جاباما
۸۰۰۵۸۳
۳۳ نظر
۵۰۰۲
۳۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ماجرای افزایش حقوق‌ها به کجا رسید؟

بعد از چند ماه بحث، وعده و گمانه‌زنی در رابطه با افزایش حقوق کارکنان در شرایط موجود اقتصادی، سرانجام هیچ تصمیمی به منظور افزایش حقوق متناسب با تورم موجود گرفته نشد و ماجرا با وعده پرداخت ۲۰۰ هزار تومان به کارکنان در قالب بسته حمایتی به پایان رسید.

خبرگزاری ایسنا: بعد از چند ماه بحث، وعده و گمانه‌زنی در رابطه با افزایش حقوق کارکنان در شرایط موجود اقتصادی، سرانجام هیچ تصمیمی به منظور افزایش حقوق متناسب با تورم موجود گرفته نشد و ماجرا با وعده پرداخت ۲۰۰ هزار تومان به کارکنان در قالب بسته حمایتی به پایان رسید.

نوسان نرخ ارز در ماه‌های اخیر به اذعان مسئولان، رشد قیمت‌ها و افزایش تورم تا بیش از ۲۵ درصد را به همراه داشت. این موضوع موجب شد که در مهر ماه بحث افزایش مجدد حقوق کارکنان به منظور پوشش بخشی از آسیب‌های ناشی از شرایط موجود اقتصادی به اقشار کم درآمد از سوی دولت مطرح شود. بر این اساس اعلام شد که افزایش مجدد حقوق کارکنان در حال بررسی در کمیسیون‌های مربوطه بوده و در رابطه با آن تصمیم گیری می‌شود. گرچه در مرحله‌ای عنوان شد که به دلایلی افزایش حقوق به سال بعد موکول شده، ولی طولی نکشید که مجددا این موضوع مطرح شد و بار دیگر کارمندان را به افزایش حقوق امیدوار کرد.

با این وجود آخرین اعلام نوبخت-رئیس سازمان برنامه و بودجه- در هفته اخیر به نوعی آب پاکی را روی دست کارمندان ریخت. وی گفت که حقوق‌ها امسال افزایش نخواهد یافت و به جای آن، حمایت از طریق بسته حمایتی را مطرح کرد.

در فاصله‌ای کوتاه، مسئولان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موضوع کمک به کارکنان از طریق پرداخت رقم ۲۰۰ هزار تومانی را که پیش‌تر مطرح شده بود، مورد تاکید قرار داده و اعلام کردند که کارکنان دولت حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد و گفته شد که قرار است این رقم در همین روزها پرداخت شود.

از سوی دیگر افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌های امسال در شرایطی بوده که با برآورد تورم کمتر از ۱۰ درصد برای سال جاری در بودجه ۱۳۹۷ اعمال شد و این در حالی است که اکنون نرخ تورم طبق گزارش‌های مراجع رسمی تا بیش از ۲۵ درصد نیز رشد کرده است.

یکی از دلایلی که گفته می‌شد سبب ایجاد ملاحظاتی برای دولت درجهت افزایش مجدد حقوق کارکنان شده، تورم ناشی از ورود نقدینگی مجدد به اقتصاد بود که به گفته کارشناسان، اکنون با همین واریز ۲۰۰ هزار تومان نیز تاحدی اتفاق خواهد افتاد. در عین حال که آنان تاکید دارند اگر قرار است افزایش حقوقی اتفاق نیفتد، باید کاهش تورم در دستور کار باشد که در ماه‌های اخیر نشانی از ریزش تورم دیده نمی‌شود.

اما موضوع دیگری که به نظر می‌رسید دولت را در افزایش مجدد حقوق کارکنان با چالش مواجه کند، تامین منابع لازم برای آن بود که با توجه به شرایط موجود ممکن بود تا پایان سال نتواند بودجه لازم در هزینه‌های جاری را به منظور افزایش حقوق تامین کند. با این حال اخیرا برخی نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید کردند که دولت می‌تواند از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز، حقوق‌ها را افزایش دهد.

به گفته پورابراهیمی -رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس- امسال بر اساس بودجه، دولت ۱۰ میلیارد دلار مازاد بر تعهداتش داشت که آن زمان نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان بود، اما اکنون میانگین نرخ این ارز بر اساس بازار ثانویه و غیر رسمی به ۱۰ هزار تومان می‌رسد که منابع ریالی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده و از این محل می‌تواند افزایش حقوق را اعمال کند.

با وجود تمام حواشی که برای افزایش حقوق وجود داشت، در نهایت این اتفاق نیفتاد و تنها وعده افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده و در قالب قانون بودجه ۱۳۹۸ مطرح است که البته این موضوع جدیدی نیست؛ چرا که افزایش حقوق هر ساله و با توجه به میزان رشد تورم قابل پیش‌بینی، باید در قانون بودجه اعمال شود و جزو وظایف قانونی دولت به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسته حمايتى به مانرسيدالکى نگيدوالا

      پاسخ ها

      • MMOONNOO

        داداش نه به تو رسید نه به دیگران سبد حمایتی دروغ است افزایش حقوق دروغ است هر چه میگویند دروغ است‌.
        آن زمان که کامیون کامیون دلار میآمد می گفتن نداریم حال که ورود دلار صفر شده

      • بدون نام

        بعله عزیزان دروغه . همه که مثل دانشگاه آزاد نمیشن . هر چیزی عرضه میخاد . اطلاع دقیق دارم رئیس دانشگاه آزاد دکتر طهرانچی همونطور که وعده داده بود تو اخبار شبکه 2 بسته حمایتی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد رو مستقیما توسط سازمان مرکزی واریز کردن . فقط دولت چرا خلف وعده میکنه الله و اعلم

    • کارگر

      ما که میدونیم خواهش میکنیم شما دیگه بس کنید ما میدونیم سال اینده هم حقوق زیر 20درصد افزایش پیدا میکنه

    • بدون نام

      پارسال هم همین غلط ها را کردنند ۲۰۰ تومن اضافه کردنند بعد برج ۷ ۲۰۰ تومن هم کم کردنند من الان حقوق پارسال میگیرم ریدم تو نظام و حکومت ۲۰ سال سابقه بیابانی و گرما هنوز ۲۶۰۰۰۰۰هزار میگیرم با دو بچه

    • بدون نام

      کارمندان و بازنشستگان نجیب ایران اززمان دولت احمدی نژاد مورد ستم قرارگرفته اند این دولت هم ادامه دهنده همون راه هس متاسفانه

    • نااشنا

      عجب عدالتی.

    • بدون نام

      کدام کشک کدام پشم این دولت همه رابیچاره کرد

    • mmmooonnnniii

      افزایش حقوق هم مثل کار بر جام است اروپا هی میگه ما هستیم هیچ غلطی هم از ترس آمریکا نمیکنند دولت هی میگه افزایش حقوق سبد کالا ۸ ماه گذشت ولی چون همه مسعولان بی سواد وکاردان نیستن میخواهند معجزه شود.
      خوب بابا تو که شهامت نداری خفه

    • بدون نام

      اقا ما نخواستیم حقوق اضافه کنن نوبخت وفک وفامیلاش بیشتر نیاز دارن ...

    • بدون نام

      آره اما اگه قرار بود کاهش حقوق میشد فوری به نتیجه میرسیدن آقای نوبخت معروف به سخن گوی هزار چهره ما افزایش نمیخواهیم میفهمی دلار وقیمتهارا به اولش برگردید عرضه دارید یا اگه حلال وحرام میفهمید این کارو بکنید

    • بدون نام

      خوب میدانند که کارمندان، کارگران، بازنشستگان رمقی برای اعتراض برایشان نمانده، تازه اگر صدایی هم بلند شود، درگلوخفه می‌شود،آنهامعتقدن که بازنشستگان که درختان خشکیده وبی ثمرند، شاغلان هم نصفه نیمه کار می‌کنند، اصلاً شش ماه هم درکشورما کارانجام نشود اتفاقی نمی‌افتد، کارخانجات فعالی داریم صنعت پررونقی داریم! فقط نیاز به اسلحه سازی داریم که خداراشکر انبارها پرازموشکه..

    • کارمند

      متاسفانه امسال هم خبری از ۲۰ درصد افزایش حقوق که صحبتش بود، نبود. فقط پیش بینی بود و فقط ۱۰ درصد افزایش انجام شد.
      سالهاست مردم عادت کردند به وعده های زیاد، اما تا عمل همیشه متفاوت بوده.
      متاسفم برای همه.

    • بدون نام

      سال آینده هم دوروغ میگن ۲۰ یا ۲۵ درصد بیشتر نمیتواند اضافه کنند چون پول نداردند ...

    • سراج

      با شرایط فعلی افزایش حقوق دردی را از جامعه حقوق بگیر دوا نخواهد کرد به شرط اینکه به طور متوازن و در خصوص تمامی بخشهای دولتی و غیر دولتی اعمال گردد

    • محمد عبادی

      کارمند فعلا مورد نیاز نیست انتخاباتی وجود نداره که بخوان ناز کارمندو کشید گور بابای کارمند

    • شکیبه

      تا سال آینده بدرود

    • بدون نام

      به تاریخ پیوست!مثل همیشه!امسال ده درصد بود که قبلش. حق شیفت مارو کم کردن !وبعد همون مبلغ رو به حقوقمون اضافه کردن!من تقاضا دارم مشاوران حقوقی سازمانمون رو ببرن برنامه وبودجه!تا برای بقیه مشکلات هم چاره جویی کنن وبقیه هم از وجودشون مستفیذ بشن! به حساب ما ،وقتی بازنشسته بشیم باید ماهیانه مبلغی روهم بریزیم به حساب سازمان!

    • بدون نام

      تورم ۳برابر == حقوقها ۳ برابر

    • بدون نام

      فقط وعذه

    • بدون نام

      افزایس حقوق برای چی؟ حقوقها خیلی زیاد چیزی گرون نشده که!هم چی آرومه.

    • محمدرضا فلاحی

      سلام :دولت محترم باید حقوق ها را اصلاح وبه کسانی که زیر پنج میلیون درامد دارند توجه ویژه کند در غیر این شاغلین برای کار بی انگیزه وبه فکر شغل دوم می روند وبیکاری افزایش می یابد وشاغل وبازنشسته دچار افسردگی مزمن میشوند با تاًثیر ان بر خانواده و جامعه کشور دچار خستگی وناامیدی ومشکلات خانوادی و۰۰۰۰۰۰۰ میشود و نتیجه ان بسیار وحشتناک خواهد بود

    • مهدی

      سلام من یک نطامی باز نشسته هستم دخترم نامزد کرده الان نزدی ۸ماه میخوام براش یگم جهازیه بخرم به خدا ماندم همه درد من را دارن مخوام دعا کنم انهای که باعث شودن من در مقابل بچه ام شرمنده وسربزیرباشم خدا انهادر نزد خانوادشان شرمنده وزمین کیر کند
      ما ملت جز خدا کسی را نداریم وفگر میکنم همون خداکافی باشد برای کرفتن حق ما از مسولین

    • محمد

      خدا دروغگویان را دوصد لعنت کند.منم یک بازنشسته حقوق بگیرم. کجا اون وعده ۲۰۰ تومن؟

    • بدون نام

      سبد کالا تو خواب میریزن

    • بدون نام

      ی بزرگی میگفت: زندگی همین ۱۰۰سال اولش سخته.

    • بدون نام

      وعده دروغ....آمار دروغ......زودتر کاری کنید....صبر خدا هم اندازه دارد....چه برسد به قشر ضعیف

    • بدون نام

      دروغ.دروغ.دروغ دروغ

    • بدون نام

      همه چی سه برابر شد و حقوق ها هم اگه سه برابر بشه تا زه میشویم شرایط پارسال

    • A A G

      با 200 هزار تومان فقط پول قبض اب شد، الباقی چه می شود؟
      اگر اب و برق و.... بخواهن زیاد کنند در عرض 1 ساعته تصویب.،
      ابلاغ واجرا میشه ولی اگر بخواهن چیزی بدهن بابای همه رو در
      میارن....
      مملکت داریم؟ همه دوروغ میگن، مملکت دزد و کلاهبردار پرورش
      میده! چرا؟ بعد هم میگیم مسلمونیم....

    • حسین مرادی

      بشنو وباور نکن کفگیر خورده به ته دیگ نمی توانند تصمیم بگیرند .

    • حسن

      از هیچ یک از مسئولین هیچ انتظاری ندارم.

    • بدون نام

      هیچی صورتتون با سیلی سرخ کنید منم مثل شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج