن گونه که به نظر می‌رسد علاقه رئال مادرید به نیمار ۲۷ ساله فروکش کرده و پرز ترجیح می‌دهد انتخاب او برای شکستن رکورد گرانترین بازیکن دنیا، ام‌باپه باشد. انتخابی که در راستای سیاست های تغییر یافته باشگاه در بازار نقل و انتقالات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج