۸۰۱۱۹۶
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

ممنوعیت ازدواج کودکان به توصیه کیسینجر!

ممنوعیت ازدواج کودکان،همان چیزی است که کیسینجر وزیرخارجه امریکا توصیه کرده!

کیهان: ممنوعیت ازدواج کودکان،همان چیزی است که کیسینجر وزیرخارجه امریکا توصیه کرده!

حدود دو سال است که یک تیم هماهنگ، متشکل از چند نماینده مجلس شورای اسلامی (عضو فراکسیون زنان مجلس)، چند فعال اجتماعی به همراه فردی که در کشور انگلیس برای سیاست‌گذاری اجتماعی آموزش دیده است با حمایت نهادهای بین‌المللی مثل یونیسف و صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای برگزاری همایش، نشست، ساخت فیلم سینمائی و تولیدات انبوه رسانه‌ای حول محور «ممنوعیت قانونی ازدواج در سنین پایین» فعالیت می‌کنند.

در ابتدای این فعالیت هدف ممنوعیت ازدواج دختران در سنین زیر ۱۸ سال بود اما پس از مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس، یک فوریت طرحی با عنوان «اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی» و با موضوع ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۶ سال و پسران زیر ۱۸ سال در صحن علنی تصویب شده و برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شده است.

به موجب این طرح حدود ۲۰ درصد از ازدواج‌های هر سال در کشور با چالش محدودیت یا ممنوعیت مواجه خواهد شد. شاید جالب باشد بدانید که طرح ممنوعیت ازدواج در سنین پایین، صرفاً یک تصمیم ملی و نتیجه فعالیت دو ساله چند نفر در مجامع سیاست‌گذاری کشور نیست؛ بلکه تکمیل یک پازل قدیمی در یک افق بلندمدت برای تغییر ساختارهای اجتماعی در کشورِ درحال‌توسعه‌ای نظیر ایران است.

افزایش جمعیت کشورهای رقیب تهدیدی برای آمریکا

همه‌چیز به ۴۴ سال پیش برمی‌گردد، روزی که هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی ایالات‌متحده، سند NSSM۲۰۰ را در کاخ سفید روی میز رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون گذاشت و در جلسه‌ای با حضور وزیر جنگ، رئیس‌سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و دبیر آژانس توسعه بین‌المللی (USAID) به شرح گزارش محرمانه «بررسی امنیت ملی آمریکا»، با موضوع «پیامدهای رشد جمعیت در جهان برای امنیت ملی و منافع خارج از کشور ایالات‌متحده» پرداخت.

موضوع این سند درواقع «توسعه نیروی انسانی در کشورهای رقیب ایالات‌متحده» و «قدرت‌گرفتن این کشورها از طریق افزایش شمار جمعیت»، «افزایش بهره‌برداری از منابع خام» و نتیجتاً «رشد اقتصادی متناظر با آن» از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۰ میلادی به‌عنوان مهم‌ترین تهدید امنیت ملی و فرامرزی آمریکا بود. هنری کیسینجر و تیمش در این گزارش محرمانه به ابعاد مختلف رشد و توسعه کشورهای رقیب و تهدیدات آن برای ایالات‌متحده و همچنین راهبردهای مستقیم و غیرمستقیم مواجهه این کشور برای ممانعت از تداوم این رشد پرداخته‌اند. این سند که سال‌ها بعد منتشر شد، از سوی بسیاری از کشورها موردانتقاد قرار گرفت اما در ایران کم‌تر درباره جزئیات آن بحث شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه کدوم بی وجدانی از ی کودک خواستگاری میکنه اگه این اتفاق بیوفته یا طرف خیلی بچه هست یا خیلی پست هوسرانند

    • بدون نام

      از قدیم گفتن یک شهر اباد بهتر از هزار شهر خرابه وقتی زن ومرد کم سال باهم زندگی کنن وهیچ کدوم از لحاظ عقلی واجتماعی به بلوغ نرسیده باشن نمیتونن بچه ای رو که به دنیا اوردن رو تربیت کنن واز نظر مالی هم اونو ساپورت کنن ادم بیسواد و فقیر و گرفتار اگر ملیونی هم باشند به درد نمیخوره ولی اگر ده نفر ادم اجتماعی وباسواد باشن میتونن تو زندگی پیشرفت کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا جرت میگی . مادربزرگ و پدر بزرگ من در کودکی اردواج کردند ولی بچه های خوبی هم ترلیت کردن

    • بدون نام

      نکنه فکر کردید منظور از کشورهای رقیب کشور ماست؟!!!

    • بدون نام

      متاسفم...خیلی....چه افکار نابی!! !!هر چه فکر کردم جواب در شان پیدا نکردم....

    • بدون نام

      بایدقوانین طبق اسلام باشدنه احساسات

    • بدون نام

      هیچ ربطی به سن نداره . دختر و پسر بعدا میتونند عاقل بشن . این کارها برای جلوگیری از اردواج و بالارفتن سن و پایین امدن نرخ باروری در کشورهای مخالف امریکا و درنتیحع پیری جامعه هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج