۷۹۹۸۳۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ژاوی: افتخار می کنم سفیر فوتبال قطر باشم

ژاوی هرناندز از سال ۲۰۱۵ برای السد قطر بازی می کند و قرار است پس از پایان فوتبالش به قطر در راه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ کمک کند.

ورزش سه: ژاوی هرناندز از سال ۲۰۱۵ برای السد قطر بازی می کند و قرار است پس از پایان فوتبالش به قطر در راه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ کمک کند.

به نقل از گاردین، قطر بزرگترین چالش تاریخ خود را در سال ۲۰۲۲ پیش رو دارد. برگزاری جام جهانی در حالی که این کشور پیش از این نتوانسته افتخار حضور در چنین رقابت هایی را کسب کند. کسب میزبانی این رقابت ها که البته بدون جنجال هم نبود، این فرصت را فراهم کرده تا قطر بالاخره شانس حضور در بزرگترین رویداد فوتبال دنیا را به دست بیاورد.

قطری ها چند سالی است که به روش های مختلفی برای آماده سازی تیم ملی خود متوسل شده اند. از برگزاری لیگ ستارگان که سال به سال کیفیتی بالاتر پیدا می کند تا استفاده از بازیکنان کشورهای دیگر و تغییر تابعیت انها. در همین بازی اخیر برابر ایسلند، چهار بازیکن قطر اصالتا تابعیتی دیگر داشتند.

ژاوی: افتخار می کنم سفیر فوتبال قطر باشم

در این بین حضور ستاره های بزرگی چون ژاوی در لیگ ستارگان، با هدف ماندن در فوتبال قطر پس از بازنشستگی به منظور استفاده از تجربیات آنها در راه برگزاری جام جهانی نیز می تواند سودمند باشد.

ژاوی، کاپیتان اسبق بارسا، حضور در فوتبال قطر را افتخاری برای خود عنوان کرد:« افتخار می کنم که اینجا هستم و قرار است سفیر فوتبال قطر باشم. خانواده ام از زندگی در قطر راضی هستند. دخترم همینجا به دنیا آمده و منتظر یک فرزند دیگر نیز هستیم. من بی نهایت از کشور قطر سپاس گزارم.»

ژاوی در مورد کیفیت لیگ ستارگان گفت:« کیفیت لیگ بسیار بهتر از گذشته شده است. ابتدا که به السد پیوستم، سطح لیگ متفاوت بود. الان همه چیز بهتر شده است. هم بازیکنان خارجی بهتری جذب شده اند و هم مربیان بهتری روی نیمکت تیم ها حضور دارند. فکر می کنم مسئولان قطر کارشان را به خوبی انجام داده اند. این برای فوتبالیست های قطری نیز خوب است چرا که از بازیکنان مطرح خارجی چیزهای زیادی یاد می گیرند.»

ژاوی: افتخار می کنم سفیر فوتبال قطر باشم

بین قطر و بارسلونا همواره ارتباط خوبی برقرار بوده است. هواپیمایی قطر با قراردادی ۱۷۱ میلیون یورویی از سال ۲۰۱۰ تا سال گذشته اسپانسر اول بارسلونا بود. پپ گواردیولا، اسطوره بارسا نیز فوتبال خود را در قطر تمام کرد و یکی از حامیان میزبانی این کشور در جام جهانی بود. او نیز یکی از سفیران فوتبال این کشور محسوب می شود.

ژاوی در مورد کیفیت تیم ملی قطر می گوید:« نسل جدید، بهتر و حرفه ای تر هستند. حداقل نسبت به زمانی که خودم فوتبال حرفه ای را شروع کردم. فکر می کنم قطری ها روند آماده سازی مطلوبی را پشت سر می گذارند.

آنها مربی خوبی مثل فلیکس سانچس را دارند که او را به خوبی از زمانی که در تیم های پایه ای بارسا بود می شناسم. البته که رقابت با اسپانیا و برزیل و دیگر تیم های بزرگ دنیا ساده نیست ولی مطمئنم که قطر می تواند در جام جهانی شانه به شانه تیم های مطرح دنیا رقابت کند. ۴ سال فرصت برای رسیدن به سطح تیم های بزرگ، زمان خوبی است اما خوب، باید صبر کرد و دید.»

ژاوی: افتخار می کنم سفیر فوتبال قطر باشم

یکی از نکات نگران کننده در مورد فوتبال قطر، ورزشگاه های خالی از تماشاگر است. اتفاقی که نمی تواند به نفع جام جهانی باشد. این نمی تواند برای فوتبالیست های بزرگی چون ژاوی مورد پسند باشد. قطری ها بیشتر ترجیح می دهند به بارسلونا یا پاریس پرواز کنند و بازی بارسا و پی اس جی را از نزدیک تماشا کنند تا اینکه به تماشای بازی های داخلی خود بنشینند.

ژاوی در همین زمینه گفت:« این نکته تاسف برانگیزی است. هیچکس دوست ندارد در ورزشگاه خالی از تماشاگر بازی کند. البته در جام امیر و در لیگ قهرمانان، ورزشگاه السد تقریبا پر از تماشاگر بود. این نشان می دهد که هرچقدر حساسیت رقابت ها بالاتر باشد، تماشگر بیشتری نیز جذب می شود.

در بازی های ساده تر، مردم بیشتر در خانه می مانند و از تلویزیوین بازی را تماشا می کنند. در مجموع قطر کشور پرجمعیتی نیست و نمی توان انتظار بالایی داشت. البته باید به دنبال راه حل برای کشاندن هواداران به ورزشگاه ها بود. هرچند خودم چیزی به ذهنم نمی رسد و راهکاری ندارم ولی خوب است که مردم را برای تماشای فوتبال تهییج کرد. این در آینده به سود فوتبال قطر خواهد بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میمون اگه بهت پول نمیدادن بازم از این زرا میزدی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج