جاباما
۸۰۱۲۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تامین امنیت بزرگراه‌ها با هوش مصنوعی

گروهی از محققان قصد دارند با استفاده از هوش مصنوعی میزان امنیت برخی بزرگراه های بسیار شلوغ و پررفت و آمد لاس وگاس را افزایش دهند.

خبرگزاری فارس: گروهی از محققان قصد دارند با استفاده از هوش مصنوعی میزان امنیت برخی بزرگراه های بسیار شلوغ و پررفت و آمد لاس وگاس را افزایش دهند.

پلیس ایالت نوادای آمریکا اعلام کرده که به دنبال یک سال همکاری سازمان های دولتی و پلیس با یک شرکت فناوری نوپا به نام Waycare ابزار هوش مصنوعی جدیدی ابداع شده که تصادفات رانندگی در یکی از پرحادثه ترین بزرگراه های لاس وگاس را به میزان ۱۵ درصد کاهش داده است.

انتظار می رود این ابزار در آینده در برخی نقاط دیگر لاس وگاس و از جمله تعدادی از نقاط حادثه خیز بزرگراه های این منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

ابزار یادشده با دریافت اطلاعات مختلف از خودروهای در حال عبور از نقاط حادثه خیز مانند اطلاعات دوربین ها، حسگرها و برخی داده های ترافیکی پلیس و شهرداری تلاش می کند مدلی را برای پیش بینی شرایط آتی طراحی کند تا از این طریق از احتمال وقوع تصادفات رانندگی کاسته شود.

نتایج اولیه به دست آمده از طریق این نرم افزار امیدبخش بوده و در صورت اثبات کارآیی ممکن است از نرم افزار یادشده در برخی ایالت ها و بزرگراه های پررفت و آمد دیگر آمریکا و از جمله در ایالت فلوریدا نیز استفاده شود.

این نرم افزار می تواند با تحلیل داده های دریافتی، احتمال وقوع تصادف در نقاط حادثه خیز بزرگراه ها را تا ۱۲ دقیقه قبل از رویداد عملی تشخیص دهد و با بررسی داده های تجمیعی آن می توان برای شناسایی گره های ترافیکی و بهینه سازی سیستم حمل و نقل عمومی اقدام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج